Carwist  Race.fi

TAK: Volvo 960 T6

  • 288 Vastauksia
  • 53130 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #105 : 04.10.2018, 23:12:08 »
Toisaalta megalle riittää vaan tieto siitä, että kummalla kierroksella kampura menee. Se saa kumminkin kampuralta tarkan asennon, joten nokalle riittäisi ihan yksi hampainenkin triggeri, jollaisen siitä vakiostakin veistelisi vaikka rälläkällä.

Ms hardware manuaalista löytyy ihan tarkat suosituksetkin liipaisu kohdasta.

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #106 : 04.10.2018, 23:31:53 »
Niin tarkoitat että tästä vakiotriggerikehästä hioisi rälläkällä matalaksi kaikki paitsi yhden hampaan? Tai sorvaa matalaksi ja täyttöhitsaa oikeaan kohtaan hampaan? Ja mittaisi tämän jälkeen liipaisun?
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #107 : 04.10.2018, 23:38:25 »
Juurikin niin, että jättäisi yhden niistä neljästä vakio hampaasta jäljelle ja loput matalaksi. Manuaalista vaan katsoo, että mihin kohtaan se kannattaa jättää. Ei ole käsittääkseni aivan millin päälle...

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #108 : 05.10.2018, 06:27:09 »
Ikävä sanoa mutta olihan tästä puhetta että on ihme jos tuosta nokka-anturin vastineesta mikään muu ruisku kuin sen moottorin oma ymmärtää yhtään mitään.

Lisäksi ne hampaat on niin matalat että vika saattaa olla aika herkässä.

Itse rälläköin tuollaisesta kaiken muun pois mutta jätin noin 1cm jäljelle sellaisen tapin.  Eli 90% pois. Ei ole vielä käytössä mutta luulisi toimivan.

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #109 : 05.10.2018, 10:52:07 »
Ikävä sanoa mutta olihan tästä puhetta että on ihme jos tuosta nokka-anturin vastineesta mikään muu ruisku kuin sen moottorin oma ymmärtää yhtään mitään.

Lisäksi ne hampaat on niin matalat että vika saattaa olla aika herkässä.

Itse rälläköin tuollaisesta kaiken muun pois mutta jätin noin 1cm jäljelle sellaisen tapin.  Eli 90% pois. Ei ole vielä käytössä mutta luulisi toimivan.

Joo, niinhän siitä oli  ::)  omaa itsepäisyyttä ja mitä näitä nyt onkaan..... Luin tossa yön tuntien kuluksi Megan hardware manualia ja siellä kyllä suoraan väitettiin että Mega osaisi tuollaistakin lukea. Hammastuksen korkeudesta ei sanottu mitään mutta tuollainen monihampainen ei pitäisi tuottaa ongelmia, kunhan asetuksissa on ''poll level'' ja ''check at tooth'' ja ''level for phase 1'' oikein asetettu.

Noh, toinenkin ongelma ilmeni starttaillessa. Laturi savuaa, hihnapyörä on tulikuuma ja hihna myös. Varmaankin laturin viskokytkin hajalla/jumissa. Ei kehtaa enempää käyttää ettei sulata apulaitehihnaa poikki. Kahtellaan ensi viikon jälkeen...
« Viimeksi muokattu: 05.10.2018, 11:05:17 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa kiroileva_fossiili

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 273
  • 242 '84 T5
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #110 : 05.10.2018, 11:21:34 »
Tuollaista 4-hampaista anturikehää on mun mielestä käytetty, kun VVT on tullut. Niitäkin taitaa olla ainakin kahta erilaista. Moottorinohjaus tarvitsee tarkempaa tietoa, missä kohdin nokka menee, jotta se tietää mihin päin pitäisi säätää. Kaverilla on tuollainen uudempi anturikehä käytössä MS3:n kanssa, että pitäisi niitäkin olla mahdollista käyttää.

Tässä toinen 4-hampainen vaihtoehto:
« Viimeksi muokattu: 05.10.2018, 16:27:02 kirjoittanut kiroileva_fossiili »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #111 : 05.10.2018, 16:15:47 »
Muista sitten että T6 laturia pyöritetään hihnan selkäpuolella, eli hihna on sellainen että urat on molemmin puolin.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #112 : 05.10.2018, 17:25:47 »
Noniin. Siis tämän kuvan mukaisesti on hihna ilmeisesti alunperin kulkenut?





Ja nyt kun itsellä ei ole ilmastoinnin kompuraa kiinni niin ilmastoimattoman 960:sen hihna kulkee väärältä puolen laturia ja pyörittää näinollen laturia väärään suuntaan... eipä tätä nyt muulla taida ratkaista kuin laittamalla kompuran takaisin pelkäksi hihnapyöräksi ja hakemalla oikeanlaisen hihnan.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #113 : 05.10.2018, 17:58:08 »
Volvolta saa ilmastoimattomattomaan malliin tarkoitetun ohjainrullan telineineen, joka tulee kompuran tilalle.

Kannake 1270598. Rulla 9458470.

Itse köyhänä pistin vanhanmallin N koneesta apulaitteet ja telineen. Meni suoraan, kun leikkasi jakopäänkoppaan pienen loven.

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 407
  • vapari
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #114 : 05.10.2018, 18:03:13 »
N koneessa apulaitehihnalinja poikkeaa hiukan tuosta uudemmasta, eli joutuisi käyttämään sen koneen dampperi/hihnapyöräpakettia.
 Näin ainakin itse muistelen.
Kansityöt
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #115 : 05.10.2018, 21:38:57 »
T6 koneeseen ei vanhanmallin tellinki mene sitten sinneppäinkään...

Ja koko hihnalinja on aivan eri.
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #116 : 06.10.2018, 09:00:59 »
Laturi pelittää vääräänki suuntaan, kokeile vaikka. Omassa laitteessa pelannut jo pari vuotta  :)
S80 D5 AWD '08
240 T6 '87

Poissa HenkkaJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #117 : 06.10.2018, 10:05:52 »
Laturi pelittää vääräänki suuntaan, kokeile vaikka. Omassa laitteessa pelannut jo pari vuotta  :)

Tätä jäin itekin miettimään että periaatteessa kai vaihtovirtalaturilla ei ole mitään merkitystä pyörimissuunnalla  ??? 
Mutta silti hihna luistaa ja hihnapyörä on polttavan kuuma. Voipi varmaan olla niinkin että hihna koskettaa hihnapyörää nyt niin lyhyeltä matkaa että laturin vastus aiheuttaa hihnan luistamisen.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 / Käyttis: BMW e60 530 Xi

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2546
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #118 : 06.10.2018, 10:32:57 »
Eihän sillä muuta merkitystä ole, mutta ei mahda jäähdytys toimia niin hyvin kuin suunniteltu jos pyörimissuunta vaihtuu.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2082
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #119 : 06.10.2018, 11:43:13 »
Ikävä sanoa mutta olihan tästä puhetta että on ihme jos tuosta nokka-anturin vastineesta mikään muu ruisku kuin sen moottorin oma ymmärtää yhtään mitään.

Lisäksi ne hampaat on niin matalat että vika saattaa olla aika herkässä.

Itse rälläköin tuollaisesta kaiken muun pois mutta jätin noin 1cm jäljelle sellaisen tapin.  Eli 90% pois. Ei ole vielä käytössä mutta luulisi toimivan.
Itse koitin tinanelkussa tuollaista 4 hampaista ja pakonokan VVTtä. Laitettiin GT Hall anturi, homma toimi jotenkin alle 3000 rpm. Sen jälkeen nokanasentoanturi alkoi hukata pusseja.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy