Autodiagnoosi  Carcom Oy

Automaatin öjynvaihto huuhtelemalla

• 45 Vastauksia
  • 13890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

• Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Automaatin öjynvaihto huuhtelemalla
« Vastaus #15 : 22.12.2017, 10:51:39 »
Siinäpä se. Niissä se on huoltoohjelmassa ja siviilissä vaan suositus.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #16 : 22.12.2017, 11:09:33 »
Täsmennyksenä vielä, että tähän toiseen tapaan on olemassa myös automaattisia öljynvaihtolaitteita, jotka kytketään lauhduttajan letkun väliin. Tämä tapa on ainoa, jolla lähes kaikki öljy voidaan vaihtaa. Onnistuu myös kotikonstein ilman mitään erikoislaitteita.

Juuri näin ja öljynvaihtolaitetta tuossa minunkin tapauksessa käytettiin. Perhanan kätevä laite ja sai käyttää halutessa pesuainetta, joka sitten pyörii järjestelmässä halutun ajan. Minulle laitettiin Forten pesuaine ja ajaksi 20min ja lopuksi vielä Forten Conditioner.

Tuossa laitteessa on mukana kymmeniä adaptereita, mutta en huomannut katsoa olisiko ollut 8v versioon, pitää kysyä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Maxxxed

• Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Tjuurboooo
« Vastaus #17 : 22.12.2017, 11:26:47 »
Juuri näin ja öljynvaihtolaitetta tuossa minunkin tapauksessa käytettiin. Perhanan kätevä laite ja sai käyttää halutessa pesuainetta, joka sitten pyörii järjestelmässä halutun ajan. Minulle laitettiin Forten pesuaine ja ajaksi 20min ja lopuksi vielä Forten Conditioner.

Tuossa laitteessa on mukana kymmeniä adaptereita, mutta en huomannut katsoa olisiko ollut 8v versioon, pitää kysyä.

Okei.  S*

Poissa Julma

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 22.12.2017, 16:15:25 »
Kyllä ne huuhtelee. Se 400Eur lasku sisältää noin 8 litraa joka kuulemma riittää hyvin. Aiheesta on oma ketju
On se nyt ***** kun vien sitä varten merkkipajalle, että tehtäisiin kunnolla eikä vähän sinne päin. Kuinkas sitten kävikään..

Seuraavan kerran jossain muualla.
Ex: S40 -05 1.8 -- S80 -10 2.4D

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #19 : 22.12.2017, 20:22:45 »
On se nyt ***** kun vien sitä varten merkkipajalle, että tehtäisiin kunnolla eikä vähän sinne päin. Kuinkas sitten kävikään..

Seuraavan kerran jossain muualla.

Noh, vie johonkin nyrkkipajaan niin kohtapa saatkin sitten viedä siniselle kun öljymäärä on väärä tai laitettu väärää öljyä. Näin se tahtoo mennä

Itse en ikinä vie laatikkoöljynvaihtoon muualle kuin siniselle
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maxxxed

• Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Tjuurboooo
« Vastaus #20 : 22.12.2017, 20:26:56 »
Noh, vie johonkin nyrkkipajaan niin kohtapa saatkin sitten viedä siniselle kun öljymäärä on väärä tai laitettu väärää öljyä. Näin se tahtoo mennä

Itse en ikinä vie laatikkoöljynvaihtoon muualle kuin siniselle

Näin juuri. Kyllä ne siellä tietää miten homma kuuluu tehdä.

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #21 : 22.12.2017, 22:26:56 »

Juu niin tietää  ;D

Lisäätehoa.fi

Poissa juho82

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 22.12.2017, 22:52:01 »

Olen vaihdattanut 5 ja 6 vaihteisiin volvoihin automaatin öljyjä merkkihuollossa. Missään ei koskaan ole otettu mitään letkuja lauhduttimesta irti. 5 vaihteeseen in vaihdettu niin, että propusta öljyt pihalle ja uutta öljyä täyttö reijästä laatikon päältä tilalle ja pikku pyöritys ja sama uudestaan. 6 vaihteeseen laitetaan uudet öljyt ala kautta, siitä 2 osaisesta propusta, muuten sama ku 5 vaihteisessa. N 8 litraa aina veloitettu.. Ei mulla muuta
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 22:56:28 kirjoittanut juho82 »

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #23 : 23.12.2017, 00:23:42 »
Olen vaihdattanut 5 ja 6 vaihteisiin volvoihin automaatin öljyjä merkkihuollossa. Missään ei koskaan ole otettu mitään letkuja lauhduttimesta irti. 5 vaihteeseen in vaihdettu niin, että propusta öljyt pihalle ja uutta öljyä täyttö reijästä laatikon päältä tilalle ja pikku pyöritys ja sama uudestaan. 6 vaihteeseen laitetaan uudet öljyt ala kautta, siitä 2 osaisesta propusta, muuten sama ku 5 vaihteisessa. N 8 litraa aina veloitettu.. Ei mulla muuta

