Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

s80 2000 2.4i käyntiongelmaa ja kuljettajan oven sähköjen toimimattomuus

  • 12 Vastauksia
  • 2853 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dosh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Ostin juuri tuon S80'sen joka on itselle ensimmäinen näitä uudempia Volvoja. 2.4i motti 170hv manuaali. Viallisena hankittu, eli käy lämpimänä epätasaisesti. Kylmänä käy hyvin, mutta kun saavuttaa normaalit lämmöt niin alkaa tupsimaan tyhjäkäynnillä ja kuulostaa venttiilien ääni kovemmalta? Toisinaan hummaa tyhjäkäynti ja nykäisee liikkeelle lähtiessä lämpimänä. Läppäkotelo uusi ja softattu autoliikkeen toimesta. Vvt pyörä ja jakopää vaihdettu myös. Vaihdoin tulpat, ei vaikutusta. Yhden tulpan väri oli kellertävä tai vihertävä? Kerran antanut p0300 vikakoodin.

Eli pitäisikö epäillä puolavikaa? Yksi puola oli vaihdettu, näytti tarvikkeelta, muut volvon omia ja näyttivät suht vanhoilta. En haluaisi summassa mitään ruveta vaihtamaan, eli jos jollain on hyviä ohjeita vian paikallistamiseksi niin olisin kiitollinen.

Toinen vika on että kuskin ovessa ei toimi mitkään napit ja keskuslukko ei pelaa.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Minkälaisella lukijalla on luettu, luulisi kyllä että antaisi muitakin koodeja kuin vain tuon yhden. Puolavialta tuo voisi vaikuttaa kun noin paljon on osaa laitettu, tulpat ainakin alkuperäiset näihin autoihin. Yksi mitä voi koittaa on ajaa auto lämpimäksi, sitten kun on lämmin auto seis, yksi puola irti ja uudestaan käyntiin, jossei vaikuta käyntiin mitenkään niin vika löydetty.

Mitä tuohon oveen tulee, niin DDM (Driver Door Module) vois olla viallinen tai bitti vinossa? Akunkenkä irti hetkeksi voisi auttaa.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Dosh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Bluetooth obd2 palikalla ja torque ohjelmalla, tänään viimeksi katsoin ja taas koodi p0300. Putsasin ilmamassamittarin, sillä ei vaikutusta. Pitää tuota puolan irrottelua kokeilla, outoa on että ei kiihdytyksessä pätki.

Kokeilin akunkenkää irti, eikä sähköt ovessa heränneet. Sulakkeen kun irroitin ja laitoin takas, niin rupes ainakin jotain releitä napsumaan siellä ddm paikkeilla.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 20:18:39 kirjoittanut Dosh »

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Voi olla kyllä täysin mykkä DDM, siltä ainakin vaikuttaisi.

Kuinka paljon autolla on ajettu? Läppäkotelo uusittu missä ja kenen toimesta, näihinhän ei taida enää uusia läppäkoteloita saada vaan ainoastaan tehdashuollettuja.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Dosh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Epäilyttää se että onko tuo sitten alkuperäinen ddm mikä tuossa paikallaan, kun siitä ovesta näkee että paikkoja on auottu ja tuli toinen ovipahvi mukaan. Elikkäs jos siinä on väärällä numerolla oleva boxi, niin eihän se toimi, näin siis olen käsittänyt. Pitäis melkein saada lainaan jostain toinen ja kokeilla sillä.

Autolla ajettu 273tkm ja se läppäkotelo kyllä kiiltelee uutuuttaan. Ellen nyt ihan väärässä ole, niin Backfältillä Alavetelissä on autoliike sitä käytättänyt.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Väärällä numerolla oleva ei tosiaan toimi, ja vaikka olisi samalla numerolla ja vuosimallista 2002 niin ei välttämättä toimi.

Kannattanee tarkistaa mitä numeroita sieltä DDM:stä löytyy.

Kaasuläppä kiiltää varmasti uutuuttaan kun on kiillotettu, mutta uusia näitä ei enää saa. Backfältin kaverit osaa ainakin hommansa, ovat volvojen kanssa jo touhunneet niin kauan.

Nuo vikakoodit olisi kyllä kiva saada luettua jollakin toisella laitteella, en jaksa uskoa että tuo koodi on ainoa mitä auto tarjoaa. Kokkolasta löytyy monta foorumilaista jolta saisi varmaankin lainattua lukijaa ja jos on joskus asiaa Pietarsaaren suunnille niin täältäkin löytyy lukija.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Dosh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Käytin autoa piuhan nokassa motomaatilla ja sielläkin vain koodi p0300. Samalla tuli vikakoodi myös DDM moduulista. Tutkin puolat, käytin yksitellen johtoa irti ja käytin lyhyesti, käynti muuttui aika radikaalisti ja savutti enemmän. Vaihdoin yhden puolista kokeeksi jonka jälkeen kävi ihan normaalisti, luulin että vika oli jo poissa, vaan ei. Tupsiminen tyhjäkäynnillä jatkui myöhemmin ja ihan kuin konetilasta kuuluisi naksahtelua juuri silloin kun vika on päällä? Nollasin vikakoodit tuon jälkeen ja siellä oli tuon testauksen jälkeen joka puolalta oma koodi. Saako sillä Volvon omalla testerillä tarkempaa kuvausta että mikä tuota riivaa?

Mattimies

  • Vieras
Tässä linkki tuosta vikakoodista
https://repairpal.com/OBD-II-Code-P0300

Itse tiedän pari tapausta missä on tullu tuo vikakoodi , kun on MAP-anturin alipaineletku vuotanut.

Poissa Dosh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vika on ilmeisesti vvt solenoidissa. Irroitin sen liittimen ja nyt kone neuloo tosi nätisti ajonkin jälkeen. Käyn huomenna pitemmän reissun ja jos sen jälkeen ei tuo ongelma palaa, niin pitää vissiin ottaa tuo solenoidi työn alle.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Kyllä tuo saattaisi VVT-solenoidilta vaikuttaa, mutta solenoidista pitäisi kyllä antaa vikakoodia. Volvon lukijalla pääsee kyllä kaikkeen kiinni, ja huomattavasti tarkemmilla tiedoilla kun yleislukijoilla. Voipi olla että menee koko VVT-pyörä vaihtoon.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Dosh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vvt pyörä on heinäkuussa muiden jakopään osien kanssa vaihdettu. Pitää vielä soittaa sinne korjaamolle missä ne vaihdettiin.

Poissa Dosh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vvt venttiili jäi jumiin melkein joka kerta kun solenoidi veti. Joku fixu ottanut sen tiivisteen pois ja ilman siinä olevaa sihtiä on kaikki lika päässyt läpi. Ensisijainen ongelma tainnut olla typerän pitkät öljynvaihtovälit. Suodatinkotelosta löytyi aika paljon karstaa.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Öljynvaihtovälistä puheenollen, testaa huohotuksen toimivuus: https://www.youtube.com/watch?v=FIRoc0VxLd4
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

 

KL-varaosat  Race.fi