Samppasport  Futurez

Vaparimoottori vastaan turbomoottori

  • 199 Vastauksia
  • 53305 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #150 : 08.03.2018, 21:56:48 »
Tuskin on tuollaisen lambonkaan pitäminen ihan halpaa lystiä kaikkine huoltoineen ja muine kuluineen, luotettavuus taida siinäkään olla välttämättä paras ::)...kaiken lisäksi Suomen tiet on aika kelvottomia noille tuollaisille autoille.

tuolla lueteltu jonkun lambon pelkän öljynvaihdon hinnaksi 1000-1500$, kytkin maksaa 10 000$.

https://www.quora.com/How-much-does-it-cost-to-own-a-Lamborghini

halvemmaksi voisi tulla ostaa vaikka viritelty turbo supra yms. samoilla tehoilla...

esim. remmiahdettu M5 vain 20Teur hintaan ja samat tehot kuin lambossa.

https://www.nettiauto.com/bmw/m5/8901187

« Viimeksi muokattu: 08.03.2018, 22:19:56 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #151 : 08.03.2018, 22:28:12 »
halvemmaksi voisi tulla ostaa vaikka viritelty turbo supra yms. samoilla tehoilla...

Alkaa muuten olemaan hinta kohdallaan, +40k€ Euro Spec TT Suprat... Siihen vielä viriä 10-15k€. :D

Lambon ensimmäinen V12 oli 1963-2011 ja sen jälkeen tuli täysin uusi malli Aventadoriin (sekin Lambon suunnittelua Volkkarin alaisuudessa).

LS koneella ei ole pikkulohkon kanssa mitään muuta tekemistä kun pyttyjen jako ja veivilaakerit.
LS hinnatkaan (vaikka 480hp @ 8790€ suomesta) mitään järjettömiä.
Varsinkin paino on noissa hyvinkin miellyttävä (alle 190kg). Turbo vinokas 170kg..?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #152 : 08.03.2018, 22:34:27 »
Alkaa muuten olemaan hinta kohdallaan, +40k€ Euro Spec TT Suprat... Siihen vielä viriä 10-15k€. :D
Halpahan se on lamboon nähden. 2016 lambo näkyy maksavan lähemmäs 400Teur ja vain 579hv tehoa: https://www.nettiauto.com/lamborghini/huracan/9248481

käytetytkin taitavat maksaa aina vähintään 150Teur halvimmatkin...vähän epäilyttää luotettavuus lambossa kun VAG-sekaantunut siihen.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2018, 22:36:39 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #153 : 08.03.2018, 22:40:25 »
Halpahan se on lamboon nähden. Uusi lambo näkyy maksavan lähemmäs 400Teur ja vain 579hv tehoa: https://www.nettiauto.com/lamborghini/huracan/9248481

käytetytkin taitavat maksaa aina vähintään 150Teur halvimmatkin...

Lähinnä sitä, että 40-50k€ vakio Suprasta on ryöstö jos 65 000€ saa samasta(Saksasta) maasta Gallardon.

Suomessa Gallardon hinnat näköjään vielä +125 000€, Suprien (Euro, TT, Manuaali) hinnat taasen kaikkialla +40-50k€.

Gallardon kone kestää ahtamistakin jopa vakio romuilla. Paremmilla sisuskaluilla taas vähän vielä enemmän... Suomessakin yksi TT Gallardo.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #154 : 08.03.2018, 22:47:31 »
Näköjään ahtimella saadaan gallardoonkin jo oikeasti tehoa, miksi siis fiilistellä vaparilla :P

https://www.youtube.com/watch?v=VHehZmL14s4

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #155 : 09.03.2018, 08:03:25 »
Mitä näitä juttuja lukee niin slerba tykkää vanhasta tekniikasta.
Nojoo, tavallaan.

Mäntämoottori(t) eivät ole periaatteessa juuri muuttuneet useisiin vuosikymmeniin. Moottorinohjaus on kehittynyt, mutta on kuluttajan näkökulmasta otettu takapakkia kaikennäköisen uuden merkeissä.
Uusissa moottoreissa/tekniikassa ei itsessään ole mitään vikaa, mutta sitten kun moottorista kuristetaan päästöjen toivossa kaikki luonne ja materiaalikustannusten toivossa heikennetään tekniikkapalettia fyysisesti, niin siitä minä en tykkään.

Lamborghineista.
Aika harvoin sellaisella ajavat tarvitsevat sitä +300hp lisää ä, jotta kerkeää maitokauppaan. Yleensä saattavat jostain kiihdyttää hiukkasen, että kone parkaisee. Sitten jatketaan hymyissä suin. Sama kyllä taitaa päteä kaikkiin superautoilla ajaviin, mitä suomessa nähnyt.