Toki homma toimii noinkin ja joihinkin ei vaihdeta ikinä niitä öljyjä. Omassa Jaguarissa on 200tkm rikki ja alkuperäisillä öljyillä mennään enkä todellakaan aio vaihtaa niitä. Volvoon vaan ihan mielenkiinnosta vaihdatutin öljyt kun jälleenmyyjälläni on tuollainen öljynvaihtokone. Merkkiliike voisi tämän myös tehdä ja hyvin hekin tietävät, että kunnon huuhtelu on paras, mutta hinta olisi tuplat mitä nyt niin maksaisitko... Aivan, ei kukaan maksaisi. Sitten kun nämä autolehdet vielä laskevat 100tkm matkalle huoltokulut per kilometri niin ei sinne voi tunkea >1000€ huoltoa, menisi kulut liian ylös ja myynti huononisi.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #24 : 23.12.2017, 07:31:05 »

Näin on ja vaihtavat varmasti enemmänkin öljyä, jos niin pyytää.

Tämän topikin jorinoita ei kannata yleistää kaikkiin merkkikorjaamoihin.

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #25 : 23.12.2017, 09:16:22 »
Lienee turha jankata kuka osaa ja miten hyvin öljyt vaihtaa...

Yleisempi ongelma on mielestäni siinä, että öljyjä ei vaihdeta. Asiaan havahdutaan siinä vaiheessa, kun laatikko ei toimi kunnolla. Silloin öljynvaihto ei yleensä enää auta, voi käydä päin vastoin. Uusilla öljyillä kuluneet kitkapinnat eivät ehkä pidä lainkaan ja vaihteet luistavat pahemmin.

Kaikki kytkimien ja jarrujen kulumisesta syntyvä lika on siinä öljyssä. Siksi öljyt olisi syytä vaihtaa edes joskus ja jotenkin eikä odottaa siihen saakka että havaitaan toimintahäiriö.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #26 : 23.12.2017, 10:28:49 »
Lienee turha jankata kuka osaa ja miten hyvin öljyt vaihtaa...

Eihän tässä mitään jankata, vaan yritetään muistuttaa ihmisiä siitä, että korjaamoja on erilaisia, eikä kannata tehdä vääriä johtopäätöskiä nettikirjoitusten perusteella. Yleensähän ei netissä juuri kirjoitella kuin niistä huonoista kokemuksista.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #27 : 23.12.2017, 12:46:43 »
Juu niin tietää  ;D

Sen yhden kerran kun laatikkoöljyt on vaihdettu muualla kuin sinisellä niin lopputulema oli että en tänäkään päivänä tiedä mitä ne sinne oli lotrannu ja millälailla jos ylipäänsä olivat edes mitään vaihtaneet. Tietoa ei koskaan toimitettu pyynnöistä huolimatta. Haldex öljyjä eivät olleet pyynnöstä huolimatta vaihtaneet ollenkaan kun olivat keksineet että eihän Volvon huolto-ohjelmaan moista kuulu.. Saattoi olla etteivät (yllätys yllätys) tienneet kuinka helppo tähän on ne haldex öljyt vaihtaa niin jättivät tekemättä ja koettivat puhua asian parhain päin. Tyypillisiä esimerkkejä.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #28 : 23.12.2017, 13:41:38 »
Eihän tässä mitään jankata, vaan yritetään muistuttaa ihmisiä siitä, että korjaamoja on erilaisia, eikä kannata tehdä vääriä johtopäätöskiä nettikirjoitusten perusteella. Yleensähän ei netissä juuri kirjoitella kuin niistä huonoista kokemuksista.
Minusta tämä keskustelu lähti siitä liikkeelle, että jonkun mielestä merkkikorjaamolla ei vaihdettaisi öljyjä tarpeeksi hyvin. Sitten on tullut puolustuspuheenvuoroja. Itse olen lähinnä sillä kannalla, että aivan sama millä tekniikalla vaihdetaan kunhan vaihdetaan. Vaikka edes 100 tkm välein.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #29 : 23.12.2017, 13:48:13 »
Minusta tämä keskustelu lähti siitä liikkeelle, että jonkun mielestä merkkikorjaamolla ei vaihdettaisi öljyjä tarpeeksi hyvin. Sitten on tullut puolustuspuheenvuoroja. Itse olen lähinnä sillä kannalla, että aivan sama millä tekniikalla vaihdetaan kunhan vaihdetaan. Vaikka edes 100 tkm välein.

Samaa mieltä, jos viimeisen päälle haluaa niin merkkiliike ei ole se paikka vaan joku muu. Eri asia kuitenkin on, että minkä hyödyn saavuttaa loppupeleissä jos vaihdattaa 8litraa vs 17litraa...

Lisäätehoa.fi

Kulkukoira  Proturbo