Samppasport  Futurez

Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?

  • 60 Vastauksia
  • 13092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #30 : 14.08.2017, 10:32:04 »
Isofix jakkarat on jo olemassa, mutta jotenkin mä uskon kuitenkin, että se 6kiloa painava jakkara auton rungossa kiinni on kaikki pois törmäyksessä lapsen vammoista. Vaikka ei se selkänoja paina kuin 3kg, mutta on sekin muutama kymmenen kiloa, jos nokkakolari tulee. Kaukalon saa myös vyökiinnityksellä, että sikäli tuossa on joustovaraa. Oon koittanu turvallisuuden pitää etusijalla ja maksaa sitten hiukan enemmän. Itekkin istun autossa töiden vuoksi melko paljon, niin volvon kanssa ainakin työkaveri selvisi sormimurtumalla nokkakolarista, missä vastaantulija kuoli fiatissaan. Ei mullakaan meidän tenavien ikäisenä ollut edes turvavöitä ja niin vain selvittiin hengissä. Mutta jos sattuu, niin silloin kaikki lisäturva on hyvästä.

Kurikassa olis yksi xc90 myynnissä.
https://www.nettiauto.com/volvo/xc90/8489502

Mitä tarkoittaa integroitu lastenistuin keskipaikalla? Onko se sellainen nostettava koroke penkistä?

Ristus:lla näkyy olevan kokemusta. Mitä tarkoittaa tämä:
"huom 5-paikkasessa ei ole keskellä sitten tuota lastenistuin mahista kuten on 7-paikkasessa"

Jenkki kyllä kans kiinnostais.
5-paikkaseen taisi aikanaan joutua ihan erikseen tilaamaan sen lasten istuimen keskipaikkan jos saikaan, 7-paikkaisessa se on ja keskirivi liikkuu pituus suuntaan jolloin keskiriviin voi laittaa turvaistuin patterin ja siirtää penkit edemmäs jolloin kolmannelle riville mahtuu aikuinen istumaan melkein inhimillisesti. En tiedä millaisia apinoita pitää olla että ei mahdu XC90:n 5 mutta minun autossa on mennyt 7 noin 180cm aikuista ilman mitään valituksia oikeastaan hämmästyksiä miten kolmannellekkin riville on mahtunut istumaan ihmisiksi... ei se mikään limusiini tila ole mutta normaalin ihmisen tarpeet täyttää alle 200km matkalla.

ja se 5-paikkasen takapenkki on kiinteästi sitä ei saa liikuteltua pituus suunnassa. ja siihen keskipaikan lastenistuimeen saa lisäosana tuon sivutuen minkä maxxed laittoi aiemmin kuvan, perus osa on vain koroke joka taittuu istuin osasta ja vyöt lukittuu heti joten siinä ei rimpuilla minne sattuu, lisäosan kanssa istuin on kuin mikä tahansa korokeistuin.

Mutta varmana liukuoviset 6-paikkaiset tila-autot on paljon käytännöllisempiaä koska tässä pitää taittaa reuna penkki että pääsee takariville, voyager ja espace niissä on keski käytävä taaka penkille.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa apa75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #31 : 14.08.2017, 23:49:32 »
En oikein ymmärrä jenkkien mollaamista. Itsellä oli aikaisemmin vuoden 2000 Grand Voyager, ajoin sillä huoletta 160tkm
Ei ruostunut, eikä mitään vikaa ollut koko sinä kuuden vuoden aikana minkä se mulla oli.
Ajoltaan ihan eri luokkaa kuin nuo pakettiautot.
Tossa olis halvoilla polttoainekuluilla bensa-vehje:  https://www.nettiauto.com/chrysler/grand-voyager/8982258

