Autoracing  KL-varaosat

Nokisuodatin täynnä

  • 104 Vastauksia
  • 72042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Methanolic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Re: Vs: Re: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #60 : 14.07.2013, 23:34:37 »
Tuskin tulee koskemaan Euro4 moottoreita, ehkä Euro5 voisin jopa uskoa, mutta eihän tuota perhana tiedä jos vaikka tuliskin... Mitä Euro4 moottorille Volvo antaa savutusarvoksi? Hondan Euro4 pöläyttää dpf:n ja egr:n poiston jälkeen 0.4-0.5 eli juuri näkee harmaan pölähdyksen ja tehoja on jo noissa nostettu 140-->180.

Fordilla olen vastaavissa moottoreissa nähny 0.5 ja 0.65 arvoja.. ? VAG konsernilaisilla vois olla tiukkaa kun se 1.5 on jo vakiona tiukka saavuttaa.. :))

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2



V50 T5 AWD M66.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #61 : 15.07.2013, 17:28:26 »
Ympäristöteko kuitenkin tuo nokisuodattimen poistaminen on, koska auton CO2 päästöt vähenevät.

Taustalla on kauppapolitiikkaa. Hiukkaspeloilla on estetty aasialaisten, varsinkin kiinalaisten dieseleiden maihinnousua Eurooppaan.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #62 : 02.08.2013, 09:01:58 »
Nyt sitten kysymys. Missähän täällä pääkaupunkiseugulla saisi laitatettua tuon pöntön paikoilleen.

Koitappa tuolta:

http://www.debil.fi

http://www.debil.fi/chiptuning
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #63 : 02.08.2013, 13:58:02 »
Putken sisällä on riittävästi ulkoilmaa suurempi paine. Testaamalla entinen nokisuodatin paikoillaan mittaus takimmaisesta letkusta ja referenssi ulkoilmasta saa tarkalleen saman tilanteen mikä on ilman pönttöä. Jos toimii, niin sitten on turvallista vaihtaa se tyhjä pönttö tilalle.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #64 : 24.11.2013, 23:08:11 »
Tuli eilen kesken ajon herjat "moottorinohjaus vaatii huollon ja nokisuodatin täynnä" ja tehot tippui. Sammuttamisen ja uudelleen liikkellelähdön jälkeen ensin hävisi "moottorinohjaus vaatii huollon" herja ja tehot palasi. Noenpoltto käynnistyi ja nokisuodatin täynnä-herjakin hävisi, minkä jälkeen ajoin vielä puolisen tuntia. Kilometrejä V70 -09 D5 aut mittarissa on 161 tkm.
Tänään kauppareissu sujui ongelmitta, mutta... pitäis varmaan tehdä jotain eli joko uusia nokipönttö tai sitten tyhjäyttää pönttö ja softauttaa moottorinohjain uudelleen. Edelliseen Volvoon pönttö tyhjennettiin ja moottorinohjain softattiin uudelleen ja ao. auto on toiminut hyvin uudellakin omistajalla ja on katsastettukin 2 kertaa tyhjätyllä pöntöllä ilman huomautuksia.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2013, 23:17:45 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #65 : 11.01.2014, 19:47:43 »
Tuli eilen kesken ajon herjat "moottorinohjaus vaatii huollon ja nokisuodatin täynnä" ja tehot tippui. Sammuttamisen ja uudelleen liikkellelähdön jälkeen ensin hävisi "moottorinohjaus vaatii huollon" herja ja tehot palasi. Noenpoltto käynnistyi ja nokisuodatin täynnä-herjakin hävisi, minkä jälkeen ajoin vielä puolisen tuntia. Kilometrejä V70 -09 D5 aut mittarissa on 161 tkm.
Tänään kauppareissu sujui ongelmitta, mutta... pitäis varmaan tehdä jotain eli joko uusia nokipönttö tai sitten tyhjäyttää pönttö ja softauttaa moottorinohjain uudelleen. Edelliseen Volvoon pönttö tyhjennettiin ja moottorinohjain softattiin uudelleen ja ao. auto on toiminut hyvin uudellakin omistajalla ja on katsastettukin 2 kertaa tyhjätyllä pöntöllä ilman huomautuksia.

