Jos imm ( ilmamassamittari) otat piuhan irti eikä mikään muutu niin imm on kunnossa, laittaa varaohjelman jolloin viallisella imm käynti paranisi tasaiseksi.
Enemmi säädin tai pumppu. Säädin omasta katoin ottamalla alipaineletkun alapäästä irti ja katoin valuuko bensaa ja imemällä/ puhaltamalla letkuun jolloin ei ilman pitäisi kulkea säätimessä mihinkään päin. Jos tulee suoraan bensaa letkusta tai ilma kulkee on säädin ( kalvot sisällä) rikki.
Pumpun nähnee paineesta kun mikäli säädin ehjä. Jos säädin rikki niin sekin muuttaa painetta.
Suodatin varmista ettei mehi, nuo pikaliittimet tarkkoja et just kohallaan ja voi alkaa mehiä ja bensapainehan silloin laskee.
Mittaat ne bensa- ja puristuspaine kun kerta mahdollisuus.
Jos koodeja ( ainakin imm piuhan irrotus jää muistiin) lue muut mitä siellä on. Jos sytytysjärjestelmä misfire jne herjoja niin puolat ja johdot läpi.
Jos noita ei ole
Vvt pyörä/ solenoidi? Kaasuläppäkotelo onko milloin puhdistettu ja tuossahan alla tiiviste joka voi myös fuskata.? Ja evap ei takaiskuvenat vuoda (vaparista en tiedä onko miten erilainen systeemi kuin turbos jossa 2 takaiskua) Muut alipaine ja tiivistekohdat pitää.
.
Alipainepuolta letkut, kaasuläppätiiviste, tk- moottorin tiiviste, imusarjan tiiviste jne voi testailla niin että käynnissä suihkuttaa brakecleaneria letkujen liitos ja mutkat hiukan letkua käsin heilutellen sekä tiivistekohtia kaasuläppä, imusarja, tk- moottori ja jos käynti nousee on siinä kohtaa vuoto.
Ite teen vika etsintää niin että yksi kohde kerrallaan tekee jotain ja jos on käytettyjä vaihto-osia kuten mulla puolia, pa- säädin jne niin jos ei mikään muutu vanha takaisin. Noin löytää sen oikean syyn eikä mahdollinen viallinen vaihto-osa aiheuta lisää hämminkiä.