Onks toi alumiinia mitä tuolla öljyn seassa on? Ilmeisesti laakerit ainakin menneet?
Öljypaluukanavat olis ihan fiksua muokata paremmin virtaavaks lohkosta ainakin.
RN -lohkossa on selkeästi paremmin virtaavat. N -lohkossa terävä kantti suorastaan kun paluukanavat ei mene kohtisuoraan öljypohjaan vaan tekee mutkan.
Suurimmassa osassa moottoreista on ihan suorat öljypaluukanavat.
Olikohan PSA EW10A jossa oli aika reippaan kokoisetkin vielä ne paluukanavat, eli kannessa kyllä pysyi hyvin se öljytaso melko matalana.
Sit toinen on, että mahdollisuuksien mukaan parantaa kannen puolelta öljypaluukanavien virtausta.
Tässä tulee sitten ottaa huomioon, ettei paininkuppien öljytilasta mene kairaamaan liian alas sitä kanavaa / aukkoa, jotta siellä pysyy jonkunlainen öljytaso kuitenkin.
Mut pitäähän sen öljyn siellä vaihtua, kuten kampiakselin kaulojen ohikin.

Öljyn tärkeimmät tehtävät kun on voidella ja jäähdyttää.
Konetta kasatessa kampiakselin suoruus, laakerivälykset hyvä kattoo ja pyöritellä ennen kuin romuja pistää nippuun et kaikki pyörii herkästi.
Eli kampiakseli, nokat, veivit.. toki veivejä ei tarvii silloin lähteä pyörittelee jos on mitannu laakerivälykset ja pesän soikeuden, sekä kaulan.
Tulee muuten sit jonkin verran metallia jos joku vähän ahdistanu siellä.