Ei ole toistaiseksi uusinut, mittarissa nyt 165 tkm . Mutta hiukkassuodatin asialle tullaan tekemään jotain lähitulevaisuudessa.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

misemies

  • Vieras
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #66 : 28.12.2014, 19:40:34 »
Lueskelin viestiketjun ja kun omassa Volvossa on taulussa yli 250tkm niin mietityttää, että milloinkahan joutuu itse ruveta operoimaan jotain. Viimeinen viesti on jo kohta vuoden vanha, mitkä ovat nuo sallitut Euro-arvot nykyään? Ja jos/kun auton nokipannu täyttyy niin kannattaakohan sitä vaihtaa vai tyhjentää ja toivoa parasta?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #67 : 28.12.2014, 20:03:34 »
Jos moottorisi on ehjä, ei tule ongelmia. Jos joku kilahtaa, voi se heijastua myös tuohon "nokisuodattimeen". Normaalisti huoletussa ja teknisesti ehjässä autossa ei tule ongelmia, vaikka tuplaisit nykyiset kilsasi. Mitään syytä ennen aikaiselle uusimiselle ei ole, ellei vanne ala kiristää päätä. Itse suhtaudun varauksella myös niihin , joidenkin mallien, huolto-ohjelman mukaisien vaihtojen tarpeellisuteen...

-07 syksystä hiukkassuodattimen kanssa elänyt - välillä kohdelu kaltoin talven pätkäajossa toistuvinen kylmäkäynnistyksineen ja kaiken tuo on sietänyt moitteetta.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2014, 20:07:37 kirjoittanut D5GT »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #68 : 28.12.2014, 21:27:55 »
No ei se 500tkm kestä vaikka kuinka olisi ehjä moottori se on varma. Joka polton jälkeen jää aina vähän ja taas vähän ja taas vähän tuhkaa, jne kunnes se vaan on täynnä ja on herkkä pienellekin epänormaalille ajosyklille. Mutta totta, ei sitä ennen kannata uusia tai poistattaa kun tulee ongelmia sen kanssa, tapella sen vuoksi ei kannata alkaa. Kylmäkäynnistyksillä ei ole merkitystä suodattimen elinkaareen, ajomäärä, tyyli ja laatu sekä tekninen kunto merkitsevät eniten.

Jos kuitenkin tulee eteen DPF-poisto niin ei katsastus ole ongelma, koska päästöraja k=1,5 ja poiston jälkeen se on 0,2-0,6 välillä eli varaa on vielä reilusti.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2014, 21:32:30 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #69 : 28.12.2014, 21:47:54 »
No, en pysty kiistämään - ainut paljon ajettu hiukkassuodattimella varustettu Volvo jonka varmuudella tiedän tavitsee parikymmentä tuhatta km lisää tuohon puolen miljoonan mainittuun rajaan.... Omat kärryt ei pääse lähellekkään.... Hohhoijaa - löytyisikö tohon rajaan joku lähde vai mennäänkö taas vain mutulla?

Ja ongelmat tulee katsastuksessa varmasti, ei vielä vuoden sisään ;)

Miksi poistaa laite, joka on varsin luotettava? Tinahattumiehet, samat jotka epäili aikanaan katalysaattoreita, maalailevat piruja seinille käyttöiän suhteen ja kehottaa poistamaan. "sehän voi mennä rikki". Herranen aika, poistakaa ilmastoinnit, sähköikkunat, suihkutussuuttimet jne. jne. niin ja Ardic-Webasto-eberi kannattaa ehdottomasti deletoida  ;D

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #70 : 28.12.2014, 22:14:15 »
No, en pysty kiistämään - ainut paljon ajettu hiukkassuodattimella varustettu Volvo jonka varmuudella tiedän tavitsee parikymmentä tuhatta km lisää tuohon puolen miljoonan mainittuun rajaan.... Omat kärryt ei pääse lähellekkään.... Hohhoijaa - löytyisikö tohon rajaan joku lähde vai mennäänkö taas vain mutulla?

Ja ongelmat tulee katsastuksessa varmasti, ei vielä vuoden sisään ;)

Miksi poistaa laite, joka on varsin luotettava? Tinahattumiehet, samat jotka epäili aikanaan katalysaattoreita, maalailevat piruja seinille käyttöiän suhteen ja kehottaa poistamaan. "sehän voi mennä rikki". Herranen aika, poistakaa ilmastoinnit, sähköikkunat, suihkutussuuttimet jne. jne. niin ja Ardic-Webasto-eberi kannattaa ehdottomasti deletoida  ;D