Meillä kanssa jo toinen voja kakkosautona ja tyytyväisiä ollaan oltu. Ensimmäinen vm 2000 3,3 bensa V6 oli n. 4 vuotta kunnes jäi myrskyssä puiden alle. Tällä ajettiin n. 60 tkm ja ei mitään ongelmia ollut. Nykyinen vm 2002 3,3 bensa V6 ollut n. vuoden ja uudempaa korimallia kuin edellinen. Nykyisellä ei ole ajettu vielä meidän aikana kuin n. 12tkm, mutta hienosti pelaa ja nyt mittarissa 232tkm. Talvella ovat todella lämpimiä autoja ja ajolleen saa vertaista hakea. Automaattilaatikot ovat näissä olleet hiukan heikko lenkki, mutta hyvällä öljynvaihto huollolla ( vaihto 50-60tkm välein ) kestävät kyllä ihan hyvin. Varaosia löytyy hyvin ja hinnat normi tasoa. Myöskin joissain tuppaa ruoste iskemään ja varsinkin helmoihin ja takakaariin. Helmoja jos joutuu hitsailemaan, niin niissä on uretaania sisällä, mikä hankaloittaa hitsausta ja on paloherkkä. Tässäpä minun ajatuksia tila-autosta ja tosiaan jos oikeasti tilaa haluaa, niin kyllä tuo Chrysler Grand Voyager on ihan omaa luokkaansa.

apa75
Aiemmat Volvot: Amazon 66 (projekti), 245, 440, 460, 850 10v ja 850 T5R. Nykyinen V70 2.5T vm 04.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #32 : 15.08.2017, 12:32:50 »
Täältä ääni myös XC90 Volvolle. Vähän venyttää bidjettia, niin jollain 12-13 tonnilla saa kyllä jo hyvän. Ja Ruotsissa on vielä paljon halvempia, sieltä hommasin itsekin. Minäkin ostin vajaa kolme vuotta sitten (7-paikkaisen), kun tuli kolmas muksu. Tosin on vaan ne 2 isofixiä, mutta uskon että sen yhden penkin saa tosi tukevasti kyllä kiinni ilmankin. Sitten kun joku kasvaa, niin on todella kätevä se integroitu-lastenistuin siinä keskipaikalla. Eikä lopu missään oloisuihteissa tila kesken. Alustaan ei ole minun omistusaikanani (70 tkm) tarvinnut vaihtaa yhtään mitään.

Älä ainakaan Citroenin 7-paikkaista mikähän grand picasso tai vastaava osta. Kaverilla oli vähillä kilsoilla ja tosi siistissä kunnossa, mutta ei meinannut saada millään kaupaksi (oli myynnissä yli vuoden ja sitten joku jobbari osti lopulta pilkkahinnalla). Monet liikkeetkin kieltäytyivät ottamasta vaihdossa. :D

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #33 : 15.08.2017, 14:10:36 »
Kia carnival?
Ei sen enempää kokemusta, mutta ei hinnalla pilattuja ikään nähden ja ei niin sähköhimmeli kuin joku sitikka.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #34 : 15.08.2017, 14:11:14 »
Nimimerkki dneproshin's garagen puuhastelu-topicista voi lukea miksi ei ainakaan Peugeot 807:aa https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54300.0

Citikka lie samaa patonkia eri paketissa?

Poissa zamierm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #35 : 15.08.2017, 21:06:42 »
XC90 ja Renaul Espace on tutkinnassa tällä hetkelllä tai XC:tä ei tarvi sen enempää tutkia, mutta tuo espace vaatii lukemista. Niitä saa edullisesti, mutta se kait johtuu ainakin osittain rajusta hinnan pudotuksesta. Rumahan se on, mutta ei se haittaa, jos se on hyvä. 2.0T koneella katson ja nettiautossa on muutama. Tosin luin jostain, että 2008 olis parempi kuin vanhemmat. Niitähän ei ole Suomessa myynnissä. Saksassa olis 2010 https://tinyurl.com/yd9s6swr

Houkuttaa toki tuo hinta, mutta veikkaus on, että xc90:llä ajaa pidempää ja myydessä saa suhteessa enemmän. :-)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #36 : 16.08.2017, 06:54:39 »
XC90 ja Renaul Espace on tutkinnassa tällä hetkelllä tai XC:tä ei tarvi sen enempää tutkia, mutta tuo espace vaatii lukemista. Niitä saa edullisesti, mutta se kait johtuu ainakin osittain rajusta hinnan pudotuksesta. Rumahan se on, mutta ei se haittaa, jos se on hyvä.

