Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 vm.-87, ei kipinää puolalta

  • 7 Vastauksia
  • 3326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laku64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
240 vm.-87, ei kipinää puolalta
« : 28.10.2017, 17:10:30 »
240 vm.-87, B200K.Ei lähde käyntiin. Startti pyörii hyvin, akussa riittää virtaa. Ei tule kipinää puolalta. Tulpat, tulpanjohdot, puolanjohto, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Sitten ohjausyksikkö ja puola, sen jälkeen vielä koko virranjakaja TZ-28H(jos vaikka hall-anturi olisi ollut rikki) vaihdettu. Puolalle tulee 12 volttia startatessa. Myös puolan -navassakin on 12V. Pitäisikö puolan saada maata hall-anturin kautta? Ohjausyksiköltä->hall-anturille johto ehjä, mitattu vastusmittarilla. Ohjausyksikön - on rungossa, kaikki muutkin johdot ovat ehjät, moottorin maadoitus toimii myös. Voiko virtalukon pohja tehdä tämän, ettei puola anna kipinää vaikka saa virtaa?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4649
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 vm.-87, ei kipinää puolalta
« Vastaus #1 : 28.10.2017, 17:12:13 »
tuleeko puolalle kumminkin virta?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa laku64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vm.-87, ei kipinää puolalta
« Vastaus #2 : 28.10.2017, 17:41:04 »
Kyllä tulee reilu 12 volttia, mutta kun kummassakin navassa on se 12V. Elikkä pitäisikö puola  -navan saada maata ohjausyksiköltä?

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vm.-87, ei kipinää puolalta
« Vastaus #3 : 29.10.2017, 12:25:18 »
Yksikössä irto johto joka menee maahan ja puolalta maa yksikköön on vierekkäin.seuraavat johdot menevät jakajaan.oletko koittanut suoraa 12v  tuleeko kipinä ja pyörijä on pohjassa .oliko etuvastus sellainen valkoinen lyijykynän paksuinen.

Poissa laku64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vm.-87, ei kipinää puolalta
« Vastaus #4 : 30.10.2017, 11:49:19 »
Löysin tuon ohjausyksikön(Bosch 0 227 100 139) kytkentäkaavion, https://www.justanswer.com/car/1hzpo-think-defective-coil-connected-one.html,(täällä myös puolan vastusarvot) eli 1 nastaan puolan 1 liittimeltä(Bosch 1 220 522 011) virtaa sisään ja siitä 2 nastasta maihin, kun piirin sisällä oleva transistori vetää, jolloin puolan suurjännitejohto antaa kipinää. Hall-anturi kautta pitäisi saada transistori vetämään ja siten puola varautumaan ja purkautumaan. Näin itse ymmärsin tämän toiminnan, en tiedä onko näin? Epäilen nyt, että sain romikselta viallisen virranjakajan, jossa hall-anturi myös viallinen. Pystyykö hall-anturia mittaamaan mitenkään? Tämän mallin puolassa on etuvastus todennäköisesti kiinteänä. Täytyy vissiin lähteä romikselle, vaihtamaan virranjakajaa(TZ-28H) toiseen.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5528
  • Volvo V70
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa laku64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vm.-87, ei kipinää puolalta
« Vastaus #6 : 30.10.2017, 13:08:47 »
Kiitti, toi on hyvä linkki.

Poissa laku64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vm.-87, ei kipinää puolalta
« Vastaus #7 : 01.11.2017, 15:55:01 »
Ei oo Volvo lähtenyt vieläkään käyntiin. Vaihdettu jo toinen virranjakaja ja puola, ei auttanut. Ohjauspiiri toimii, puola saa ohjauksen sieltä, ei vaan tuu kipinää.

 

Proturbo  Autodiagnoosi