KKD Motorsport  Samppasport

Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistio.

  • 379 Vastauksia
  • 42995 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3134
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Saako tuolla viinalla ajaessa mitään rahallista hyötyä?  :idiot2: Eikös kulutus nouse varsinkin nurkka-ajossa aika jyrkässä suhteessa, kun menovetenä toimii viina.

Kulutus nousee viinalla ajettaessa ja ainahan voi ajaa 98-bensalla, jos haluaa..

Onhan nuissa litrahinnoissa eroja, mitä tuossa katselin eroja..
« Viimeksi muokattu: 19.09.2019, 17:05:43 kirjoittanut anssi68 »
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1475
Saako tuolla viinalla ajaessa mitään rahallista hyötyä?  :idiot2: Eikös kulutus nouse varsinkin nurkka-ajossa aika jyrkässä suhteessa, kun menovetenä toimii viina.

Kyllä siinä etua saa. Hintaero karkeasti kuitenkin noin 1,7 kertainen etanoliin suhteutettuna. En nyt enää muista edellisen 2005 2.5T speksejä, mutta kyllä säästöt oli ihan merkittävät. Kilometrejä tais tulla 28tkm tai 38tkm etanolilla ja eFlexFuelilla.

Edit: löytyi joku vanha muistiinpano, keskiarvolla bensankulutukseen muutos kulutuksessa 28% tankkaushistoriaan peilattuna.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2019, 17:06:41 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3134
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Kyllä siinä etua saa. Hintaero karkeasti kuitenkin noin 1,7 kertainen etanoliin suhteutettuna. En nyt enää muista edellisen 2005 2.5T speksejä, mutta kyllä säästöt oli ihan merkittävät. Kilometrejä tais tulla 28tkm tai 38tkm etanolilla ja eFlexFuelilla.

Jo vain alkaa kiinnostamaan enemmän tuo eFlexFuel-muunnossarjan hankkiminen..
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1475
Jo vain alkaa kiinnostamaan enemmän tuo eFlexFuel-muunnossarjan hankkiminen..

Voin kyllä suositella. Itsellekin tulossa taas heti, kun ehtii vain hankkia ja asentaa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3494
  • nyan nyan
Hallituksen korottaessa polttoaineveroa alkaa kiinnostamaan tuo V70:sen muuttaminen etanolille.

Mitäs kaikkee tuohon pitikään tehdä sen suhteen että saa toimimaan ?
Sarja kiinni ja viinaa tankkiin. Maadoitus, liititmet suuttimien ja niiden virtaliittimien väliin ja etanolianturi polttoainelinjaan.
Motonetista saanee osat ?
Jep, tai suoraan valmistajalta.
Olikos se muuntotuki voimassa vielä tämän vuoden ??
On, 200€ takaisin muutoskatsatuksen jälkeen. Voimassa 2021 syksyyn.
Tuosta yritin lueskella ohjeita:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=932.0
Jollain oli ollut ongelmia boksien ja puhelimen yhteydessä (turbo 242?) ja Hanna^lla oli kai mennyt laitteet sekaisin(?), mulla on oma sarja toiminut hyvin 10tkm talvikontissa. Säästöä ei kertynyt paljon "vanhoilla" bensahinnoilla, korotusten jälkeen kertyy paremmin. E85 on myös kevennetyllä verolla, joten jossain vaiheessa siinäkin varmaan hyöty poistuu... Öljythän pitäisi vaihtaa tiheään kun ajaa viinalla, joten jos an ajanut pitkillä väleillä saa vähentää säästöistä.

 

Ateho  Elekma