Proturbo  Autodiagnoosi

Regenerointi/moottorin lämpötila

  • 17 Vastauksia
  • 11584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: Regenerointi/moottorin lämpötila
« Vastaus #15 : 31.01.2021, 00:14:12 »
XC60 -15 D5 en ainakaan ajaessa ole huomannut kuin hetkellisestä kulutuksesta ja siitä että vapaalla rullatessa ei kulutus tipu nollille. Tykkäisin itsekin jos tuon näkisi edes jonkun valikon takaa, ei siitä mitään vikavaloa tarvitsisi tauluun laittaa.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9583
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Regenerointi/moottorin lämpötila
« Vastaus #16 : 31.01.2021, 12:00:00 »
soot (tuhka)

Tässä on käännösvirhe. Soot on nokea, siis palamatonta hiiltä ja hiiliyhdisteitä. Happea ja lämpöä tarjoamalla noki palaa kaasuiksi.

Tuhka on palamisjäännös joka ei pala vaikka yrittäisi. Jos sitä puhallellaan vähemmäksi niin se poistuu olomuotoaan muuttamatta putkesta kadulle.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2907
Vs: Regenerointi/moottorin lämpötila
« Vastaus #17 : 31.01.2021, 12:31:57 »
Tässä on käännösvirhe. Soot on nokea, siis palamatonta hiiltä ja hiiliyhdisteitä. Happea ja lämpöä tarjoamalla noki palaa kaasuiksi.

Tuhka on palamisjäännös joka ei pala vaikka yrittäisi. Jos sitä puhallellaan vähemmäksi niin se poistuu olomuotoaan muuttamatta putkesta kadulle.
Juuri näin, paitsi ettei tuhka poistu itsestään minnekään. Lopulta dpf:n pienet "pillit" ovat tuhkaa täynnä. Sitä ennen käyttäjän ei tarvitse tehdä mitään ja sen jälkeen dpf täytyy uusia, pestä tai tehdä muita temppuja pakokaasuvirtauksen mahdollistamiseksi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Samppasport  Futurez