Juu kovin kuumaksi ei kannata jarrusatulaa ja pyörännapaa ajaa. Navasta menee laakerirasvat ja abs pyöränanturi setti saattaa ottaa kipeetä kun on magneettinen.
Erikoista jos molemmille puolille tuli laahausta, jotain asennuksessa ehkä. Noista satulan liu-uista: Volvossa kannattanee laittaa hyvin putsatut tapit kuivana niin ei kerää likatahnaa. Näissähän on satulassa sellanen muovikumimainen vaihdettava tappin vastaholkkipesä, joka toimii liukupintana ja tiivisteenä. Uudet ei maksa juuri mitään. Tappien päihin ehdottomasti tulpat paikalleen.
Mikäli kaikki on kasattu oikein oikeilla osilla niin vaihtoehtoja jäljelle:
-Mäntä keränny pitkään moskaa/rasvajankkia/ruostetta yläreunaan. Nyt uusilla paloilla mäntää vajaa sentti sisään ja jumittaa
-Satulat ja niiden mäntärakenne automaattisine säätöineen kaipaa puhdistuksen. On herkkä rakenne toiminnan kannalta.
-Huonolla tuurilla mennyt mäntiä painaessa nesteen mukana moskaa abs venttiiliyksikköön. Nykyohjeilla pitäs laskea
ylimääräinen neste ulos eikä painaa putkistoon. Ei varmaan kyllä aiheuta tuollaisia oireita, joten epätodennäköistä...
http://www.volvoclub.org.uk/tech/S40MY2005-Brakes.pdf