Elekma  Autoracing

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 216 Vastauksia
  • 109545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 918
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #30 : 11.02.2013, 12:11:01 »
http://viewitem.eim.ebay.fi/Kinugawa-Turbo-Upgrade-Compressor-Kit-Mitsubishi-TD04-TD04H-TD04HL-19T-08bar/120927058623/item
tuommoinen himottaisi tilata vaan tuleekohan tuohon sitte tulleja tai alveja kun japanista tulee?

rajahan on nykyään 22€ joten arvonlisäveron joudut mitä luultavimmin maksamaan eli 24%

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #31 : 12.02.2013, 10:38:44 »
http://viewitem.eim.ebay.fi/Kinugawa-Turbo-Upgrade-Compressor-Kit-Mitsubishi-TD04-TD04H-TD04HL-19T-08bar/120927058623/item



tuommoinen himottaisi tilata vaan tuleekohan tuohon sitte tulleja tai alveja kun japanista tulee?

tuo olisi hyvä kun tulis kaikki mukana.

Tosiaan kyllähän sä pääset valtiota hieman tukemaan, sillä (kuten jo mainittu) raja on noin 22€ (tuote ja postikulut). Eli tuotteen ja postikulun summaan lisäksi tullia 4.5% (eipäs tarvikaan, jos tuotteen arvo alle 150€) ja alvia 24% (tuote+postikulut) kirsikkana kaiken päälle.

Lisäksi tuo kompurakotelo on erilainen. Tuon kanssa joudut käyttämään ulkoista bypassia tai dumppia. Jos lähtökohtana on jokin muu kuin 19T, niin keskiötä pitää myös koneistaa. Tasapainoitus on tehtävä ja hintaluokka on 50-120€.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013, 11:08:30 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #32 : 12.02.2013, 10:58:18 »
luinkohan minä jostain että tulli raja olis ollu 150€ voin muistaa väärinkin mutta alvin jokatapauksessa joutuu maksamaan. tuon keskiön näyttäs saavan aika hyvin sorviin kiinni mitä nuita purku kuvia kattelin. ei tuossa näyttäs olevan suurempia ongelmia kyllä.

pitäsköhän lopettaa tää tulli asia että ei mee ihan ohi tästä topikista. tai alottaa tuolle joku uus juttu..

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #33 : 18.02.2013, 19:27:34 »
Kertokaahan joku tyhmälle, miten 15g:ssä kompurapesää saa käännettyä. Riittäkö, kun puristaa lukkorengasta ja koputtelee jollakin, vai pitääkö se lukkorengas irrottaa kokonaan? Jostakin myös lueskelin, että siellä saattas olla joku lukitustappi mikä pitää poistaa.

Poissa upik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #34 : 19.02.2013, 15:49:01 »
Kertokaahan joku tyhmälle, miten 15g:ssä kompurapesää saa käännettyä. Riittäkö, kun puristaa lukkorengasta ja koputtelee jollakin, vai pitääkö se lukkorengas irrottaa kokonaan? Jostakin myös lueskelin, että siellä saattas olla joku lukitustappi mikä pitää poistaa.

Jos tuo 15G on se multa ostettu niin ei siinä sitä tappia enää ole.
Ihan tavallista kun yrittää niin priimaa pakkaa tulemaan ;)

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #35 : 20.02.2013, 20:51:23 »
Jos tuo 15G on se multa ostettu niin ei siinä sitä tappia enää ole.

Tais siellä kuitenkin joku tappi olla...


Semmosta se on, kun ei nuukuuttaan viitti ostaa 23€ lukkorengaspihtejä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2082
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #36 : 20.02.2013, 22:56:23 »
Jos osa jumittaa, niin eikö lisää voimaa. Eikä haittaa jos hajoaa, sen tarttee kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #37 : 20.02.2013, 23:19:44 »
Jos osa jumittaa, niin eikö lisää voimaa. Eikä haittaa jos hajoaa, sen tarttee kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa.
No tuohon ei oikeasti paljon voimaa käytetty. Ja syyllinen kyllä löytyy peiliin katsomalla.

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #38 : 21.02.2013, 09:27:21 »
Murtopinnasta näkee, että tuo on ollut rikki jo pitkään.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

hevonen

  • Vieras
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #39 : 21.02.2013, 12:44:37 »
Notuota... oppirahat joutuu maksamaan harrasteissa jos ei tiedä kaikkea, sehän on ihan selvä homma.
Tuommosen työn saattais jopa antaa ammattilaiselle, niin ei tule ylläreitä, ei se paha hinta ole mutta jos haluaa kaiken tehdä itse niin siitä kyllä oppirahat maksaa, tavalla tai toisella, ei siitä pääse mihinkään...

Tuleeko tämä esimerkkitapaus loppujen lopuksi kalliimmaksi itse tehtynä kuin teetettynä, näin luulisin?

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #40 : 21.02.2013, 14:00:28 »
Murtopinnasta näkee, että tuo on ollut rikki jo pitkään.
Itsekin luulen, että ei ollu ihan kunnossa tuo runko. Palasia murtuu sormin painamalla.

Tässä nyt oli lähinnä kyse siitä, etä vaikka täällä kysellään paljon tyhmiä ja tuokin asia on monelle varmasti itsestäänselvyys (siis kompurapesän kääntö), niin mulle tämä oli uutta ja sen takia kysyin neuvoa. Jos joku olisi vastannut tuohon kysymykseen vaikkapa, että "puristaa lukkorengasta ja pesän pitäis kääntyä käsivoimin jos ei ole tappia" niin tuskin olisin kopauttanut kuminuijalla.

Mutta ei se mitään, kantapään kautta tuli taas opittua uusi asia. Ja ei tuo nyt kauheasti tule maksamaan, kasasin 15g:n vanhan 13c:n runkoon ja kaveri huomenna koneistaa imusiivelle tilaa. Ja sit tietenkin ne prkleen 23€ knipexin lukkorengaspihdit.

Poissa Okko

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 848
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #41 : 21.02.2013, 14:39:28 »
Eikö pakopesää olisi ollut helpompi kääntää??

2x740, 240, 9-5, 9-3, 900

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #42 : 21.02.2013, 14:55:08 »
Eikö pakopesää olisi ollut helpompi kääntää??

Ajattelin tehdä homman muuttamatta öljy/vesilinjoja ja vanhoilla ahtoputkilla. Ja ahdin kun on peräisin etusudista, niin eihän se suoraan käy pelkkää pakopesää kääntämällä. Tai ainakaan itse en saanut käymään.

Poissa Okko

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 848
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #43 : 21.02.2013, 15:21:46 »
Ajattelin tehdä homman muuttamatta öljy/vesilinjoja ja vanhoilla ahtoputkilla. Ja ahdin kun on peräisin etusudista, niin eihän se suoraan käy pelkkää pakopesää kääntämällä. Tai ainakaan itse en saanut käymään.

Itse olen ollut siinä uskossa, että etuvetoisen ahdin sopii takavetoon pelkällä pakopesän käännöllä.

2x740, 240, 9-5, 9-3, 900

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #44 : 21.02.2013, 16:53:49 »
15g laitoin itekkin joskus 940:n. Muistaakseni siinä piti muuttaa molempien pesien asentoa että sai kaikki sopimaan.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

Ateho  Elekma