Auto kävi tutkittavana. Mitään vikaa vikaa ei löytynyt, kilometrin pitkä lista tavaraa vikamuistissa vain. Jostain syystä tuohon ilmeisesti jää erittäin satunnaisesti iso satsi elektroniikkaa päälle, ja se haukkaa 12 V akun tyhjäksi parin vuorokauden seisonnan aikana, vaikka hybridiakut kyllä latautuu samalla...
Pari softamodulia päivitettiin, ja Ruotsissa (vai Kiinassa) jatkavat varsinaisen bugin etsimistä ohjelmistosta. En pidätä hengitystäni.
Noniin, nyt alkaa mennä rauhallisemmaltakin ihmiseltä hermot.
Aiemmin viikolla sinisen mekaanikko soitteli, että onko auto toiminut, Ruåtsalaisia kiinnostaa auttoiko softapäivitykset? Olihan se toiminut viikon verran, joten huoltotapahtuma suljettiin onnistuneena.
Tänään puoliso soitteli tien päältä läntiseltä Uudeltamaalta, auto ei starttaa parin tunnin stopin jälkeen... Taas *ttu sama homma.
Hinuri tuli paikalle, yritti ensin apuvirralla, mutta ei lähtenyt tulille. Otti auton lavalle ja lähti viemään kohti Herttoniemeä. Vara-autoa ei saanut paikanpäälle, sellaisen olisi voinut itse hakea näppärästi lähimmästä auki olevasta Hertzin toimipisteestä lentokentältä... Eivätkä muutenkaan pystyneet lupaamaan sellaista vara-autoa, johon kyydissä olleet koirat olisi saanut ottaa kyytiin, joten mä lähdin hakemaan seuruetta kotiin kakkosautolla.
Lopuksi soi vielä puhelin, että eivätpä viekkään autoa Hertsikaan, koska matkaa on liikaa, vaan vievät Lohjalle.
Työmiehen lauantai.
