Pientä huoltoa käyttis 960 volvoon:



upload pic- kannentiiviste aika hapero ja vuotanut vähän sieltä sun täältä
- venatkin näköjään kolissut jossain vaiheessa mäntiin kun näkyy jälkiä (nokkien ajoitukset heitti yli 15 astetta kampiakselilta mitattuna, jonka korjattuani sain koneen vetämään kohtuullisen hyvin), venttiilit näyttäisi suorilta
- vuotavan kannentiivisteen ja kun oli tuurilla paisarin korkki pitänyt painetta seurauksena kuvan Hella tarralla varustettu suht tuoreen näköinen lämppärin kenno räjähti muovipäädystä auki kesken ajon (koko koppi täyttyi aika hätäisesti höyrystä..ei kiva)
Auton mittarissa muutama 100km vajaa 460tkm, kone olisi kuulemma joskus vaihdettu joten sen ajokilometrit tuntemattomat. Varmaan 300-500tkm väliltä.
Ihan ihme räpellyksiä kyllä löytyy joka paikasta mihin joku tätä autoa joskus "korjannut"/"huoltanut" on koskenut.
Esim. venttiilikopan kierteistä noin puolet sökönä joista osa korjattu m8 kierteellä ja kierretangolla, muttereilla ja pari m8 pulttiakin löytänyt sinne. Ja tietenkin runsaasti käytetty harmaata silikonia , ja sen välistä vuotanut öljyä joka puolelle konetta.
Ja lämppärin kennon asennuskin on tainnut joskus sujua aika hyvin kun muoveja siihen malliin hajotettu.

Onneksi löytyy ylimääräisiä varaosia toisesta autosta, johon niitä osia ei tarvitse (siihen tilalle IKH:n traktorin tms. kompakti lämmityslaite, joka löytyykin jo hyllyltä).
Jos ei olisi tarve saada nyt viikonloppuna kasaan, niin käyttäisin kiinni tulevan b6254 hatun koneistettavana et sais puristuksia nostettua.. kuten oli tarkoitus käyttää myöskin virtauspenkissä mitattavana (kanavia hinkattu jokunen kymmen työtunti).