Autoracing  KL-varaosat

Slerbahuulen laukaus lumpioon +855

  • 767 Vastauksia
  • 109704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2456
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #765 : 03.11.2019, 11:37:03 »
850:stä ei kiinnostusta ole ollut, joten purkaminen jo aloitettu. Nippeliä voinee kysyä, jos on jotain pienempää. Taloyhtiön parkkipaikalla en ala juuri umpioita ja penkkejä kummempaa purkamaan.

850:n myötä tämä topic hiljenee määrittelemättömän mittaiseksi ajaksi. Noiden "IMMuautojen" varaosien (immujen) saanti on yksinkertaisesti perseestä ja 940 vaatisi liikaa työtä suhteessa käytettävissä oleviin aika-resursseihin. Hävittämässä sitä en ole, koska sillä on vähän painavempi tarina taustallaan. IMMu ongelma on huomattu myös erään toisen kantitaatin kanssa, joten mieli tekisi hommata joku japanin-kikotin ja ajaa se paalikuntoiseksi tekemättä mitään.

Opiskelijapudjetti ja volvo ei sovi sitten mitenkään yhteen.

Ei ole sattumaa, että Toyota ei tuohon lankaimmu aikaan käyttänyt immuja vaan mappia. Nissani käytti LH lisenssiä ja niiden immut on ihan perseestä myöskin, tosin niitä vielä saa käytettynä pitkin maailmaa...
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2149
    • Kuvat.fi
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #766 : 03.11.2019, 15:08:31 »
Noiden "IMMuautojen" varaosien (immujen) saanti on yksinkertaisesti perseestä ja 940 vaatisi liikaa työtä suhteessa käytettävissä oleviin aika-resursseihin. Hävittämässä sitä en ole, koska sillä on vähän painavempi tarina taustallaan. IMMu ongelma on huomattu myös erään toisen kantitaatin kanssa, joten mieli tekisi hommata joku japanin-kikotin ja ajaa se paalikuntoiseksi tekemättä mitään.

Opiskelijapudjetti ja volvo ei sovi sitten mitenkään yhteen.
Mielenkiintoista! Avaatko vähän tätä skenaariota lisää? :)
Ehjä käytetty IMM on jotain 50-250e harvinaisuusasteesta riippuen, joten ei kait tuo nyt paha kustannus ole kerran auton elinaikana tehtynä?

Tarkotus ei ole nyt sitten vinoilla. IMM-vehkeitä itselläkin ajossa, vakkka toisessa luukkumalli onkin  ;)

Ei ole sattumaa, että Toyota ei tuohon lankaimmu aikaan käyttänyt immuja vaan mappia. Nissani käytti LH lisenssiä ja niiden immut on ihan perseestä myöskin, tosin niitä vielä saa käytettynä pitkin maailmaa...
MAP/IAT on myös lähtökohtaisesti halvempi valmistaa. Volvohan kokeili samaa Bendix Reginalla, mutta syystä X päätyivät jatkamaan LH:lla. Eikös jossain 850-vapareissa ole kanssa MAP-ruiskua?
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4288
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #767 : 03.11.2019, 15:58:10 »
Mielenkiintoista! Avaatko vähän tätä skenaariota lisää? :)
Ehjä käytetty IMM on jotain 50-250e harvinaisuusasteesta riippuen, joten ei kait tuo nyt paha kustannus ole kerran auton elinaikana tehtynä??
Kun puhutaan hienomekaanisesta (-elektronisesta) mittalaitteesta, jolle on annettu käyttöikä, niin kylläpä ne vaihtoehdot on ihan **tun harvassa. Pyytäähän voi vaikka kuuta taivaalta, mutta ei minulla ainakaan järki kestä maksaa käytetystä osasta yli uuden (kiinalaisen) hintaa.

IMMu on pirun hyvä, kun on kunnossa.

Se kuitenkin jos haluaa varmasti hyvän ja samalla on tiedossa pirun paljon muutakin (siis tuon 945:n kohdalla), niin pikkuisen lisää rahaa laittamalla vaihtuu koko ruisku semmoiseen, johon saa osia. :D
Ja juuri tämän takia oikeasti alkanut autoilu vituttamaan aika raskaasti. Suomessa et saa tietoa mistään, kun sitä ei kamalasti jaella. Osia et saa, koska joko sinua ei palvella tai sitten maksaa 2-3 kertaa sen mitä ulkomailla. Pätee kyllä ihan kaikkeen muuhunkin tekemiseen, puhelimista pesukoneisiin.

Kaikki ikääntyy. Varmaan ton 945:n kanssa joutuu johtosarjankin käymään läpi, sitten joskus... Vaikka 945 on edelleen mielestäni paras omistamani auto (vaikka minun yksilö on aika pommi ollut aina), niin ei se mikään jumalauto ole. Vikansa on siinäkin.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

 

Carcom Oy  Ateho