Race.fi  TamCar

Lukkoperä Amazoniin

  • 34 Vastauksia
  • 9633 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1795
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #15 : 11.06.2013, 19:24:08 »
Laitetaas tähän topiciin kun ei löytynyt vastausta etsimällä..

Mistä erottaa siis että mikä perä on kyseessä? Onko jossakin kohtaa murikkaa jokin tyyppimerkintä? Pitäisi saada selville nyt mikä perä itsellä on, vm67 ja alkup. sport, joku jo laittanut että melko varmasti m30, mutta pitäisi varmistua asiasta.. Sedälle saada infoa kun lupasi tuolta ruotsinmaan puolelta kysellä lukkoa..
Amazon 122S 4D '68, 2009-> - 740GL '91, 2018-> - 240GLi '87 EX, 2012-2015 - 740GLE '89 EX, 2010-2012 - 144GL '73 Purettu&paalattu

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1795
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #16 : 15.06.2013, 16:11:16 »
-
« Viimeksi muokattu: 15.06.2013, 16:25:56 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122S 4D '68, 2009-> - 740GL '91, 2018-> - 240GLi '87 EX, 2012-2015 - 740GLE '89 EX, 2010-2012 - 144GL '73 Purettu&paalattu

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1966
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #17 : 15.06.2013, 16:37:21 »
Panjoputken halkaisija kandee mitata. Niinkuin on aikaisemmin kerrottu. Internetsissä on sellainen sivu kuin gcp jossa on volvon varaosakirjat, niistä voi kuikuilla muita tunnistuskeinoja
M27 = 57 mm
M30 = 63 mm

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #18 : 08.01.2014, 14:50:45 »
Herätetäänpäs tätä. 200sen akseli amukkaan vaihtumassa keväällä.

Tuo jaon muutos 5 x 108 -> 5 x 4.5" ei taida onnistua vetariin, kun siellä on se iso reikä niitä laipan pultteja varten.

Vaatinee siis jaon muutos spacerin.

Eikö tosiaan voi mitenkään tuota jakoa vaihtaa. Jos hitsaa umpeen tuon reijän ? Ja tekee uuden reijän uuden jaon väliin ?

Luin myös tuolla että käsijarrun kanssa tiedossa ongelmia ? Tosin sen kanssa on ollut ongelmia itellä aina kun vaihdoin käsivivun jalalla painettavaan.

Kertokaa toki kokemuksia, ettei tarvi ihan nollilta alkaa, en tunne noita 200 sarjan akseleita ennestään yhtään.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #19 : 08.01.2014, 17:43:31 »
Meidän Duetissa on 200-sarjalainen kavennettu perä, vetarien pultin reijät on hitsattu umpeen ja porattu uudet reijät (oikeisiin kohtiin köhköh ::) ), vetarien boorit ja panjoputket lyhennetty, jarrulevyjen reikiä avarrettu että menevät paikoilleen ja käsijarru jotenkin viritelty toimivaksi. Käsijarru toimii jos kaikki on kunnossa, se ei kuitenkaan kestä leikkimistä jos renkaissa on kunnolla pitoa, alkaa kulumaan hihnat ja sitten on tiedossa säätöä. Vetarien puolitetut boorit on kestäny vaikka on rääkätty ja kytkinpommitettu asfaltilla.

Minkä ihmeen takia oot laittanu käkkärin poljinkäyttöiseksi? ??? Paljon kivempaa on vetää kahavasta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #20 : 09.01.2014, 12:55:49 »
Minkä ihmeen takia oot laittanu käkkärin poljinkäyttöiseksi? ??? Paljon kivempaa on vetää kahavasta.

Koska kahva oli alkujaan niin läpimätä että se jäi käteen, ja sattui olemaan hollilla poljinhässäkkä. Ja se on tyylikäs :)
Jälkeenpäin osoittautui kyllä huonoksi ratkasuksi, koska vedin vaijerilla sen, ja siinä ei riitä teho alkuunkaan. Ja kahdesti oon saanut vaijerin poikki jo. Enpä sitä tosin käytäkkään juurikaan koskaan, leimasetä vaan jaksaa muistuttaa sen heikkoudesta joka kerta. Siitä jää yksi vipuvoima välistä pois joka kahvan kanssa oli.

