Ja tuo voidaan estää riittävällä jousikuormalla, joka painaa mäntää kiinni.
Eikös tuolloin ahdin "pyöri tyhjää" kanavassa ts. ilmaa ei nettona mene ahtimen läpi kuin se tyhjäkäynnin/pintakaasun ilmavirta, vaikka ahdin pyörii aika vinhasti? Ja tämä käsittääkseni kuluttaa polttoainetta aika tavalla, kun ahdin haukkaa tehoa kampiakselilta eli kaasu on oltava isommalla tyhjäkäynnin ylläpitämiseksi. Moottorijarrutusta varmaan tehostaa hyvin, pintakaasukruisailussa kuten kaupunki- tai maantieajossa taasen bensaa palaa.
Tätä varten olisi hyvä olla bypass jotta ahdin saa pyöriä pienellä vastuksella, tai edes dumppi. Mut jos sen dumpin kiristää niin että se on kiinni tyhjäkäynnillä niin siltä osin on sama kuin sitä ei oliskaan eli palataan edelliseen.
Oikaiskaa jos olen väärässä, mutta olen ymmärtänyt että remmiahdin tarvii dumpin/bypassin avautumista aina kun kaasupoljinta painetaan vähemmän kuin ahtimen tuotto on. Turbon kanssa riittää että se suhahtaa kun kaasun nostaa.