Näitä tylsiä perähommia taas.
Teräsharjalaikalla kaikki mitä irtos. Oli peräöljyä, alustamassaa, mustaa maalia ja ruostetta.

Sitten kaikki kolot jarrujenputsaussprayllä ja ruuvimeisselillä ja pienellä harjalla, samoin kuin koko akselin sillä putsailin. Sitten vielä rätillä ja asetonilla niin kauan ettei rätti enää muuttunut mustaksi. Seuraavan käsittelyn tein Mastonin ruosteenmuuntimella, kätevää kamaa kun tarttuu kuin tauti noihin syöpyneisiin kohtiin, mutta ei juurikaan terveeseen metalliin.

Muuttuu mustaksi kuivuttuaan, ja tää on sellasta ohkasta maitomaista ainetta, ja kuivuu oikeasti, toisin kuin monet muut ruosteenmuunninaineet.

Tunnissa oli kuiva.
Mulla piti olla jotain mustaa raskaankaluston maalia, mutta empäs löytänytkään enää, joten tyydyin kiskaisemaan 2K sprayllä, saa nähdä miten pysyy, ehkäpä se kesäkäytössä voi pysyäkin.

Nyt odottelen pyöränlaakereita, että pääsee kasaamaan vetoakselit ja säätämään niiden päittäisvälys.
Fedexin kaiffari toi myös paketin Rockautolta...

Näihin voi laittaa joko venttiilin mistä täytetään, tai kompressorin autoon. Mulla olis Monroe ride leveler kompura, mutta puuttuu se mittaripaneeli missä on katkaisija ja painemittari, mistä iskareita operoidaan. Sattuisko sellaista keltään löytymään jouten? Tarvitsisi myös sen putken liittimineen, mikä tulee kompuralta mittarille.
Haastetta aiheuttaa myös kompuran asennuspaikka, varapyöräkaukaloon ei oikein sovi varapyörän kanssa. Ehkä pyöräkoteloon verhoilun taakse saisi sopimaan jos rakentaa sille telineen.
Ideoita? Vai laittaako vaan sen täyttöventtiilin ja täyttelee sitten kotona/huoltoasemalla paineilmalla jos tarvetta?
Iskarit on Toyota Hilux 2wd vm.85-95
iskarit, sama kiinnityspulttien halkaisija, ja myös minimi/maksimi mitat täsmää.
