Tällainenhan sitä sitten tuli laitettua. Auto tulee työ- ja opetuskäyttöön, omia työmatkoja varten sekä kesällä aloitetaan esikoisen kanssa ajokorttihommat opetusluvalla. Työmatkoja ajatellen diesel oli ehdoton, manuaalilaatikko taas opetusluvan takia. Ja kun foorumilta löytyi sopiva jossa bonuksena vielä neliveto niin oikein sopiva työkalu tuli hankittua.
Autohan on foorumilta tuttu, JuHaU:lta tämän ostin. Auton vaiheisiin tähän mennessä voi tutustua JuHaU:n showroomissa,
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52940.0Juhan topicista myös kopioituna perustiedot ja varusteet, hieman muokattuna:
Auton perustiedot:Malli: V70 AWD -05
Moottori: D5 163 hv
Vaihdelaatikko: 6v manuaali
Varusteet:Nahkapenkit
Peruutustutka
17" orggisvanteet (cassiopeia?), kitkarenkaat
Irroitettava vetokoukku
Integroitu navigaattori
HU-650 CD radio
PA-300 vahvistin
Hälytin
Xenonit
Laminoidut etulasit
Eberi ajastimella (lisälämmitin)
Integroitu gsm
Space ball vaihdekeppi
Kuskin "sähkötuoli"
Spoileri takaluukun päällä
Pientä kivaa:Alustasarja BC Racing
KL Racing alucooleri
Motorbit softa
Volvotech CFE
Karsitut ominaisuudet (bananaranch special):R-jarrut
17" Pegasos -vanteet
Pioneer AVH-2300DVD
To-do / hankittavaa:Takasivulasin vaihto
Talvirenkaat
Kesärenkaat
Opetuspoljin, peilit ja kolmio
Parkkitutkan fiksaaminen kuntoonKojelautakamera
Umpio(ide)n lasin/muovin myllytys
RTI navin korvaaminen jollain muulla
13N -> 7N adapteri kärrylleJoku voisi ajatella että mitä järkeä on ottaa hyviä palikoita autosta pois?

Oikeastaan siksi, että tälle työmatka/opetusautolle mulla oli tietty budjetti ja sitä piti saada hieman alas. Lisäksi opetusajossa ei viitsi turhaan hieroa hyviä R-vanteita ruvelle.
Isoja suunnitelmia tämän suhteen ei minulla ole, mutta pientä huoltomuistiota pitäisi tässä kuitenkin pitää. Varmaan opetuspolkimen asennus tulee tässä lähiaikoina eteen. Lisäksi nuo kitkarenkaat joilla auto minulle tuli, on nyt ehkäpä kesän ja vähän alkusyksyä käytössä. Saattaa olla että 16" Mimasit kunnostan ja pistetään niihin päälle jotkut sopivat nastat. Ja sitten ensi kesäksi noille 17" vanteille jotkut kiinakumit ja jos ne vaikka jaksaisi fiksata.
Ensimmäisenä korjaustoimenpiteenä on takasivulasin vaihto. Kun auton luovutus aikaistui hieman, niin vaihtotyö jäi minulle. Itse lasi ja liima tuli auton mukana.