Futurez  Kulkukoira

760 b230ft -89

  • 8 Vastauksia
  • 2249 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eepi8d

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
760 b230ft -89
« : 05.09.2011, 15:28:56 »
Mikäs mahtaa olla "vikana" ku auton käydessä kylmänä tai kuumana, kuuluu konehuoneesta jonkinsortin "klikkailua"? Ajettaessa hieman nuukahtaa klikkauksen kuuluessa. Yrittääköhän se kokoajan heittää ryyppyä päälle vai mikä mahtaa olla kyseessä? Jos joku osais pikkusen auttaa et tietäis mistää vikaa lähtee ettimään!  :o

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5847
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #1 : 05.09.2011, 15:39:22 »
Voisiko olla ilmastoinnin kompura joka yrittää lähteä käyntiin / lähtee käyntiin ???

Poissa Eepi8d

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #2 : 05.09.2011, 15:43:39 »
Outoa että se yrittää sitä käynnistellä vaikka ilmastointi ei oo päällä.... Täytyypi kokeilla ilmastointi päällä et tekeekö samaa! :o

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #3 : 05.09.2011, 16:24:05 »
Mikäli lämmitinlaite on MCC (manuaali, ilmastoinnin varauksella), kompura pyörii myös puhalluksen ollessa ikkunalle. Taaseen jos kyseessä on ACC eli vanha automaatti-ilmastointi, kompura pyörii aina paitsi pakotettuna pois. ECC tuohon tuskin on eksynyt, se ohjaa jotenkin viksusta kompuraa...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Eepi8d

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #4 : 05.09.2011, 22:56:12 »
Joo elikkä klikkausta kuuluu vaan ilmastoinnin ollessa päällä, ja tosiaan lämmitinlaite on MCC mallia, sitä vähän ihmettelinki et kompura pyörii puhalluksen ollessa ikkunaan... Tulipahan tähänkin selvyys! Ilmastointi on täytetty heinäkuun puolivälissä ja kun kysyin että oliko mitään vuotoja, ni toope vastas vaan että -> Eipä kai siel mitään oo! Huoh
Varmaan tarvii siniselle viedä et saa kattoo sen kuntoon..... Eikös se nakuttele sitä päälle jos ainetta on liian vähän? Kylmää kuitenkin tulee hyvin  :buck2:

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #5 : 06.09.2011, 07:41:14 »
Eikös se nakuttele sitä päälle jos ainetta on liian vähän? Kylmää kuitenkin tulee hyvin  :buck2:
Kyllähän se käsittääkseni "nakuttelee" sitä kompuraa päälle toimivassakin. Jos se pyörisi koko ajan niin kenno jäätyisi. :)

Poissa Eepi8d

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #6 : 20.09.2011, 16:35:18 »
Joo elikkä napsasin tommosen videon kompuran ja magneettiventtiilin käytöksestä, auto käy videossa paikallaan ja kompura on päällä! Ajossa nakuttelee samoin!

Toimiikos tuo ihan niinkun sen pitäisi?

Linkki videoon --> http://tinypic.com/player.php?v=34gwx6r&s=7


Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #7 : 20.09.2011, 17:38:11 »
Joo elikkä napsasin tommosen videon kompuran ja magneettiventtiilin käytöksestä, auto käy videossa paikallaan ja kompura on päällä! Ajossa nakuttelee samoin!

Toimiikos tuo ihan niinkun sen pitäisi?

Linkki videoon --> http://tinypic.com/player.php?v=34gwx6r&s=7


Ei pitäisi ihan noin jatkuvasti veivata edes-takaisin.

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 b230ft -89
« Vastaus #8 : 20.09.2011, 20:50:49 »
Liian tiheä ilmastointikompuran nakutus on varma merkki siitä että aineet ovat vähissä. Eli se heinäkuinen täytös taitaa olla suurimmaksi osaksi taivaalla. Ikävä kyllä nämä autoilmastointimiehet eivät useinkaan ymmärrä tuon taivaallista kylmähommista. Katsotaan vain että automaattikone näyttää ettei pahasti vuoda. Ja jos vuotaa, niin laitetaan väriaine ja käsketään uudestaan käymään kun vuoto näkyy.

Tuon kompuran pitäisi käydä vähintäänkin kymmenien sekuntien jaksoissa. Mulla kompura käy lähes yhtä soittoa tyhjäkäynnillä, kierroksia lisättäessä se alkaa sitten pätkiä käyntiä. Mutta silloinkin sekä käy että huilaa aika pitkissä jaksoissa.

Mä korjasin tuon ilmastoinnin just viime kesänä. Sama vika kuin edelliselläkin kerralla, eli nokalla ekana oleva lauhdutin puhki. Lauhduttimen kiinnityslätkät ovat sinkittyä peltiä, ja kun sinkki antautuu, seuraavaksi syöpyy alumiininen kenno puhki.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy