Autoracing  KL-varaosat

Lyhyet valot

• 34 Vastauksia
  • 26604 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Lyhyet valot
« Vastaus #15 : 29.09.2011, 10:33:48 »
Ajattelin nyt tähän ketjuun lisätä juttua.
Eli miten tuollaisen xenon jälkiasennussarjan laittaminen V50 onnistuu?

Lueskelin swedespeed foorumeilta että tarvitsisi ainakin tuollaisen vikailmoitukseno ohittajan mukaan, muuten voi rikkoa tuulilasin pyyhkimen moottorin.
Onko siis kukaan asentanut ja todennuks toimivaksi tällaista systeemiä?

Vanhalla foorumilla on myös paljon juttua tuosta. Eli volvolandiassa.  Eli tarkoitit varmaan juuri tätä forums.swedespeed.com/showthread.php?129216-HID-PWM-issue-DIY-fix-for-BOW-(Bulb-Out-Warning)-flickering-and-poor-starting .

Tasaa siis jännitettä ja estää virran kulun toiseen suuntaan. Näin ollen ei siis pääse rikkomaan  mitään. Ja tällä lähtee myös vikailmoitus  palaneista  polttimoista.

Itsellä   tuo noin puoltoista  vuotta ollut ja ei mitään ongelmaa.   :)

Poissa joonak

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 29.09.2011, 11:19:55 »
Vanhalla foorumilla on myös paljon juttua tuosta. Eli volvolandiassa.  Eli tarkoitit varmaan juuri tätä forums.swedespeed.com/showthread.php?129216-HID-PWM-issue-DIY-fix-for-BOW-(Bulb-Out-Warning)-flickering-and-poor-starting .

Tasaa siis jännitettä ja estää virran kulun toiseen suuntaan. Näin ollen ei siis pääse rikkomaan  mitään. Ja tällä lähtee myös vikailmoitus  palaneista  polttimoista.

Itsellä   tuo noin puoltoista  vuotta ollut ja ei mitään ongelmaa.   :)

Onko tuosta olemassa kaupallista sovellusta vai pitääkö laittaa kolvi kuumenemaan?
C70 T5 2006 Summum

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 29.09.2011, 11:39:05 »
Onko tuosta olemassa kaupallista sovellusta vai pitääkö laittaa kolvi kuumenemaan?

Itse en ainakaan tiedä onko ihan nuita valmiiksi myynnissä?  Ainakinhan  niitä konkka  paketteja myydään valmiiksi, mutta ne ei poista sitä ongelmaa, että jokin voi hajota.

Helppo se on itse kasailla. Ja tuolla sivulla kuvien kans hyvät ohjeet.

Poissa weisto

• Grand Luxe
  • **
  • V60 D4
« Vastaus #18 : 29.09.2011, 12:59:04 »

Helppo se on itse kasailla. Ja tuolla sivulla kuvien kans hyvät ohjeet.

Mulla ei riittäisi tietotaito saatika sitten välineet tuollaisten tekoon. Siksi odottelenkin, että löytyisi joskus ihan ostettavana versiona tuo. Ajellaan normipolttimoilla siihen asti.  :idiot2:

Poissa j2s

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 29.09.2011, 13:01:08 »
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?135645-Aftermarket-HID-Data-If-you-have-installed-a-kit-read-this/page3
tätä topiccia olen lueskellut asian tiimoilta.

Ymmärsin asian hieman väärin eli DLR (Daytime running lights) disabloinnilla toimisi xenonit ilman että ne käräyttää mitään ja tosiaan tuolla Pietilän
laittamalla härvelillä.

« Viimeksi muokattu: 29.09.2011, 14:32:27 kirjoittanut j2s »
V50 T5

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 29.09.2011, 15:05:27 »
Mulla ei riittäisi tietotaito saatika sitten välineet tuollaisten tekoon. Siksi odottelenkin, että löytyisi joskus ihan ostettavana versiona tuo. Ajellaan normipolttimoilla siihen asti.  :idiot2:

Eihän tuohon kun osat tilaa/ hakee kaupasta. Sitten jos joltain tutulta löytyy kolvi, niin se on siinä. Tai jos vaikka joku tuttu/sukulainen vaikka opiskelee jotain elektroniikka alaa tms, niin antaa sille ohjeet ja käskee koulussa väsätä.  :)

Silloin jää vaan itselle sen liittäminen autoon.

Ja ei itselläkään oikee kokemusta silloin ollut. Päätin vaan, että tuo se on ruvettava tekemään.  ;D

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?135645-Aftermarket-HID-Data-If-you-have-installed-a-kit-read-this/page3
tätä topiccia olen lueskellut asian tiimoilta.

Ymmärsin asian hieman väärin eli DLR (Daytime running lights) disabloinnilla toimisi xenonit ilman että ne käräyttää mitään ja tosiaan tuolla Pietilän
laittamalla härvelillä.

Mutta eikös päivävalot tullut vasta 2010- 2011 eteenpäin? Eli siitä alaspäin, ei taija voida päivävaloja disabloida...?

Poissa kimmogee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #21 : 04.03.2013, 21:58:05 »
Mutta eikös päivävalot tullut vasta 2010- 2011 eteenpäin? Eli siitä alaspäin, ei taija voida päivävaloja disabloida...?