Euro4-moottoreita ei tule koskemaan ja Euro5:sta vahvasti epäilen tulevan MOT:n piiriin. Kuten jo aiemmin kirjoitin, toimivaa nyt ei ole järkevää poistattaa ellei ajatuksena ole jokin muu mistä tietää DPF:stä olevan haittaa. Sinulla ei taida olla tiedossa, että Volvon moottoreita hajoilee mm. lisääntyneen moottoriöljyn vuoksi ja sen taas aiheuttaa DPF, luotettavuus kärsii jos hajottaa moottorin, eikö? Kaikki ketä nyt autojen kanssa pelaa ja niistä jotain ymmärtää, valitsevat EGR:n ja DPF:n moottoreiden synneiksi, eikä suotta, puhutaan kuitenkin tuhansista euroista mitä nuo aiheuttavat kun jos niitä ei olisi. Mutta kun niiden kanssa ei ole henkilökohtaisesti joutunut painimaan niin ei tuosta voikaan saada käsitystä, mutta kun se osuu omalle kohdalle niin sattuu ja paljon, niin se ihmismieli vaan käyttäytyy!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #71 : 29.12.2014, 07:34:49 »
Omastani ajattelin pestä dpf:n, kun sen aika tulee. Yksi Honda cr-v on jo porskutellut pitkään meidän tekemällä pesulla. Hyvillä välineillä se tuhka ja noki lähtee pois kennosta kunnolla.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #72 : 29.12.2014, 10:27:39 »
No, en pysty kiistämään - ainut paljon ajettu hiukkassuodattimella varustettu Volvo jonka varmuudella tiedän tavitsee parikymmentä tuhatta km lisää tuohon puolen miljoonan mainittuun rajaan.... Omat kärryt ei pääse lähellekkään.... Hohhoijaa - löytyisikö tohon rajaan joku lähde vai mennäänkö taas vain mutulla?

Ja ongelmat tulee katsastuksessa varmasti, ei vielä vuoden sisään ;)

Miksi poistaa laite, joka on varsin luotettava? Tinahattumiehet, samat jotka epäili aikanaan katalysaattoreita, maalailevat piruja seinille käyttöiän suhteen ja kehottaa poistamaan. "sehän voi mennä rikki". Herranen aika, poistakaa ilmastoinnit, sähköikkunat, suihkutussuuttimet jne. jne. niin ja Ardic-Webasto-eberi kannattaa ehdottomasti deletoida  ;D

Mä olen myös sitä mieltä ettei ehjää kannata korjata. Nokisuodattimia olen muutamia poistanut ja pieni säästö siitä tulee polttoaineenkulutukseen. Kyllä sitä pelotellakin voi että hajoaa aina tiettyjen kilometrien jälkeen. Samoin on aina peloteltu automaattivaihteista, jakohihnoista, egr-venttiileistä ym. ym. 

Auton käyttötavasta, historiasta ja yksilön laadustakin johtuu tietty hajoaminen.

En pelottelun seurauksena vaihtaisi mitään ehjää toiseen tai poistaisi egr:aa tai dpf:aa. Menee äkkiä tonni olemattoman vian korjailuun ja mahdollisesti myöhemmin lisää kun joudutaan uudelleen korjailemaan. On sitä silti myyty korvavaloja, magneettirannekkeita ym. ja vuodesta toiseen kauppa käy ;).


Poissa Henahiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #73 : 22.03.2015, 22:55:23 »
Omassa D5 (185hv, -06) koneessa ajotietokone huutaa, että hiukkassuodatin on täynnä. Kun herja tuli, en pystynyt heti ajamaan sitä tyhjäksi. Nyt viikonlopun aikana sain ajettua n.300km maantieajoa, mutta herja vaan ei lähde pois. Aiemmin on lähtenyt joka kerta, kun on ilmestynyt ja on ajanut niin pitkään, että poltto on tehnyt tehtävänsä.

Voiko tähän olla vaikutusta sillä, että polttoainelämmitin on pois pelistä ja kone käy liian viileänä. Myös suuttimien poistoputki vuotaa jostain hieman? Öljyn määrää en ole vielä tarkastanut. Jos jatkan ajoa niin mitä ongelmia tästä tulee?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokisuodatin täynnä
« Vastaus #74 : 23.03.2015, 19:30:30 »
Varmasti tulee ongelmia - ensimmäiset merkit voit jo lukea mittaristosta... Ilman Pa-lämmitintä pitäisi pärjätä, jos termari on kunnossa, joskaan turhaan niitäkään ei näihin vakioksi laiteta. Suutinvian kanssa taitaa yksi nokipöntön täyttyminen olla pienin murhe..

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron