Autoracing  KL-varaosat

2004 S80 2.5T nykii/puutuu

  • 20 Vastauksia
  • 8074 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« : 19.09.2017, 16:19:41 »
Elikkäs otsikon mukainen kulkine nykii/puutuu täyskaasulla kiihdyttäessä 3500-5000 kierrosalueella 5000 jälkeen vetää kirkkaasti vaihteenvaihtoon asti. Tulpat ja ilmansuodatrimen vaihdoin uusiin ja ahtoputket ja letkut ehjät. Testerillä seurattuna ahtopaineet pysyy tasaisesti 0.5 bar koko ajan, ilmamassa reagoi myös herkästi ja arvot kohdillaan. Nykiminen alkoi aivan yhtäkkiä kiihdyttäessä. Puolikaasulla jos ajaa niin toimii normaalisti. Tehot tuntuvat olevan tallessa alakierroksillakin. Ei huohota eikä syö normaalia enempää öljyäkään joten koneen luulisi olevan kunnossa. Ajettu 338tkm. Vikakoodeja ei ole. Kaasuläppä putsattu eikä tämäkään vaikuttanut.

Kenelläkään muulla ollut vastaavaa?
« Viimeksi muokattu: 19.09.2017, 21:01:20 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220d -17, ex Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #1 : 01.10.2017, 01:14:41 »
Päivitystä tähän sen verran että molemmat vvt-pyörät meni vaihtoon kun alkoivat vuotamaan öljyä jakopäähän ja välystä oli jo akselinmyötäisesti reilusti. Näillä ei kuitenkaan minkäänmoista helpotusta nykimiseen eli vieläkin nykii ja puutuilee 3000-5500 kierroksilla. Pystyykö sytytyspuolia mittaamaan/toteamaan että olisivat viallisia? Vikakoodeja ei tosiaan ole minkäänlaisia.
Mercedes Benz E 220d -17, ex Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #2 : 01.10.2017, 08:00:13 »
Bensanpaine tyhjäkäynnillä ja ajossa? Mitä se ilmamassa näytti täyskaasu kiihdytyksessä? Eikö ahtopaine muutu tuosta 0.5 stä missään tilanteessa vai ymmärsinkö väärin?

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #3 : 01.10.2017, 11:37:55 »
Bensanpainetta ei oo tullut mitattua, ilmamassan signaali täytyy vielä varmistaa, en aivan varmaksi muista mutta kuitenkin ilmassa näytti suunnileen samoja mitä ahtopaine on. Ahtopaine käy piikkinä 0.6bar mutta laskee sinne 0.45-0.5 kieppeille vaikka nykii/puutuu. Välillä kuulostaa tyhjäkäynti putkenpäästän epätasaiselta mutta tämäkään ei ilmene aina. Tämähän on tosiaan se ns. matalapaineturbo versio.
Mercedes Benz E 220d -17, ex Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #4 : 02.10.2017, 16:30:24 »
Minulla ollut nyt jo muutaman kuukauden vastaavat ongelmat. Varovasti voi ajella vaikka motari nopeuksia, mutta kun runttaa vähänkin edemmän alkaa nykimään terävästi. Vikakoodeja antoi ahtopainesäädin ja pakonolan ajoitus. Vaihdoin pakonokan anturin ja ahtopaine säätöventtiilin. Meni huonommaksi, vaihdoin alkuperäisen nokka-anturin takaisin ja nyt nykii niinkuin ennenkin. Seuraavaksi vaihtoon meni n.60 000 ajetut tulpat, ei apuja. Tänään käytetty merkkiliikkeessä ja torstaina vaihtoon menee nokan ajoitus solenoidi. Vikakoodia ei tullut muuta kuin nokan ajoitus. Huoltomies kyllä epäili kovasti tarvike tulppia, ne menee vaihtoon seuraavaksi.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8038
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #5 : 02.10.2017, 19:37:01 »
Kenelläkään muulla ollut vastaavaa?
Veikkaisin jomman kumman nokan VVT:n säätösolenoidia. Niitä menee silloin tällöin. Testerin livedatalla pystyy katsomaan muuttuuko nokkien ajoitus tarpeeksi tai ollenkaan.

Juuri oli vastaavilla oireilla, mutta ilmeni vasta kun kone oli tarpeeksi kuuma. Solenoidi meni täysin jumiin, alkoi toimimaan jäähdyttyään kunnolla. Toisella osalla korjaantui. Yhdessä taas oli niin oikosulussa, että sulake paloi heti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #6 : 02.10.2017, 20:37:10 »
Testerillä seurailin nokkien säätöä niin säätöväliä oli 20 asteen kieppeillä maksimissaan, pitääpäs tässä käyttää varmuudeksi vielä solenoidit irti ja putsailla josko silläkään olisi apua ja seurailla vielä nykiessä tuota säätöjä että paljonko ne liikkuu.

Löytääköhän noille mitään heittelyväliä paljonko niiden kuuluisi säätyä?

Mercedes Benz E 220d -17, ex Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa apa75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #7 : 02.10.2017, 21:16:49 »
Ahtojen pitäisi olla 0,75, jos kaikki kunnossa. Ahtopaineen säädin voi aiheuttaa puutumista ja sytytyspuola nykimistä.
Aiemmat Volvot: Amazon 66 (projekti), 245, 440, 460, 850 10v ja 850 T5R. Nykyinen V70 2.5T vm 04.

