Pojan mopossa on otsikon mukainen tekninen hienous. Olen aina epäillyt että kuinkahan nuo toimii mopoissa kesät talvet ja nyt näyttää että ei toimi

Tarina menee lyhykäisyydessään näin:
Reilun vuoden ikäisenä tämä kyseinen Aprilia sai severta huutia että mittaristo meni uusiksi. Toimi moitteetta kuukauden jonka jälkeen sekosi ja kaikki varoitusvalot palaa kokoajan ja nopeusmittari elää omaa elämäänsä. Ohjeistin Poikaa seuraamaan öljyn määrää perinteisin konstein ja tänään järkytyksekseni huomasin että eipä ole Poika viitsinyt seurailla. Säiliö oli kuiva kuin myös pumpulle ja pumpulta kaasarille menevät (kirkkaat) letkut

Noh, pienen parranpärinän jälkeen ryhdyttiin sitten öljyä lisäämään ja ruikkasin tulpanreiästä ja kaasarin kautta öljytipat koneeseen sisään kaiken varulta. Kone käyntiin mutta letkuissa ei vaan ala öljyä näkymään. Sitten öljyä tankkiin bensan sekaan ja muutama kilsa ajoa eikä edelleenkään letkut täyty, ei edes se säiliöltä pumpulle menevä

Mahtaako öljypumppu kärvähtää kuivana käydessään vai mikähän ihme kun ei edes valu säiliöstä pumpulle sitä öljyä? Mietin että oisko joku kondenssivesitippa säiliön pohjalle jäätynyt ja siinä sitäkin lämmiteltiin mutta ei apua. Jotain pientä liikettä kaasarille menevässä letkussa näkyy eli muutama orpo öljytippa koetti vaeltaa kaasarille huonolla menestyksellä. Pitääkö jotain ilmausta tehdä vai mitenkä
