Täällä on ollut alla XC60 -15 D5 AWD nyt nelisen kuukautta ja tyytyväisiä ollaan oltu. Varustetasona Business Summum; käytettyä kun ostaa niin kaikkea ei voi saada, puuttuu vetokoukku (ollut liisarina joten varmaan sen takia), peruutuskamera ja olisihan se Driver Support ollut kiva lisä mutta kun muuten osui sopiva kohdalle niin vanha V50 jäi liikkeeseen (Bilia).
Volvo tarjosi koukkua 1200 euron hintaan joten ostin Volvon käytetyn mutta uudenveroisen irroitettavan koukun eBaysta ja Volvon uuden sähkösarjan ja ohjausboxin jostain brittiläisestä nettikaupasta, samasta putiikista tuli myös suojalätkä puskuriin silloin kun koukku on irti. Tällä hetkellä rahaa palanut 400 euroa jota en pidä pahana mutta romut makaa vielä autotallissa ja odottaa asennusintoa

Onko kokemusta paljonko maksaa koukun ohjelmointi Volvolla? Toiminee ilmankin ohjelmointia mutta haluan asennuksesta vastaavan kuin uutena.
Peruutuskamera juttua olen tutkinut myös, Autosalpa tarjosi alkuperäistä asenettuna 2100 e hintaan johon jouduin toteamaan että ei kiitos. Hollannista saa tarvikemallista joka toimii kuin alkuperäinen viidensadan pintaan. Kiinasta saisi noin 150 euroon mutta en tiedä sitten laadusta, tosin tuo hollantilaistenkin kampe on Kiinasta ainakin ulkonäön perusteella. No katsotaan, toisaalta tähänkin asti on pärjätty tutkilla jotka löytyy molemmista päistä.
Ongelmia on ollut sen verran että ilmeisesti laturin vapaakytkin on muutaman kerran ilmoittanut olemassa olostaan kylmästartin jälkeen (kilometrejä vajaa 150tkm) ja vaimo on saanut akun tyhjäksi muutaman kerran huudatettuaan Webastoa, itse olen tietenkin ollut molemmilla kerroilla työreissussa joten hän sai opetalla kuinka akku ladataan, ensimmäisellä kerralla piti ottaa videopuhelu opastusta varten

Mukava peli ajella ja hieman on päässyt kokeilemaan auramaattomillakin teillä; hyvin jaksaa diesel neliveto puksuttaa. Tykkään myös siitä että reilusti kaasua annettaessa käyttäytyy hieman kuin takavetoinen

Vaimo sanoi että kerran lähti häneltä käsistä aamuisella mustalla jäällä mutta ajonvakautus hoiti hommansa ja siinä ei sen ihmeempää tapahtunut.