Kulkukoira  Proturbo

V70 '05 Lämmönsäätöpaneeli, toimii ja ei toimi

• 3 Vastauksia
  • 3204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakkos_nelonen

• De Luxe
  • *
Tervehdys!

Miten asiaa kannattaisi lähteä ratkomaan, kun 05 vuoden V70 lämmönsäätöpaneeli keljuilee. Muut pelaa paitsi itse puhallinnopeuden säätö. Ja sekin toimii välillä. Pidän tavallisesti Auto asennossa, jolloin itse säätelee nopeutta, mutta siitä huolimatta nupista pitäisi tietääkseni pystyä säätämään puhallinnopeutta, vai mitä??
Oudon tästä tekee se, että nupista pystyy välillä säätämään, muttei aina. Yleensä nupin pyörittely suuntaan tai toiseen ei vaikuta puhallinopeuteen. Saattaa kerran päivään ajon aikana tehdä että nuppi toimiikin, eli pystyn säätämään itse puhallinnopeutta.
Missä vika?

Jos vaihtaa koko lämmönsäätöpaneelin purkuautosta otettuun, pitäisi alaosassa olevat lisänapit olla tietääkseni samat, eli kaikki linkkupeilit, lapsilukot, Dstc ynnä muut kytkimet pitäis löytyä, ei vissiin pysty vaihtamaan pelkkää ilmastoinnin ja lämmön ohjauspaneelia?

Auto Summun varusteilla.

::)

Paikalla hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Vs: V70 '05 Lämmönsäätöpaneeli, toimii ja ei toimi
« Vastaus #1 : 02.10.2017, 16:54:19 »
Et maininnut, mitä nopeutta silloin puhaltaa, kun säätö ei toimi? Jos puhaltaa epäkunnossa ollessaan täysillä, vaihtaisin puhaltimen esivastuksen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Kakkos_nelonen

• De Luxe
  • *
« Vastaus #2 : 02.10.2017, 17:35:22 »
Nopeus vaihtelee automaattisesti lämpötilan mukaan, kun nuppi ei pelaa. Siis saattaa puhaltaa ihan millä nopeudella vaan, eli toimii normaalisti niinkuin pitääkin Auto asennossa, mutta nupin kääntelyllä ei vaikutusta.

Lisätiedustelu myös: mikä on tuon paneelin taustavalojen kanta? Millä tunnuksella siis etsiä uusia? Ihan uus malli tuo mulle mikä löytyy sieltä takaa.

Lisätietona vielä, 500tkm ajettu, jos sillä on merkitystä vikaa hakiessa.

Poissa Kakkos_nelonen

• De Luxe
  • *
« Vastaus #3 : 02.10.2017, 20:17:36 »
Ongelma ratkaistu.

Vaihdoin purkuautosta koko paneelin tuohon, ja se toimii kuten kuuluukin. :)

RallyBaron  Samppasport