Elekma  Autoracing

V 70 / 2 koppasen etu-vasen kolina ! Vika löytyi !!!

  • 41 Vastauksia
  • 11962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kari V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Eli, V 70 vm. 2001 kolisee edestä vasemmalta.
Vaihdettu: iskarin yläpään laakeri ja kuminen päällys suojus, koiranluu, raidetangonpää ja vielä kolisee.
Onko vakaajatankon kumien väljistyminen vai mistä etitään seuraavaksi ?
« Viimeksi muokattu: 02.03.2018, 09:17:58 kirjoittanut Kari V »

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #1 : 27.02.2018, 09:37:25 »
Paljonko on autolla ajettu? Voi olla itsessään vakaajan kumetkin kuluneet. Toinen mikä voisi olla niin tukivarren puslat/alapallonivel.

Iskarit itsessäänkin saattavat kolista jos ovat hajalla/loppu.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Kari V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #2 : 27.02.2018, 12:49:32 »
Nyt tuli semmonen ilmiö, että rupes etunen "vapisemaan" ja kun jarrua painaa niin häviää, olisko se iskari nyt sitten sökö...?
No varasin huomiseksi katsastus ajan, kait se siellä selviää...

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #3 : 27.02.2018, 13:21:00 »
Laahaako jarrusatula? Noilla oireilla kannattaa ainakin tarkistaa. Joskus kirjoittelinkin tänne oudosta kolahtelusta, joka loppui jarrusatularemppaan. Vapinakin voi tulla jarrusta, mutta aika lujasti pitää jo ottaa kiinni. Kokeile, lämpeneekö vanne ajossa.
Nykyinen menopeli: Volvo XC70 D4 2013
Volvo S80 2003 2.4T
Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #4 : 27.02.2018, 21:36:43 »
Alapallo kolisee.

Poissa Reziina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #5 : 27.02.2018, 21:49:15 »
Itsellä kolahtaa terävissä kuopissa joku edessä oikealla ja ainoastaan näillä kovilla pakkasilla?

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #6 : 27.02.2018, 21:51:21 »
Iskarin yläpää? Niin se alkoi vaimonkin autossa kunnes myöhemmin sitten kolisi melkeimpä kokoajan.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Reziina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #7 : 27.02.2018, 21:55:37 »
Jotenkin olettaisi kolinan tulevan alempaa ja ehkä hieman oikeasta reunasta keskelle päin mutta näistähän on vaikea sanoa kun ääni kulkeutuu eri paikkoihin

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #8 : 27.02.2018, 22:14:47 »
Mulla kanssa kolisi/paukahteil, vaikka väljää ei mistään löytynyt, vaikka monta kertaa etsittiin korjaamossa. Syyksi mulla paljastui etujousen alapään kierteellä olevat jotkut suojakumit, jotka olivat väärässä paikassa/poissa paikoiltaan. Ne kun laittoi paikalleen, niin ei enään kolise/pauku.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #9 : 27.02.2018, 22:22:03 »
Mulla kanssa kolisi/paukahteil, vaikka väljää ei mistään löytynyt, vaikka monta kertaa etsittiin korjaamossa. Syyksi mulla paljastui etujousen alapään kierteellä olevat jotkut suojakumit, jotka olivat väärässä paikassa/poissa paikoiltaan. Ne kun laittoi paikalleen, niin ei enään kolise/pauku.
Ja näitä kumieristimiä on kahta sorttia, pre-facelifteissä se on vaan sellainen pieni kumi sen jousen alla, joka monesti sieltä katoaa ajan kanssa, facelifteissä tämä ongelma poistui kun se kumi on huomattavasti isompi ja "jykevämpi".
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #10 : 27.02.2018, 22:30:16 »
Apurungon kiinnityspultit löystyy, ainakin XC:ssä, miksei näissäkin. Kannattaa kokeilla kiristää.

Sent from my SM-G930F


Poissa Reziina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #11 : 27.02.2018, 22:33:39 »
Okei, tämä pitää tarkastaa sillä itsellä on xc. Ihan tarkalleen en nyt hoksaa mitä apurungolla tarkoitetaan mutta täytyypä könytä auton alle  ;D

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #12 : 27.02.2018, 22:37:30 »
Apurunko on moottorin alla oleva kehikko. Neljällä isohkolla pultilla kiinni rungossa ja puslat välissä.

Sent from my SM-G930F


Poissa Reziina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #13 : 27.02.2018, 22:47:14 »
Okei, kiitos! Onko siinä apurungossa jotain muuta kiinni?
« Viimeksi muokattu: 27.02.2018, 22:49:19 kirjoittanut Reziina »

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V 70 / 2 koppasen kolina
« Vastaus #14 : 27.02.2018, 22:56:45 »
Noin kaikki. Tässä kuva: https://lh4.googleusercontent.com/-i7gipiDhRtA/U7qCe61KjvI/AAAAAAAAHv0/vwF8PVjMbPQ/w800-h449-no/004_apurunko.jpg

Nuo pultit on muistaakseni näitä sems-ruuveja, eli kun on kerran kiristetty momenttiin ja avaa, niin pitää vaihtaa uusiin.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

 

Carcom Oy  Elekma