Eikö tuo nyt ole itsestäänselvyys ettei biltemasta saa mitään millä tekisi jotain... Itse hakenut sieltä vain rosteripultteja ja nyt kävi niidenkin kanssa niin että samassa laatikossa oli osa muttereista sellaisia ettei sopinut kierteelle... Mutta tulipahan selväksi ettei tarvi enää hakea edes niitä.

Minusta niillä oli ennen hiukka parempaa tuo laatu. Ja ennen tarkoittaa: yli 20 vuotta olen kyseisen firman tuotteita silloin tällöin räplännyt. Olen nääs asunut välillä Ruotsissakin, joten tuota historiaa on kerinnyt kertyä.
Toinen ruottalaisfirma, jonka tuotteiden laatu on vissiin laskenut kuin lehmänhäntä viime vuosina on IKEA. Tossa 10-15 vuotta sitten esim niiden myymät keittiöt olivat ihan asiallisia, niitä uskalsi jopa suositella, kovaankin käyttöön. Mutta en suosittelisi enää. Ovat löytäneet säästöjä alihankkijoista kaivaessaan sen lopullisen säästölaadun: säästä itseltäsi harmit ja jätä kaupat tekemättä.
Yksi ruottalainen kaveri neuvoikin tuossa takavuosina Bilteman suhteen: "Köp allt annat än vad namnet tyder" elikkä kehotti ostamaan kaikkea mikä ei ole tekemisissä firman nimen kanssa (Biltema = autoteema). Elikkä kun kiertää autopuolen osat kaukaa, niin voi saada jotain käyttökelpoista. Vissiin niillä osa työkaluista on vielä käyttökelpoisia? Vai onko enää edes ne?
Kuulemma ruuvienkin laatu flopahtanut täysin paskaksi, esim. rosterit ruostuu terasseilla jne.
No, siitä on 10 vuotta aikaa kun kaveri ton neuvon antoi. Ohan siinä Bilteman johtajat ehtineet jo pilata loputkin sortimetit eikä vain autovaraosat.
Kerrotaan tähän nyt vielä kaikki juorutkin kun kerta haukkumaan ruvettiin. Bilteman perustaja on kuulemma oikeasti aika kaheli äijä. Pitkävihainen despootti firmassaan. Potkii toimitusjohtajia ulos ihan tyhjänpäiväisistä syistä. Ja on kuulemma hankala ja vittumainen nillittäjä koko äijä. Sen firman tuntevat sanovat että oikeasti se firma tekis 2x enemmän kauppaa jos sen perustaja-omistaja ei olis niin kummallinen tyyppi.
Niin ja paskaahan ne on nykyään nämä Volvotkin. Ilmankos möivät kiinalaisille.
Mitä nyt meikä ajelee tän vanhan koulukunnan Volsun loppuun ja se on sitten jatkossa jotain korealaisia autoja tms millä meikä ajelee. Ei ne parempia ole, mutta onpahan sitten oikeasti halpoja ja pitkät takuut prkl.