Näyttää ko. autosta vuotavan tehostimen öljyt pihalle ohjausvaihteesta siten, että molempien päiden haitarikumit on öljystä märät, kuskin puoleinen on enemmän. Soittelin korjaamolle asiasta, ja ilmoittivat, että ohjausvaihde maksaa n. 700 - 800€, joku ohjausnivelen kappale pitää vaihtaa myös (Volvon muutos tms. kuulemma...??), ohjauskulmien säätö ja työt, hinta-arvio olisi joku 1400€ luokkaa.
Katseltiin ohjausvaihdetta nosturilla, ja rattiakselin sisääntulon kohta on kuiva, ja heti rattiakselin alapuolella olevat kaksi putkiyhdettä näyttäisi olevan myös. Korjaamolla epäilivät, että joku hemmetin vaikeasti vaihdettava letku/putkiyhdistelmä joka tulee pumpulta voisi vuotaa (kuulemma eniten vaihdettu osa noihin), mutta eikö tämä letku/putkiyhdistelmä mene juuri rattiakselin alapuolelle noihin liittimiin vai minne minne se menee?? Kuten sanottua, nämä kaksi putkiyhdettä ei vuoda, öljyä on ohjausvaihteen molemmissa päissä.
Toinen vuotokohta on kuulemma hammastangon tiivisteet, tämän vuoksi voisi vuotaa noiden haitarikumien sisään.
Voiko noita ohjausvaihteita korjata, ja kuka niitä tekee?? Siis jos hammastangon tiivisteet vuotaa. Minusta tuo 1400€ on aika suolainen hinta laittaa ko kulkineeseen
Laitoin tämän jutun molemille volvo-foorumeille

