Lähempänä ollaan käynnistymistä koko ajan. Otan huomenna kuvia niin saa tämäkin päivitys hieman täytettä.

Ahtoputkistot ovat yhtä silikonimutkaa ja ilmansuodattimien asennuksia vaille valmiit. Remmiltä tuleva ahtoputki menee puskurin sisällä/alla ja alittaa jäähdyttimen ja menee alavesiletkun vierestä ylös kohta turbon imuputkea. Välijäähdyttimen kummankin pään lähdöt on siirretty sopivalle korkeudelle. Olivat liian korkealla kummassakin päässä. Ilmansuodattimista on tullut mieleen tuo scoopin teko konepeltiin remmin ilmanotoksi. Jos jostain saisi hyvän ja halvan 960 konepellin niin voisi mallailla ja leikkiä idealla. 940 konepelti on ainakin aivan erilainen, mutta käykö tuohon mikään muun kantikkaan konepelti

Sähköt ovat yhtä maajohdon liitintä vaille valmiit. Vähän kun suojasukittaa muutamat johdot vielä niin ei pompi silmille niin pahasti, vaikka aika hyvin ovatkin piilossa kaiken alla. Sisustan muovit ja paneelit ja apukuskin penkki takaisin paikoilleen vaan.
Polttoaineen paineensäädin löysi paikkansa imusarjan kyljestä. Tärinän kannalta ei ole varmaan optimaalisin paikka mutta alkaa konetilan imupuoli olemaan niin täynnä ettei tuota oikein muualle enää tahtonut saada asennettua niin että mittarinkin olisi vielä nähnyt. Polttoainelinjojen vetoon seuraavaksi. Gates Racingin 8 millin E85-linjaa alusta loppuun, uusi suodatin ja kabiinin pa-painemittarin asennus linjan väliin. Sitten voikin tankkipumpulla tyhjätä tankin bensasta ja lyödä viinaa tankkiin. Ja vanhat turhat metalliputkilinjat pois.
Öljynjäähdytin pääsi maskin taakse välijäähdyttimen eteen. Lattaraudasta teline, niittimuttereilla kiinni oikean puolen runkopalkin alapuolelle ja öljynjäähy lähdöt ylöspäin lattaraudan päälle. Vielä pikku vahvike latan alapuolelle ettei latta tahdo taipua. Linjoiksi tulee an10 ja menevät jäähdyttimen alta ryöstölaipalle. Liittimet on jo hankittu mutta linjat pitäisi vielä jostain saada.
Downpipeksi tuli kuitenkin 3,5 tuuman rst-putki. Pikku konsultoinnit isojen poikien tietotoimistosta ja ohitusventtiilillä tuo 4 tuuman dp olisi kuitenkin ehkä suurempi rasite kuin hyöty, ottaen huomioon tilanahtauden. Tuo 3,5-tuumainen rööri mahtuu vielä paikoilleen ja poiskin melko helposti, eikä vastapaineen pitäisi kuitenkaan olla ongelma tuolla venttiilillä. Mutta sen verran tilaa tuo 3,5'' syö että alapäässä saa kyllä miettiä mihin tuon ohitusventtiilin asentaa. Loppuputkena saa vielä ainakin toimia tuo tyylikäs ja viimeistelty 3 tuuman kylkiputki. Joustopalan siihen voisi kyllä asentaa johonkin väliin.
Koneistajakin on aktivoitunut ja kampiakselin limppu lienee valmis huomenna.
Työn alla on nyt kaasuläpän vivusto/vaijeristo mikä (tottakai) menee taas kokonaan uusiksi, nuo polttoainelinjat ja turbon öljynpaluulinjan pikku modaus. Paluulinja tulee nyt niin läheltä kompressorikoteloa että an12-liitintä ei mahdu enää kiristämään kun linja on paikoillaan, ja väliin pitäisi vielä saada lämpösuojasukkakin kun pakosarjan putkia on niin lähellä. Hieman kun näyttää rälläkkää ja taivuttaa putkenpätkää niin luulisi riittävän. Dp:n ohitusläppä on ilmeisesti Suomessa jo, mutta kauanko toimitus siinä vielä kestää on sitten eri juttu. Sitä nyt ei käynnistelyyn toki tarvitse. Lambadan mutteri pitää vielä hitsuuttaa dp:hen ja miettiä haluaako noita pako-osia pinnoittaa/päällystää jollain. Kaapissa olisi pakosarjakäärettä mutta sen ruostuttavat ominaisuudet ovat tiedossa. Toki dp:n voisi sillä kääriä mutta pakosarjaa en ehkä viitsisi.