Kulkukoira  Proturbo

v40 -96 ei vastaa kaasuun vaihteella RATKAISTU

  • 20 Vastauksia
  • 4309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 -96 ei vastaa kaasuun vaihteella
« Vastaus #15 : 18.01.2018, 15:54:35 »
Itse en ole kondenssiveden aiheuttamiin ongelmiin vajaan tankin takia törmännyt yhdessäkään ajoneuvossa, kovemmalla pakkasellakaan. Esim.. traktorissakin on yleensä vajaa tankki ( 100 litran polttoainetankki niin ei oikein kehtaa sitä aina piripinnassa pitää ja monesti ollut puolillaankin pitkiä aikoja tai 3/4 tankkia löpöä). Ikinä ei ole jäätynyt suodatin tai polttoaineletku, viime talvena se tosin hyytyi kun roska tankista tukki letkun siirtopumpulle. Autoissakaan ei ole kondenssivedestä tullut koskaan mitään ongelmia, vajaalla polttoainesäiliöllä talvellakaan.

Ei nykybensal niin herkästi tulekaan kun on jo etanolia ( vastaa jo masinolia) joukossa joka pitää sulana. Emännän 100 audin 80l tilavuus viimeksi vielä vanhal ei E bensalla tyhjennetty tankki ja uusittu suodatin samalla kun hyytyili veden takia,  oireina pätski pytyillä ja raju nykiminen. Ajeli kokoajan vain 20-25l tankissa monia vuosia

Bensavalo palamas pitämäl saa pumpun tuurilla hajoaa jos saa jatkuvasti ilmaa, bensahan pumpun voitelun hoitaa.

Tuota, evap letkut ja takaiskuvenat kantsii tsekata vielä myös että ehjät, rikkonaisena tekee alipainevuotoa joka myös sotkee seoksia.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2018, 17:33:02 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Vollegrll98

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 -96 ei vastaa kaasuun vaihteella
« Vastaus #16 : 20.01.2018, 13:29:54 »
Tää on ku pahinta painajaista..ongelma uusi ja nyt kahta pahempana. Tasakaasulla mahdotonta ajaa, jouduin "pumppaamaan" kaasua et pääsin kotiin asti. Toisin sanoen auto ei nyt sit pihalta liiku omin renkain ennenku selvii mikä siin on. Voiko vika olla ilmamassamittarissa kun tyhjäkäynnil, "rytkytyksen" alkaessa otin sen irti eikä muutosta tapahtunut. ihan kun sil ei olis mittää "virkaa" siel et kannattasko sitä lähtee ny sit hommaamaa?
maanantaina saan koulun hallii ton ni otan puristukset ja katon bensanpaineet, et tietää sit et tarviiks pumppuu tai paineensäädint ruveta epäileen.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 -96 ei vastaa kaasuun vaihteella
« Vastaus #17 : 20.01.2018, 15:28:15 »
Jos imm ( ilmamassamittari) otat piuhan irti eikä mikään muutu niin imm on kunnossa, laittaa varaohjelman jolloin viallisella imm käynti paranisi tasaiseksi.
Enemmi säädin tai pumppu. Säädin omasta katoin ottamalla alipaineletkun alapäästä irti ja katoin valuuko bensaa ja imemällä/ puhaltamalla letkuun jolloin ei ilman pitäisi kulkea säätimessä mihinkään päin. Jos tulee suoraan bensaa letkusta tai ilma kulkee on säädin ( kalvot sisällä) rikki.
Pumpun nähnee paineesta kun mikäli säädin ehjä. Jos säädin rikki niin sekin muuttaa painetta.
Suodatin varmista ettei mehi,  nuo pikaliittimet tarkkoja et just kohallaan ja voi alkaa mehiä ja bensapainehan silloin laskee.

Mittaat ne bensa- ja puristuspaine kun kerta mahdollisuus.

Jos koodeja ( ainakin imm piuhan irrotus  jää muistiin) lue muut mitä siellä on. Jos sytytysjärjestelmä misfire jne herjoja niin puolat ja johdot läpi.

Jos noita ei ole
Vvt pyörä/ solenoidi? Kaasuläppäkotelo onko milloin puhdistettu ja tuossahan alla tiiviste joka voi myös fuskata.?  Ja evap ei takaiskuvenat vuoda (vaparista en tiedä onko miten erilainen systeemi kuin turbos jossa 2 takaiskua)  Muut alipaine ja tiivistekohdat pitää.
.
Alipainepuolta letkut, kaasuläppätiiviste, tk- moottorin tiiviste, imusarjan tiiviste jne voi testailla niin että käynnissä suihkuttaa  brakecleaneria letkujen liitos ja mutkat hiukan letkua käsin heilutellen sekä tiivistekohtia kaasuläppä, imusarja, tk- moottori  ja jos käynti nousee on siinä kohtaa vuoto.

Ite teen vika etsintää niin että yksi kohde kerrallaan tekee jotain ja jos on käytettyjä vaihto-osia kuten mulla puolia,  pa- säädin jne niin jos ei mikään muutu vanha takaisin. Noin löytää sen oikean syyn eikä mahdollinen viallinen vaihto-osa aiheuta lisää hämminkiä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 18:29:24 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: v40 -96 ei vastaa kaasuun vaihteella
« Vastaus #18 : 20.01.2018, 19:17:52 »
Ei noissa -96 malleissa ole VVT-pyöriä. Veikkaan vahvasti että bensapaineensäädin tai pumppu on hajonnut. Yhdessä T4 Volvossa oli kans vikana että ei toiminut kunnolla ja hyytyi ajossa, syynä oli hajonnut bensapaineensäädin ja bensapumppu yhtä aikaa. Kummatkin vaihtoi uusiin niin alkoi toimimaan normaalisti.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 -96 ei vastaa kaasuun vaihteella
« Vastaus #19 : 20.01.2018, 19:57:32 »
OK, oppii uutta eli vvt puuttuu joistain.
Mulla pumput mitkä kaksi on tunnit täyteen syyn takia hajonnut (saabeista) ei kestänyt polkea tai pumpata kaasua yhtään vaan kulki minkä kulki ainoastaan pintakaasulla. Toinen niistä ei pyörinyt lopulta startissakaan ennenkuin kolautti alakautta tankin pohjaan. Toinen pykäs reissulla ja ajoin Mikkeli  lappeenranta 70- 80km/h ja lappeenranta imatra alle 50km/h kun ei vaan jaksanut kulkea enempää.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: v40 -96 ei vastaa kaasuun vaihteella
« Vastaus #20 : 20.01.2018, 21:47:26 »
Kaikissa alle -00 X40 Volvojen koneissa on mielestäni aina kiinteät nokkapyörät, ja VVT-hihnapyörät alkoivat yleistyä vasta noissa -2000 jälkeen valmistetuissa.

 

KL-varaosat  Race.fi