Tuleeko turbolla vai ilman?
Ei kai moottori ilman turboa edes toimi.. Näin mä olen käsittänyt. Ja kuvan turbo ei kyllä liity tapaukseen.. 13T lähtee lepäämään ja HX35 tulee tilalle.
Soitin asiasta Trafille, kun katsuri kertoi tämän. Trafi varmisti että tämä on linja. Puhelusta ei tallentunut äänikuvakirjaa, mutta sinne on helppo soittaa jokaisen itsekin. Jälkeenpäin huomasin että aika moni harrastaja on paininut saman tilanteen kanssa..
Kukas on sanonut, että mulla on 175hp 2.0 turbomoottori. Mullahan onkin 2.0 vapari lohko (eli 126hp) ja se on turbotettu.. Lohkon mukaan menee lähtötehot, joten saa laittaa amaan ja kun sen turbottaa niin penkkilapuilla muutoskatsastamaan esim 128hp tehoille..
Lohkon tunnistenumeroistahan nuo katsoo ne tehot ja mulla on B5202S lohko, joten tehotkin sen mukaiset. Sitten olen lyönyt turbon kylkeen ja saanut säälittävät 2hp enemmän.. En vaan osaa virittää

J-tapio on oikeassa tuossa, että lohkon tehoja ei nykyään enää saa pienentää vaan se määrää minimitehon. Sitä miksi trafi on ottanut tämän kannan en tiedä, mutta itsehän aiheuttavat sitten tälläiset kikkailut, jotka kuitenkin onnistuu..