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #8 : 02.10.2017, 21:26:52 »
Joo, ei tuo testerillä seurattuna kun piikkaa sen 0,6 jonka jälkeen tippuu 0,5bar. Tällähetkellä oire tuntuu eniten pätkimiseltä eli ihankuin ei sytyttäisi kunnolla. Pitää nuo puolat pistää syyniin seuraavaksi.
Mercedes Benz E 220d -17, ex Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #9 : 02.10.2017, 21:40:41 »
Jos puola tän näköinen niin vaihtoon.itsellä oli kaksi tän näköistä puolaa t5 koneessa ja oireena kylmällä koneella pyöri tyhjäkäyntiä noin 3sek neljällä pytyllä sit normaalisti,motari vauhdissa alko ravistamaan kunnolla kun löi kaasun pohjaan ja huomas että vetoja on pois


upload image

Tulpat ehdottomasti volvon orkkikset.

Poissa apa75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #10 : 02.10.2017, 21:47:23 »
Oma vastaavalla koneella ja automaatilla nykii voimakkaasti kun lähtee kiihdyttämään esim. 80 vauhdista muunnin lukittuna. Myöskin risteyksestä kun lähtee reippaammin kiihdyttämään, niin meno on sellaista nyhtävää hetken aikaa, mutta sitten lähtee menemään. Jostain luin, että automaatti jotenkin saa tuntumaan nuo sytytyskatkokset voimakkaina nykäisyinä, mitä itse aluksi luulin laatikosta johtuvan. Omassa nuo oireet tulee esiin lämpimällä moottorilla, kylmällä en ole huomannut nykimistä.
Aiemmat Volvot: Amazon 66 (projekti), 245, 440, 460, 850 10v ja 850 T5R. Nykyinen V70 2.5T vm 04.

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #11 : 02.10.2017, 22:00:42 »
Jos puola tän näköinen niin vaihtoon.itsellä oli kaksi tän näköistä puolaa t5 koneessa ja oireena kylmällä koneella pyöri tyhjäkäyntiä noin 3sek neljällä pytyllä sit normaalisti,motari vauhdissa alko ravistamaan kunnolla kun löi kaasun pohjaan ja huomas että vetoja on pois

Tulpat ehdottomasti volvon orkkikset.

Joo pitääpäs nuo puolat tarkistella, tulpat on volvon original. Tyhjää käy ihan nätisti yleensä, joskus kuulostaa vähän pätkivän niin sillä itsekkin tuohon puolavian puoleen kääntymässä.

Oma vastaavalla koneella ja automaatilla nykii voimakkaasti kun lähtee kiihdyttämään esim. 80 vauhdista muunnin lukittuna. Myöskin risteyksestä kun lähtee reippaammin kiihdyttämään, niin meno on sellaista nyhtävää hetken aikaa, mutta sitten lähtee menemään. Jostain luin, että automaatti jotenkin saa tuntumaan nuo sytytyskatkokset voimakkaina nykäisyinä, mitä itse aluksi luulin laatikosta johtuvan. Omassa nuo oireet tulee esiin lämpimällä moottorilla, kylmällä en ole huomannut nykimistä.

Joo, ite en oo kylmää konetta pahemmin viittiny kenkiä että sais vian ilmenemään  :D mutta lämpöisellä moottorilla tosiaan nykii yli puolellakaasulla kiihdyttäessä.
Mercedes Benz E 220d -17, ex Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa V O L V O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #12 : 03.10.2017, 01:18:16 »
Oireet vaikuttaa niin vastaavilla kuin mulla oli V70 2,4 T:ssä.
Noita kaikkia tutkittiin / vaihdettiin mitä yllään ja paljon muita epäilyjä.
Niistä ei mikään tuonut ratkaisua.
Lopulta syy oli niin yksinkertainen kuin polttoaine suodatin joka oli alkuperäinen noin 15 v. Ja 270 tkm ajetussa autossa. Niin ruosteessa ja tukossa että polttoaine ei päässyt kunnolla läpi.
Halpa osa. Jos ei oo tuota tullu tsekattua niin kannattaisi varmaan  huomioida tämäkin mahdollisuus.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #13 : 05.10.2017, 16:58:38 »
Tänään oli merkkiliikkeessä lääkärissä. Nokan säätösolenoidi tuli uusi 140 eur. ei apuja nykimiseen.
Ilmamäärämittarin johdon kun otti irti niin alkoi pelaamaan paremmin. Hyllyssä ei ollut uusia, mutta minulla oli kotona vanha käytetty. Laitoin sen kiinni ja nyt pelaa paremmin kuin pitkään aikaan. Ei ole antanut IMM vikakoodia kertaakaan, eikä kuulemma aina annakkaan. 349 eur. makso. Solenoidin lisäksi päivitin vaihdelaatikon ohjelman uusimpaan ja kulmavaihteeseen meni taas desi öljyä. Viimeksi tarkistettu parivuotta sitten. Tiistaina uudestaan korjaamolle, turbon paluuputki on alkanut vuotamaan.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
  EX Volvot
Imperial -70  Imperial -61  2x Coronet -70   BMW 501

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: 2004 S80 2.5T nykii/puutuu
« Vastaus #14 : 07.10.2017, 13:54:01 »
Päivitystä senverran että puolat käytin irti ja tarkistelin ne niin kaikki tulpan päästä ylös asti halki :facepalm: Uudet lähti tilaukseen ja katsotaan että parantuuko ongelmat sillä.
Mercedes Benz E 220d -17, ex Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo