Tein V70 2008 puhallinmoottorin vaihdon ns. omana työnä, kuinkas muuten. VolvoSweden sivuilla on ihan hyvät vihjeet. Jätin tietysti laiskana apukuskin jakkaran paikalleen, ja homman tein yksin. Ostin Land Roverin samanlaisen/näköisen puhaltimen - 100EUR-Volvolisällä ja asennustyökalun. Ei ihan helppo homma. Aikamoinen voimistelusessio luvassa sille joka vaihtaa, etenkin jos mittarissa +50V

. Mitehän se oikein kuuluisi tehdä, Volvolla?
Itsellä se oli puolen päivän homma so. mittaripaneeli irti (siis mittarit ratin takaa -helppo homma- ei koko kojelauta...), hanskalokero & elektroniikkaboxeja muutama, puhallin läpät/sisäkierto oikeaan asentoon jne. Päällimäisenä mieleen jäi 3x torx-pää ruuvin aukaisu ja etenkin takaisin ruuvaaminen. 1..2 näistä näkyy ilman peilejä, kun oikein tiirailee, ja viiemisin on tietyst h..tin vaikeassa paikassa ruuvata korvakuulolla + tähtipäämeisselin pitäminen ruuvin päässä on pikkusen työlästä.
Asennustyökalun (teräksisen) saa senkin väännettyä solmuun l. jättäisin itse 3D -printterit ja työkalujen muoviviritelmät toiseen kertaan.
Noissa kärryissä, mitä mulla on ollut, niin kaikissa puhallinmoottorit on ruvenneet huutamaan siinä 300kkm tienoilla. Niin myös tämä V70.