Tässä ei tarkoiteta mitään erillisiä päiväajovaloja vaan ihan tuota lyhyen halogeeni projektori-valoa jolle sitten valoautomatiikkaa käytettäessä syötetään matalaa 13V jännitettä pulsseina ja kun valot siitä katkaisimesta väännetään päälle, niin valot saa täyden pulssittoman jännitteen.
Tämä siis volvon insinöörien tapa säästää kallista H7 poltinta, muutenhan tuolle lähivalolle menisi n. 13,5-14V.

Itekkin ensin hämäännyin, kun aloin miettimään jotain led/sumari päiväajovaloja.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa joonak

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 20.03.2013, 20:48:36 »
Onko kukaan vaihtanut koko etuvaloa halogeenista xenoniksi? Mulla on siis autossa vieläkin vanhat halogeenit paikallaan ja tuo ostamani Cobran xenon kitti pölyttyy jossain varastossa. Kävi kuitenkin niin että ostin kokonaiset xenon umpiot Volvoon. Meneekö ihan heittämällä paikalleen? Voisi kuvitella että vaatii ohjelmoinnin Volvolla mutta toimiiko silti koska automaattinen korkeudensäätö puuttuu? Hardware puolella ei varmaankaan tarvitse muutoksia?
C70 T5 2006 Summum

Poissa nws

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 23.03.2013, 19:46:11 »
Onko kukaan vaihtanut koko etuvaloa halogeenista xenoniksi? Mulla on siis autossa vieläkin vanhat halogeenit paikallaan ja tuo ostamani Cobran xenon kitti pölyttyy jossain varastossa. Kävi kuitenkin niin että ostin kokonaiset xenon umpiot Volvoon. Meneekö ihan heittämällä paikalleen? Voisi kuvitella että vaatii ohjelmoinnin Volvolla mutta toimiiko silti koska automaattinen korkeudensäätö puuttuu? Hardware puolella ei varmaankaan tarvitse muutoksia?

Sen verran pystyn vastaamaan ainakin, että johtosarjat on erilaiset. Orggis Xenon-johtosarjassa etuvalojen umpiolle menee enemmän johtoja itse liittimeen.

Käsittääkseni myös kyseinen johtosarja kiertää Volvon oman ballastin-purkin kautta, kun H7 versiossa se tulee "suoraan" sulakerasialta.

Poissa classic50

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #24 : 09.08.2013, 20:58:37 »
Tuli tässä pyörähdettyä tuolla etelän mailla mutka ja siellähän oli jo pimeää yöllä. Semmonen pisti kirjaimellisesti silmään, että luvattoman moni räimäsi pitkät silmille tahi räpytti merkiksi, että mulla olisi muka pitkät päällä. Muilla vastaavaa ilmiötä? Pidän kyllä autoni lyhyitä hyvinä, mutta olisko ne noin kirkkaat että häikäsee melkein joka toista vastaantulijaa?

Osa pani surutta pitkät päälle jo kaukaa vaikka olin juuri lyhyille puottanut. Vaan en minäkään silloin enää ujostellu pitkiä laittaa..
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa JES

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #25 : 11.08.2013, 00:37:59 »
Tuli tässä pyörähdettyä tuolla etelän mailla mutka ja siellähän oli jo pimeää yöllä. Semmonen pisti kirjaimellisesti silmään, että luvattoman moni räimäsi pitkät silmille tahi räpytti merkiksi, että mulla olisi muka pitkät päällä. Muilla vastaavaa ilmiötä? Pidän kyllä autoni lyhyitä hyvinä, mutta olisko ne noin kirkkaat että häikäsee melkein joka toista vastaantulijaa?

Osa pani surutta pitkät päälle jo kaukaa vaikka olin juuri lyhyille puottanut. Vaan en minäkään silloin enää ujostellu pitkiä laittaa..

Olisikohan suuntaukset jotenkin pielessä? Heikotkin valot häikäisevät väärin suunnattuina.

Poissa VäLKKy

• Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #26 : 14.08.2013, 13:53:05 »

Onko xenonit? Normit ei ainakaan oikeen suunnattuna häikäse...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Rahtimies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #27 : 15.08.2013, 21:57:55 »
Ja xenonitkaan ei häikäse kun on oikein suunnattu :)

Poissa VäLKKy

• Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #28 : 16.08.2013, 14:07:11 »
Ja xenonitkaan ei häikäse kun on oikein suunnattu :)

Just ni!
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa classic50

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #29 : 04.09.2013, 18:06:17 »
Onko xenonit? Normit ei ainakaan oikeen suunnattuna häikäse...

Xenonit on, ei nuo kyllä omaan silmään häikäse mitä olen testannut. En tiiä sitten jos itellä on huonot valot ja vastaan tulee xenoneilla varustettu auto, niin häikäseekö se sitten. Sen olen huomannut, että mutkissa kun valot kääntyy, niin jostain kulmasta saattaa välähtää kirkkaamminkin silmiin. Hyvät nuo valot kyllä on, ei käy kiistäminen :)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Autodiagnoosi  Carcom Oy