Eli kokeilemalla vaan sinne päin. Selkis

Olen vakaajan vaikutusta miettinyt. Vakaaja vähentä korin kallistusta ja samalla keventää sisäkurvin puoleista rengasta.
Eli karkeasti ja liioitellusti ajateltuna, mutkassa 1 renkaan pito vakaajalla ja ilman vakaajaa kori kallistuu mutta 2 rengasta tiessä. Tietty painokin siirtyy samalla ulommalle.
Tilanteita pidon rajamailla:
Jos on kunnon lukkoperä, yhden renkaan pidon saa loppumaan helpommin. Mutta jos pito ei lopu ilman vetoa, ei se lähde kaasulla jos voima menee avoimella perällä ilmaan. Sen takia pitää heittää luisuun jolloin mennään eikä meinata.
Ilman vakaajaa molemmat renkaat tiessä jolloin avoimen perän voimat jakaantuu tasaisemmin ja saadaan pito pois kaasulla.
Ainakin ajokokemukset tukee tätä ajatusta.
Onhan tässä lukko joo mutta ei sillä muuta tehdä kuin lähdetään liikkeelle tai pyöräytetään ympäri. Ja välittääkö yli 40km/h vauhdissa pitävälle renkaalle yhtään voimaa?