Täällähän MuTuillaan ihan urakalla!!

262C Bertone on koriltaan vyötärölinjasta alaspäin aivan sama auto kuin 242, ainoastaan katto kaikkineen on Bertonessa omanlaisensa. Niin keula kuin peräosa ovat aivan samanlaisia kuin muissakin 240 sarjan autoissa. Ensimmäisessä 1978 vuosimallissa on vanhemman mallinen peräosa jossa samat takavalot kuin 264:sessa. Myöhemmissä -79-81 malleissa on sama takapää kuin 240 sarjan muissakin sedan malleissa.
Keula ja konepelti on myös aivan sama kuin 264 malleissa, Bertonessa oli aina nuo vanhemman malliset vilkut ja voimakeula. Nuo isommat etuvilkut jotka kaartuvat taaksepäin ovat sitten olleet 240 sarjan kaikissa muissa malleissa 1981 vuosimallista alkaen (paitsi USA malleissa 1985 saakka).
Sisältä sitten Bertonessa ei oikeastaan ole kovinkaan paljon muuta samaa kuin kojelauta ja mittaristo. Kojelauta oli 1977-80 malleissa vanhempaa mallia ja ainoastaan listoissa oli lisäkromia. 1981 malleissa oli ainakin joissakin (ehkä kaikissa) jo uudempi kojelauta.
Muuten sisusta on hyvin erilainen, lähes kaikki on Bertonen tehtailla tehtyä nahkaverhoiltua osaa. Penkit, oviverhoilut ja kaikki tolppien verhoilutkin ovat aitoa nahkaa. Keskikonsoli ja sisävalaistuskin on ihan omansa. Toki autossa on paljon samoja pisteosia kuin muissakin 240 sarjalaisissa, ovien kahvat, turvavyöt yms.
Ja tosiaan Bertonen osia on melko hankala löytää jos jotain sattuu puuttumaan, joskus on jotain myynnissä Ruotsissakin, useimmiten USA:sta voi löytää osia esim. eBay nettihuutokaupan kautta.
Tekniikaltaan Bertoneissa oli aina PRV (Peugeot-Renault-Volvo) yhteistyön hedelmänä tuotettu V6 kone, yleensä automaatilla ja tilauksesat myös M46 manuaalilla.
Tässä näitä mitä äkkiseltään tuli mieleen, kyselläkin saa jos jotain tulee mieleen. Sattuneista syitä on tullut Bertoneenkin hieman perehdyttyä viime vuosina!
