Autodiagnoosi  Carcom Oy

Timon läskiposki *huoltomuistio*

  • 67 Vastauksia
  • 16165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2501
  • www.vrcf.fi
Vs: Timon läskiposki *huoltomuistio*
« Vastaus #60 : 10.09.2017, 23:44:27 »
Ihan kuin olis lähteny lapasesta.  ::)


En tiä...olisko  ???

Ensimmäinen välietappi saavutettu, ja auto saatettu taas ajokuntoon. Lisäsin vielä vähän ovipahveihinkin tavaraa, kun töissä oli sopivasti jotain äänieristemattoa. Leikkelin satunnaisia palasia ja liimasin kuumaliimapisteillä kiinni. En muistanutkaan, että se on noin kätevä tuote :)
Matto on ehkä jotain 10-12mm vahvaa ja puristuu kasaan jonkinverran. Nipinnapin mahtuu olemaan välissä. Jos oikein kriittinen on, niin joltain kohtaa saattaa hiukan kanittaa.



Pikaisen koeajon perusteella etupyöräkotelot kaipaavat vielä vaimennusta, takapäässä kitisee jokin muoviosa, konepellin alla on ilmeisesti sepelimylly, mutta rokki sentään soi paremmin kun ennen  *taavih->
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2501
  • www.vrcf.fi
Vs: Timon läskiposki *huoltomuistio*
« Vastaus #61 : 14.09.2017, 20:58:21 »
On tullu "asuttua" tallilla enemmän kun vuosiin....innostuin vielä tästä etupään vaimentamisesta :

Ensin piti pyyhkäistä teräsharjalaikalla pintaruosteet pois ja 2k-pohjamaali päälle.


Sitten raakasti matto suoraan koteloon :


Ja toinen kerros sisäloksuihin :


Laitoin vielä sisälokariin siivun Bilteman jumppamattoa kun sellainen osui silmiin. Muuten ihan jees tuote, mutta sen verran paksua ettei mahtunut kuin ulkosyrjään.

Testilenkillä vaikutelma positiivinen. Ei tuo nyt mikään uusi auto ole, mutta hiljeni kummasti kyllä. Kuskin ovipilarissa rämisee vielä jokin.

Puhelimeen latailin jonkun dB-mittarin, mutta harmikseni en käynyt ajamassa lenkkiä täysin vaimentamattomalla autolla. Mitään muutahan tuollaisella sovelluksella varmaan ei tee, kun vertailee tulosta ennen ja jälkeen. Jokainen puhelin ja sovellus yms. muuttuva tekijä varmasti antaa eri tuloksen.

Loppupäivän tappelin EVRYn kanssa, kun piti asentaa siihen viiverele, jotta toimisi kuin tehtaalta tullessa. Tilasin EBAY:stä tälläisen viivereleen. Testien perusteella kaikki toimi ok, virrat päälle, ja n.30sek päästä rele naksahti. Koeajolla auto kuitenkin kuoli totaalisesti heti kun rele kytkeytyi. Onneksi vedin releen ohjauksen kabiinin puolelle, jotta tarvittaessa sieltä saa evryn pois päältä.

Mittaukset osoittivat, että rele antaakin lävitseen +12v jännitteen, vaikka olin siinä uskossa, että se vain kytkee vihr-kelt yhteen. Pikainen releen ohitus, ja jätin pelkän kytkimen sisälle. Mennään sillä nyt ainakin pohjoisen reissu....kattoo jos myöhemmin innostuisi jatkamaan.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2501
  • www.vrcf.fi
Vs: Timon läskiposki *huoltomuistio*
« Vastaus #62 : 25.09.2017, 10:45:30 »
Lomareissu pohjoiseen suoritettu onnistuneesti. Kilometrejä kertyi tällä kertaa vain n. 2500. Kulutusta ei laskettu sen tarkemmin, mutta jossain 2-3 tankillisen välissä :D

Aika positiivinen vaikutelma oli äänieristyksellä, pitkällä matkalla sitä osaa arvostaa ihan erilailla kun nurkkapyörityksessä. Hyvällä pinnalla menee lähes sukkasillaan, ja karkeallakin asvaltilla kuulee vielä äänensä. Musiikin sointiin vaikutus todellakin suuri, ei juuri tarvitse isontaa ääntä matkanopeudessakaan ja silti saa puheestakin selvän.
Miinuksena moottorin ääni alkaa kuulua varsinkin moottoritienopeuksissa. Sille ei ihan helposti ole tehtävissä mitään, koska rintapelliin ei oikein pääse käsiksi kovin hyvin mistään suunnasta.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2017, 11:19:04 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2501
  • www.vrcf.fi
Vs: Timon läskiposki *huoltomuistio*
« Vastaus #63 : 14.06.2018, 15:12:34 »
Taas on vuosi ajoaikaa ilman vikoja tai puutteita. Takavakaajan koiranluussa oli alkavaa väljyyttä, joten sen vaihdoin jo varoiksi. Ensi vuonna varmaan edessä käkkärijumppaa kun alkaa oleen tehot kateissa ja vaijeri tapissa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Timon läskiposki *huoltomuistio*
« Vastaus #64 : 17.06.2018, 00:16:56 »
Vaimennukset tehty tiptop! Tuleekos varapyöräkoteloon subbanen?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2501
  • www.vrcf.fi
Vs: Timon läskiposki *huoltomuistio*
« Vastaus #65 : 17.06.2018, 00:38:50 »
Vaimennukset tehty tiptop! Tuleekos varapyöräkoteloon subbanen?

Olishan se kova...mut eipä ehkä kuitenkaan  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7306
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2501
  • www.vrcf.fi
Vs: Timon läskiposki *huoltomuistio*
« Vastaus #67 : 24.02.2019, 18:33:53 »
Mystinen vaiva iski männä viikolla yön aikana. Keskiviikkona tuli ajeltua kärry perässä Tampereen suunnalla, mutta seuraavana aamuna vedot olivat aivan kateissa. Onneksi ei keskiviikkona hajonnut, kun olisi saanut olla jokapaikassa tien tukkeena.

Olin lähes satavarma, että vika on huohottimen lämmitysvastuksessa, mutta kas kummaa....sulake olikin ehjä. Tovin aikaa eri vaihtoehtoja punnittuani ja ahtimen letkuja tutkittuani kokeilin vielä vanhalla ilmamassamittarilla ja johan heräsi henkiin. En muista koska vaihdoin tuon tarvikemallin orggiksen tilalle, mutta parisen vuotta se taisi kestää. Orggis pelaa muuten, mutta alle 2000rpm veto on selkeästi huonompaa.
Onneksi hyllyssä oli yksi sopiva uusi mittari, kun tilasin kuuskymppiseen vääränlaisen joskus :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

 

Elekma  Autoracing