Mittaa hyvä mies niitä jännitteitä, saatat yllättyä 
JEP!
Ohmin laki. Se on vähän niinku vakio? Ei se siitä miksikään muutu, vaikka kuinka olis mitäkin tarjolla?
Kyllä, ohmin laki. Toimii erittäin hyvin laskiessa vastuksia, kuormaa yms, mutta sitten tulee se insinöörin päiväunen sotkeva Herra-Fysiikka
tm paikalle. Hän hiukan lisää korroosiota, mikromurtumia ja liikkeestä/elämisestä aiheutuvaa kulumista akun plus ja miinus napojen välille.
Lopputuloksena saadaan jännitehäviöitä ja lämpeäviä johtoja! Tämän pitäisi jokaisen ymmärtää, joka näitä asioita miettii. Vaikka se auto olisi seissyt sen 30 vuotta naftaliinissa, tekee ilmassa oleva kosteus vain tehtävänsä! Saati sitten suolassa ryvetetyssä luisupulkassa...
Mikäli eläisimme täydellisessä maailmassa, jossa valojen sähköjärjestelmä saataisiin liittimineen, releineen, lamppuineen, sulakkeineen ja johtoineen 100% ulkoilmalta suljetuksi (eli kaikki liittimet ja releet olisi eristettyjä) ja johdot + liittimet saataisiin lähelle suprajohdetta ilman minkäännäköistä liikettä/elämistä/tärinää, olisi meillä "ikuinen" sähköjärjestelmä. Se on vain hitusen vaikeaa...

Oma 945. Viisi vuotta sitten valoille tuli auto käydessä 2500rpm moottorissa 12.1V. Akun napojen jännite tuolloin 14.4V. Nyt viisivuotiaalla Bilteman relesatsilla tulee 13.7V akun ollessa 14.2V.
Eräs toinen kulkuneuvo (fiat) johon tein releet ja johdot uusiksi, oli pudotus vieläkin rajumpi. 10.9-11.2V tuli ajovaloille. Jokunen metri johtoa, releet yms. myöhemmin tuli lampuille 14.3 akun ollessa 14.4V.

Alkoi muuten paukkumaan ihan peruspolttimotkin aika tiheään, kerta viikkoon jos tuli reilummin kilometrejä.

Noiden lamppujen kestoon epäilisin myös umpion vaikuttavan vahvasti. Volvossa tuntuisi lamput hyvin kestävän, vaikka olisi releistettykin. Umpio on vissiin senverran iso, että pääsee jäähtymään (vaikka minulla onkin palaneet). Jokin pikku-umpio polttaa kokoajan valoja (esim. jotkut renaultit yms. kikkareet).
Motonetissäkin myynnissä ollut valovahvistin on käsittääkseni hakkurivirtalähde (korjatkaa jos olen väärässä...?), joka nostaa jännitteen jonnekkin 15-16V. Kyllä palaa valo kirkkaasti ja kuumasti. Kesto on sitten vähän niin ja näin, eikä itse virtalähdekkään taida olla kovin pitkäikäinen.