Onnistuuko tuo pulttijaon muutos kotikonstein vai kannattaako suosiolla viedä teetettäväksi ?

Jotenkin värkkään tuon käsijarrun, isoin kynnys on tuo jaon muutos. Onko nuo hydrauliset käsijarrut sallittuja vai onko oltava mekaaninen ?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #21 : 09.01.2014, 17:50:04 »
Jos umpikännissä oleva kyläseppä pystyy autotallissa tekemään pulttijaon muutoksen niin en usko että tarvii viedä teetätettäväksi, paitsi jos haluat pinnapulttien reijät oikeisiin kohtiin. :)
Hydraulisen käsijarrun saa laittaa jos pitää myös alkuperäisen toiminnassa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #22 : 09.01.2014, 19:51:38 »
Jos umpikännissä oleva kyläseppä pystyy autotallissa tekemään pulttijaon muutoksen niin en usko että tarvii viedä teetätettäväksi, paitsi jos haluat pinnapulttien reijät oikeisiin kohtiin. :)
Hydraulisen käsijarrun saa laittaa jos pitää myös alkuperäisen toiminnassa.

:D Okei no luulen sitten että saan tehtyä itse tuon jaon. On tässä nyt kevään ajan onneksi jyrsin (ja sorvi) käytettävissä ja kunnon hitsauskoneet. Tuo korvakkeiden vaihto hitsaus, vaatiiko se jotain todistuksia, vai vaan hitsaan kiinni ja maalaan päälle ja olen hiljaa seuraavassa leimassa. Ylipäätänsä tarviiko muuten muutoskatsastaa ?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #23 : 09.01.2014, 20:04:25 »
Pitää muutoskatsastaa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #24 : 09.01.2014, 23:15:49 »
Juu hyvä että tuli puheeksi. Tosin vielä on paljon selvitettäviä asioita ja tekemistä ennenkun akseli on edes autoon menossa. Ja en vielä omista koko akselia mutta se on jo tiedossa onneksi.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1966
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #25 : 10.01.2014, 11:48:57 »
Muutoskatsastaa vaan jarrut, niin ei mene prosentteja....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 379
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #26 : 13.02.2014, 00:29:40 »
Muutoskatsastaa vaan jarrut, niin ei mene prosentteja....

Mitä meinasit tällä muutoskatsastuksella, rummut levyiksi?

Jos akseli tulee tappikone kakssatkusta niin kardaanin laippakin käy suoraan vaihtamatta. Siis jos on ollut M40 lootalla. Kässäri 200-satkussa on kahdella irtovaijerilla joissa on kuulapää, kahva keskellä kardaanitunnelia. Tämä on suht helppo muuttaa toimimaan aman alkuperäsen kahvastoon. Suurin ja vaikein työ mielestäni on akselin kavennus... muut menee ihan mielikuvista käyttämällä. Pulttijaon poraaminenkin menee melko helpolla jos sulla on vanne apuna reikien kohtien haussa. Keskireikä ei vaan tainnu olla lähellekkään sama amassa ja 200-srj:ssa, jos oikein muistan.
142 -70, 940 -98

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #27 : 13.02.2014, 01:01:34 »
Pitääkö akseli kaventaa ? Onko edellytys akselinvaihdolle  ??? Oon elänyt siinä uskossa että pyöränkaaria leventämällä selviää, koska tuo uusi akseli lisää 4cm leveyttä.

Heittääkin sitte vissiin kalliiksi ja pykälää hankalammaksi hommat :buck2:

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #28 : 13.02.2014, 20:26:27 »
Morjens. Sikälimikäli mä oon oikein ymmärtäny niin raideleveyttä sais kasvattaa max 100mm ja jarenkaat ei sais tulla kaaren ulkopuolelle. En tiiä onko muita suurempia rajoitteita ja katsurilla tuskin on mitään sanomista kunhan korvakkeiden hitsaukset on vaan asiallisen näköiset.
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
Vs: Lukkoperä Amazoniin
« Vastaus #29 : 15.02.2014, 20:57:53 »
Jahas, nyt olisi pikkuperä ja torsen 8) nyt enää korvakkeiden vaihto, ja tuo jaon muutos ja kovaa ajoa (leimalle) !! Olis isoperä myös jouten :p

 

KL-varaosat  Carwist