Pikkuhiljaa taas. Pakoputki alkaa olla aikalailla valmis. Ei se kaunis ole mutta todennäköisesti ajaa asiansa. Ainakin äänimaailma muuttui huomattavasti inhimillisemmiksi ja matalammaksi. Jos (vihdoin) saisin viikonlopuksi haettua siirtokilvet niin pääsisi hieman kadullekin ajamaan. Huomioita ja korjattavia asioita:
- Jäähäriä vuoti tulipellin läpi meneviltä liitoksilta. Moottorin takaisinasennuksesta innostunut minäni oli unohtanut kiristää liittimet loppuun asti. Täytyy antaa tunti turpaan jos tulee vielä kyseinen henkilö vastaan... Tähän liittyen, kumpaan suuntaan lämppärin kennon hana toimii? Yritin netistä löytää mutten tahtonut millään löytää vastausta. Onko ilman alipainetta eli ns. nolla-asennossa kiinni vai auki? Alipainelinjat ovat hieman vielä työn ja selvityksen alla mutta lämmintä ilmaa olisi kiva saada kabiiniin

Jäähäriä on hieman (noin pari litraa) joutunut lisäilemään mutta sormet ristissä toivon että tämä on vaan järjestelmän ilmautumista.
- Polttoainepumput pitävät jo pelottavaa mekkalaa. Tai ehkä vaan toinen, tai sitten molemmat, en ole tarkemmin tutkinut. Meteli on jokatapauksessa sellainen että tyhjäkäynnillä kovin ääni tulee moottorin sijaan pumpuilta

Ei ole aiemmin ihan noin paha ollut. Aiemminkin toki ollut kova meteli mutta sentään tasainen ja suhteellisen matala, kun nyt pitää huomattavasti kimeämpää ja epäsäännöllisempää ääntä. Toki syypäänä voi yksinkertaisesti olla nuo Biltema Quality 044-kopiot jotka vaan antautuvat noin 10 ajokilometrin jälkeen, mutta mistäpä tätä tietää. Pitänee ainakin kaivaa tuo tankkilaite ylös tankista ja katsoa että imuputki ei vaan ole jotenkin liikkunut ja hörppisi ilmaa välillä sisäänsä.
Nykyisessä setupissa siis yksi 15 mm kupariputki tulee tankista yläkautta ulos ja auton alla haarautuu samassa koossa kahdelle 044-kopiolle josta jatkuu sitten kahtena 8 mm letkuna jotka yhtyvät yhteen 8 mm letkuun, ja mietin että pitäisiköhän nuo imuputket olla sittenkin kummallekin pumpulle omansa? Eli 2 kpl 12 mm imuputkea tankista ulos. Jos tuo ääni tulisikin jotenkin kavitoinnista johtuen riittämättömästä virtauskapasiteetistä. Paluu on koko matkalta 8 mm letkua (välissä saattaa jossain olla alkuperäistä putkea pätkä joka taitaa olla 6 mm) ja paineensäädin 960 alkuperäinen, ainakin vielä. Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä miten tuo polttoaineenpaine käyttäytyy nykyisessä metelisopassa. Ilmeisesti ainakin paluu kannattaisi päivittää koko matkalta 8 mm linjalle ettei ahdista. Ja tuon toisen pumpun voisi releyttää niin että lähtisi käyntiin vasta vaikka baarin ahdoilla ettei turhaan lämmittäisi ja kierrättäisi ainetta.
Alkanut myös sen verran vituttamaan tuo alkuperäinen muovitankki kaikin puolin että tekisi mieli ostaa perskonttiin turvatankki johon saisi lähdötkin aivan kuin itse haluaisi. Tai sitten hitsuuttaisi esimerkiksi 5754- tai 3003-alumiinista varapyöräkoteloon tankin. Nopeasti laskinkin että sinne pitäisi mahtua noin 50 litran tankki. Polttoainemittarin tässä kai häviäisi mutta kaikkea ei voi saada. Ajelee sitten jerrykannu peräkontissa ympäriinsä. Ylijäävästä alumiinilevystä voisi samaan syssyyn alkaa suunnitella plenumia
Ennen viikonloppua voisi ottaa tavoitteeksi ruuvata hukkiksen irti ja lyödä jäykempää jousta sisään. Sitten ei tarvisi lähteä mopolla moottoritielle.