Joskus pikkupoikana kävin isän ja äitin kanssa syömässä Jyväskylän Shell Veturilla. Kun siihen parkkipaikalle ajettiin, oli siellä parkissa todella leveä ja matala punainen auto, jonka takavalot olivat mustan ritilän takana, Testarossa. Muistaakseni oli Juha Kankkusen Ferrari.
Jäin itsepintaisesti parkkipaikalle seistä tapittamaan pieneen tihkusateeseen, koska en ikinä ollut moista nähnyt kuin kuvissa ja halusin kuulla moottorin käyntiäänen.

Startin ääni ja Boxer-12 pörähdys murisevalle tyhjäkäynnille jäi mieleen. Kuski vielä parkkipaikalta pois lähtiessään kerran polkaisi moottoriin kierroksia, vaikka ajoi todella rauhallisesti sitten pois.

Siinä oli sitä jotain, fiilistä. 600hp turbomoottori ei kuulosta miltään, vaikka onkin kaikilla mittareilla parempi. Käyttöautona tommonen Testarossa on varmaan yksi huonoimpia valintoja, niinkuin mikä hyvänsä urheiluauto (pl. 911 Porsche).
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 08:06:15 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6236
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #156 : 09.03.2018, 08:13:53 »

Siinä oli sitä jotain, fiilistä. 600hp turbomoottori ei kuulosta miltään, vaikka onkin kaikilla mittareilla parempi. Käyttöautona tommonen Testarossa on varmaan yksi huonoimpia valintoja, niinkuin mikä hyvänsä urheiluauto (pl. 911 Porsche).
"Ei kuulosta miltään" ::)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #157 : 09.03.2018, 10:45:33 »
Eihän Testarossassa boxeria ole? Lättä V12, jos mun muisti ei kauheesti heitä ???

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #158 : 09.03.2018, 11:19:15 »
Eihän Testarossassa boxeria ole? Lättä V12, jos mun muisti ei kauheesti heitä ???

Just näin, ei ole Boxeri kuten yllä mainittiin.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #160 : 09.03.2018, 11:28:47 »
Mutta kyllä vapari kuulostaa vähän kierämmältä  S*
https://www.youtube.com/watch?v=F0m6dvpK4m8

Tästähän on nyt turha vängätä. Vapari vie aina äänet sata-nolla. Dumpin nuuskijat erikseen, ne ei ole moottorin ääniä.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…


Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2264
  • Muoviämpäri
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #162 : 09.03.2018, 15:53:41 »
Tästähän on nyt turha vängätä. Vapari vie aina äänet sata-nolla. Dumpin nuuskijat erikseen, ne ei ole moottorin ääniä.

Joten vaparin äänet ei ole moottorin ääniä kun putkisto säätelee sävelet ???  :idiot2:

Ihan mielipide asia, taas vaihteeksi.

Ja vaikka olisi ahdettu ei tarkoita että kuuluisi pahemmin dumpin ääniä.

<a href="https://www.youtube.com/v/6NjqeSQPSvo&amp;feature=youtu.be&amp;t=168" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/6NjqeSQPSvo&amp;feature=youtu.be&amp;t=168</a>

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1380
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #163 : 09.03.2018, 16:26:12 »
Just kävin kaverin luona hallilla ja lastasi autoa trailerille kun lähdössä Kiteelle viikonloppuna sprinttiin.
Vanha rs essu suorakytkentälaatikolla on kivan kuulonen laite kyllä.
Ajoi yli kymmenen vuotta sitten samalla autolla n- ryhmää ja oerheen perustamisen takia lopetti ja myi pois. Ihan sattumalta puoli vuotta sitten kun halusi alkaa harrastaa  bongasi saman auto myynnissä ja nyt f- ryhmäläisenä.
Käyttöautona hänellä samanlainen vakio rs joka ei samoihin ääniin pääse.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vaparimoottori vastaan turbomoottori
« Vastaus #164 : 09.03.2018, 17:24:23 »
Aika paljon on nykyään ainakin koneissa moottorien luonteet muuttuneet paremmaksi, kun tämän päivän R4 dieselmoottoreissakin on 160-180hv/600nm, kun ennen oli vain 100-130hv. Vanhoissa R6 koneissa oli ennen 170-200hv, nyt niissäkin taitaa olla 230-400hv moottorista riippuen. -80 luvulla oli 100hv R6 saavutus.

Omasta mielestäni ajoneuvo on paljon mukavampi, kun se ei pidä liikaa meteliä. Siitäkin syystä turbo koska se vaimentaa ääntä lisää. Pehmeät pakoäänet ovat paljon mukavammat, kuin ärsyttävä pakoputken pärinä, mikä lähtee noista ferrareistakin.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 17:40:32 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Samppasport  Futurez