Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Pyörreläppien vaihto.

  • 16 Vastauksia
  • 6910 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2243
  • Tampere - Pori
Vs: Pyörreläppien vaihto.
« Vastaus #15 : 02.05.2018, 18:18:55 »
Johtosarjaa vilkuilisin. Tuskin kaikki nyt kerralla hajosi...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa JarkkoRo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyörreläppien vaihto.
« Vastaus #16 : 09.09.2019, 12:55:28 »
Omassa autossa on jotain sanomista samalla osastolla, eli tehot hukassa aina silloin tällöin. Mikäs tuota läppäsysteemiä säätelevää servoa komentaa? Itsellä se servo ei tahdo liikkua jokaisella käynnistyskerralla ja se jää nököttämään asentoon, jossa sen kuuluu sammuneena olla, eli perään päin työntyneenä, jolloin autosta puuttuu tehot. Lienee moottorinohjaus rajoittaa tehoa silloin, kun saa väärää infoa sen läppäsysteemin asennosta. Toisella - kolmannella käynnistyksellä se herää eloon ja alkaa säätämään normaalisti kaasuttaessa, jolloin turbokin tulee taas kuvioihin mukaan ja auto on pirteä. Eikä se myöskään tee sammutuksen yhteydessä tätä liikeratojen tarkastusta/kalibrointia. Sormella kokeiltaessa sammutuksen jälkeen servo inisee ja laittaa "hanttiin", muttei liiku kuitenkaan. Vikailmoitusta se ei anna mittaristoon, vaikka auto olisi tehoton ja servo työntyneenä perää kohti. Alkuunsa välikampi löytyi sieltä (yllätys yllätys) imusarjan päästä irronneena, mutta otin pois koko kammen, jolloin tuohon servoon ei ainakaan kohdistu minkäänlaista vastusta, joka pysäyttäisi liikkeen. Eli vapaana ollessaankaan ei suostu aina säätämään. Vika ilmaantui heti sen jälkeen, kun auto oli tankin sisällä olevan siirtopumpun vaihdossa ja uusi pumppu on mallia tarvike. Voiko näillä nyt olla joku kiero yhteys keskenään, vaikka löpöpaineiden kautta startatessa tjsp? Vai onko vaan tämä läppäservo tullut tiensä päähän jumittelemalla.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy