Kulkukoira  Proturbo

Lisävalojen asennus

• 8 Vastauksia
  • 5142 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VilpuriS

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Lisävalojen asennus
« : 25.12.2017, 18:44:37 »
Hyviä ohjeita täältä löytyy.....mutta voinko asentaa etukäteen alkuperäisen lisävalojen katkaisijan kojetauluun, jos jätän sulakerasiaan sulakkeen laittamatta. Eli ohjeen mukaan, virta-avain II-asentoon, akkukaapeli irti, nappi paikalleen ja akkukaapeli kiinni. Ja sit myöhempänä ajankohtana laitan itse valot, releet ja sulakkeen? Vai tuleeko jotain vikakoodia jos nappi paikallaan mutta valoja ei ole kytketty?

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
Vs: Lisävalojen asennus
« Vastaus #1 : 25.12.2017, 19:04:16 »
Voi laittaa eikä tarvitse mitään akunkenkiä irrotella

Poissa VilpuriS

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 25.12.2017, 19:14:51 »
Voi laittaa eikä tarvitse mitään akunkenkiä irrotella

Eikös se oo hyvä ottaa akkukenkä irti kun alkaa ilmastointipaneelia irroittaa...siitä taitaa joutua kuitenkin johdot irroittamaan? Ja täällä olevissa ohjeissa oli että "akkukenkä irroittamalla/kiinnittämällä saa auton ymmärtämään että lisävalot on kytketty". Pitääkö se paikkaansa vai ei?

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #3 : 25.12.2017, 19:17:31 »
Eikös se oo hyvä ottaa akkukenkä irti kun alkaa ilmastointipaneelia irroittaa...siitä taitaa joutua kuitenkin johdot irroittamaan? Ja täällä olevissa ohjeissa oli että "akkukenkä irroittamalla/kiinnittämällä saa auton ymmärtämään että lisävalot on kytketty". Pitääkö se paikkaansa vai ei?
Kymmeniä katkaisimia olen asentanut ja kaikki toimineet ilman "ohjelmointia" ja miksi ihmeessä ilmastoinnin säätöpaneeli pitäisi irroittaa?

Poissa VilpuriS

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 25.12.2017, 19:23:56 »
Kymmeniä katkaisimia olen asentanut ja kaikki toimineet ilman "ohjelmointia" ja miksi ihmeessä ilmastoinnin säätöpaneeli pitäisi irroittaa?
No ohjeessa niin kerrotaan....siksi että saa sen peitelevyn irti....kait
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-264259-1/2006/all/all/all/V70_(00-08)%2c_2006

Jos ei tarvii niin kerro ihmeessä sit ohjeet miten se nappi sinne laitetaan rikkomatta mitään. Ei nää "ei tarvi, miks tarvii..." neuvot hirveästi auta.

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #5 : 25.12.2017, 19:27:34 »
Katkaisimien ympäriltä olen ottanut sen peitelevyn/kehyksen pois se ei vaadi paneelin irrottamista ainakaan -03 V70 Volvossa vaikka tuossa ohjeessa niin neuvotaan. Kehys vaan irti pienellä meisselillä sitten tyhjästä katkaisin paikasta peitetulppa pois ja katkaisin paikalleen. Senjälkeen kehys takaisin ja homma selvä

Poissa VilpuriS

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 25.12.2017, 19:48:02 »
Katkaisimien ympäriltä olen ottanut sen peitelevyn/kehyksen pois se ei vaadi paneelin irrottamista ainakaan -03 V70 Volvossa vaikka tuossa ohjeessa niin neuvotaan. Kehys vaan irti pienellä meisselillä sitten tyhjästä katkaisin paikasta peitetulppa pois ja katkaisin paikalleen. Senjälkeen kehys takaisin ja homma selvä

OK kiitos

Poissa VilpuriS

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 25.12.2017, 19:59:04 »
Nappi asennettu. Kiitos neuvoista. Onko vielä hyviä vinkkejä itse valon asennukseen. Ostin LuminaLights Striker 560 paneelin sekä johtoina https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/relejohtosarja-lisavalojen-asennukseen-dt-liittimilla-luminalights-dt-liittimilla-luminalights/3050120000/

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #8 : 25.12.2017, 20:48:00 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=83757.0 tuossa aika kattavasti tarinaa itse asennuksesta. Muuta kummallista siinä ei oikeastaan ole kuin se että relettä ohjataan virran sijasta maadoituksella. Tuohon relejohtosarjaan joutuu myös tekemää sen muutoksen eli lisävalojen maadoitus tulee laittaa suoraan runkoon eikä maadoittaa sen releen kautta. Muistelisin että tuossa johtosarjassa maadoitus menee sen releen maadoituksen kautta mikä aiheuttaa sitten ongelman kun auton pistokkeen maadoitus ei ole riittävä valoille

Autodiagnoosi  Carcom Oy