"paavonp"
-hyvä pointti, selvitän
-miten voit havaita kulutuksen 7-8 dl, onko sinulla koneessa se kuuluisa "nysä öljytikku", joista tuolla joku kertoi ja sanoi niitä saatavan jostakin asennettavaksi masiinaan vai liittyykö sellaisen saatavuus/asennettavuus vain joihinkin tiettyihin konetyyppeihin, kuten esim. mihin ?
Jokuhan tuolla aiemmin kyllä aika fiksusti tuon selittikin lähtökohtana, että huollon jäljiltä se määrä on aivan oikea.
Sitten sitä öljyä kuluu johonkin sen anturin johonkin rajaan asti -> häly + täyttö 0,5 L , seuraava häly tuleekin jo sitten aikaisemmin jne., kun ei tuo 0,5 L riitä nostamaan pintaa sinne, missä se huollon jäljiltä on ollut, näin sen ymmärsin.
"gubbe"
-kiitos sulle, tuo on realistiselta kuulostavaa ja huojentavaakin tietoa
-tiedätkö, onko kyseessä juuri sama D4 pata kuin esim. minullakin eli D4204T5/man.
Tarkennuskysymys siksi, josko kyseessä olisi eri moottoriversio(-t) ja/tai esim. autom./man.,
eli olisiko jotain eroa kuten on hiukan polttoaineenkulutuksessakin tai sitten ei...