Johan Clarkson totesi Top Gearissa että Espace on tila-autoista paras. Sanoi myös että se on sama kuin kehuisi kuppaa parhaaksi sukupuolitaudiksi
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #37 : 16.08.2017, 11:02:17 »
Johan Clarkson totesi Top Gearissa että Espace on tila-autoista paras. Sanoi myös että se on sama kuin kehuisi kuppaa parhaaksi sukupuolitaudiksi
ja clarkson ite ajeli useamman vuoden xc90:llä ;)
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #38 : 16.08.2017, 12:31:02 »
ja clarkson ite ajeli useamman vuoden xc90:llä ;)
Clarksonilla ollut vuosien varrella 3kpl XC90 Volvoja :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 748
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #39 : 17.08.2017, 12:26:35 »
Edit: Ei sittenkään mitään.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2017, 13:55:05 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #40 : 17.08.2017, 22:31:29 »
Isofix jakkarat on jo olemassa, mutta jotenkin mä uskon kuitenkin, että se 6kiloa painava jakkara auton rungossa kiinni on kaikki pois törmäyksessä lapsen vammoista. Vaikka ei se selkänoja paina kuin 3kg, mutta on sekin muutama kymmenen kiloa, jos nokkakolari tulee.

Saatoit nyt käsittää väärin nuo turvavyökiinnitteiset, eli ei niiden selkänoja tai mikään muukaan osa lentele kolarissa pitkin hyttiä. Karkeasti ne poikkeaa isofix-kiinnitteisistä vain siinä, että istuin pysyy kiinni auton turvavöissä(jotka kyllä pysyy kiinni penkkien kautta rungossa), isofixillä penkin kiinnitys on suoraan rungossa. Mitään isompaa eroa kiinnityspisteiden tukevuudessa tai penkkien paikallaan pysymisessä ei ole (lasten painoilla). Isofixejä toitotetaan vaan turvallisemmiksi, koska niillä poropeukalotkin saa jakkaran kunnolla kiinni ainakin yleensä. Vyökiinnityksen voi huolimattomuuttaan tehdä vaikka aina väärin. Oikein kiinnitettynä törmäysturvallisuuksissa ei testien mukaan ole juuri eroja. Silloin joskus jopa vaikutti, että vyökiinnitteiset olisi hieman turvallisempia. Sinänsä tuo ei yllättäisi, kun vyöt kuitenkin jonkun verran joustaa törmäystilanteessa, jolloin isku ei ole niin kova.

Summa summarum, turvallisuudella ei isofixejä voi perustella. Näppärämmät ne kyllä on kiinnittää, eli mukavuuskysymys etenkin, jos kovin usein haluaa jakkaraa irrotella. Itse en kyllä ekaa lasta lukuunottamatta noita montaa kertaa autosta irti repinyt. Kaukalossakin oli vyökiinnitteinen telakka (jos vielä muistan oikein). Ekan lapsen kanssa jäi kyllä mieleen, että kaukalo piti aina köyttää vöihin, mikä oli välillä turhauttavaa, tosin muistelen siihenkin aika hyvän rutiinin kehittyneen. Silloin olikin vielä asennetta, kun kärvisteltiin vielä 3-sarjan sedan Bemarilla vaunujenkin kanssa. Mutta valintoja valintoja, itse en tuosta isofix-ilosta kymppitonnia maksaisi...

Ja jokainen valitsee myös itselleen sopivimman mukavuus/huolettomuus suhteen omaavan auton. Itse olen pakon sanelemana tila-autoilija ja tilavessa poistuu käytöstä heti, kun kotona asuu alle 4 jälkeläistä. Siksi tuollainen auto on vähän väkisinkin vain käyttöesine, eikä sen kanssa jaksa askarrella yhtään, eikä esim. tilavessojen marginaaliset ajettavuuserot kiinnosta, kun ajettavuus on kuitenkin ihan onneton Autoihin verrattuna. Mutta jos aikaa on, ei tietenkään kannata luotettavuutta liikaa painottaa.

Ei se Voyagerin maine nyt ihan tuulesta temmattu ole. IRL en tiedä ketään, kenellä sellainen olisi ollut ongelmaton. Vastaesimerkkejä on useampikin. En silti väitä, etteikö ko. mallin tunteva voi saada sellaisen kasassakin pysymään. Nuo tietämäni tapaukset nyt ei autoista juuri mitään tienneet. Melkein tekisi mieli sanoa, että ehkä siksi päätyivätkin sellaiseen autoon, mutta en sanokaan  ;)

Poissa zamierm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #41 : 20.08.2017, 12:55:33 »
Kävin eilen testaamassa Citikan Grand picasson ja peugeot 5008. Molempiin mahtuu helposti 3 turvaistuinta taakse. Citikka oli muuten vain huono yksilö, vasen eturengas heilui ihan kuin olis vetarin mutteri ollut löysällä. Ei ollut. Sanoin myyjälle, mutta kuittas vain, että se on katsastettu toukokuussa....jaaha, asia selvä. 5008 oli hyvän tuntuinen, mutta thp koneesta löytyy melko paljon tarinaa mm. jakopään hyppimisestä yms yms. Unohdetaanpa ranskalaiset.

Ford S-Max kiinnostaa tällä hetkellä eniten. Siinä 2.5l bensamoottori, tuo kone vetomassan vuoksi. Olisko kokemuksia?
Tässähän ei tosiaan ole kuin 2 isofixiä, mutta hyväksytään pelkät turvavyöt istuimissa.

EDIT: Ehkä se 2.0Tdci konekin täytyy hyväksyä. Vero on 823€/vuosi, mutta kulutus sen verran matalampi, että pienemmilläkin ajoilla tulee kuitattua.......tämä näkyykin olevan sama moottori kuin ranskalaisissa....
« Viimeksi muokattu: 20.08.2017, 13:45:03 kirjoittanut zamierm »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #42 : 20.08.2017, 13:09:17 »
foordissa volvon kone ;) että sillei ei kauheen huono...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #43 : 20.08.2017, 13:47:48 »
foordissa volvon kone ;) että sillei ei kauheen huono...
Tämä. Volvon 5 sylinterinen. Sama kone ollu ST focusessa, pikku Volvoissa ja Mondeossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä (hyvä) tila-auto v70:n tilalle?
« Vastaus #44 : 21.08.2017, 11:32:44 »
Kävin eilen testaamassa Citikan Grand picasson ja peugeot 5008. Molempiin mahtuu helposti 3 turvaistuinta taakse. Citikka oli muuten vain huono yksilö, vasen eturengas heilui ihan kuin olis vetarin mutteri ollut löysällä. Ei ollut. Sanoin myyjälle, mutta kuittas vain, että se on katsastettu toukokuussa....jaaha, asia selvä. 5008 oli hyvän tuntuinen, mutta thp koneesta löytyy melko paljon tarinaa mm. jakopään hyppimisestä yms yms. Unohdetaanpa ranskalaiset.

Huh, ehdin jo säikähtää. Hyvä johtopäätös! Kaverin puoli vuotta vanhalla 5008:lla tehtiin kyllä kaveriporukalla reissu Lappiin, mutta kyllä jännitti. Automaatti ravisti jo kiihdytyksissä, niin ohitukset oli extremeä. No, olihan se jo puoli vuotta ja melkein 10 tkm ajettu. Noiden patonkien kanssa voi karkeasti laskea, että ensi vuonna arvo on 0 euroa. Niin ei tule yllätyksiä autokaupoilla.

S-maxista en osaa oikein kommentoida kuin lähes uuden vuokra-Galaxyn näkökulmasta, että 2.0 tdci ei ainakaan ikinä manuaalivaihteisena ja Fordien kehuttu ohjaus ei ainakaan Galaxyssä ollut kehujen arvoinen. Toki Galaxy voi olla jenkkimakuun viritetympi tuon ohjauksen suhteen, mutta jos se on Fordin käsitys tila-autojen ohjauksesta, niin...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron