Autodiagnoosi  Carcom Oy

Reinikan 740

  • 9 Vastauksia
  • 2432 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Reinikan 740
« : 21.01.2018, 22:57:57 »
Ajattelinpa koittaa jos jotakuta sattuu kiinnostamaan tämän minun ensimmäisen projekti auton laittelu
Vehjehän tuli kaverilta vaihdossa B200K 240 volvoon.
Seiskahan on B230F koneella ja LH2.2 ruiskulla. Autoa tullu tässä vähän laiteltua kun on töiltä kerennyt koska tällä hetkellä tämä vielä käyttiksenä mutta uusi käyttis etsinnässä.

Autoon tulossa päivitystä
-ahtaminen
-luultavasti räikkälukko
-alkuun turbon boksit mutta mega myöhemmin
-jossain vaiheessa 13mm veivit koneeseen ja uudet laakerit sekä m.renkaat
-mädät kiinni pintapelleistä, pohja tuli aika hyvin hitsattua ja maalattua ja massattua

Kuva auton nykykunnosta




« Viimeksi muokattu: 21.01.2018, 23:03:55 kirjoittanut Reinikka99 »

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #1 : 03.06.2019, 21:06:25 »
Katotaampa jos sais intoa päivitellä tätä, seiska ollu viimesyksystä asti projektin alla aika hyvin. Viimekesä siis meni tämmösellä setillä
Lh2.2 turbon pensapoksilla mutta syttypoksia ei mistään löytyny nii e85 oli tankissa ettei kauheesti nakuttanu ;D
440cc suuttimet
T3T4 kiinanahdiin 0.8-1bar paineilla
Kemppilukko
Ja linnunluuveivinen alakerta josta onkin veivit kierona(ihme ja kumma)
Talven aikana tuli kori hierottua aika ruosteettomaksi, kaikki massat pois ja peltiä meni varmaan neliön verran, sitten epoksit ja 2k maalit pensselillä pohjaan, vielä mietteissä laitanko ohuen massakerroksen.
Myös tuli maalattua uudestaan, normadurin työkonemaalilla,pinta ihan välttävä tähän autoon.
Alustaan tuli uutta iskaria, jousta, puslaa ja ysin jarrut ja kaikki uudet putket letkut ja vaijerit
Ja tällähetkellä kasauksessa pukissa uusi kone. B230f sekin mutta 13mm veiveillä ja tulee perusremppa sille, kylkeen luultavasti tommonen t70 kiinanturpo, mega, diy pakosarja, kevyt porttaus kannelle ja vähä rajumpi nenä. Tehotavote noin 270-300 pyöriltä.




Tuossapa pari kuvaa nykykuosista, viikonloppuna ois tarkotus konetta alkaa kasailemaan kun janicolin paketti tulee, lisää viimistään sillon

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #2 : 05.06.2019, 19:30:21 »
Öljypohja ja lohko sai vähän punasta kilikalia, lohkoa tuli jo hieman niputettuakin. Ajusan alapääntiivistesarjalle pitkä miinus, ei tullu stefakoppien tiivisteitä eikä apuakselin stefaa.





Työkaveri sorvasi männät, kuppia sorvattu 1.5mn


Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #3 : 09.06.2019, 20:44:54 »
Alakerta tuli niputettua perjantaina lonkeron ja oluen voimin, nyt kun joku möis vaan nokan mulle niin sais koneen oikeestaan kasattua! Eli kaupitelkaas oikeestaan kaikkia M nokkaa kireempiä


Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #4 : 10.06.2019, 10:33:29 »
Nyt mietityttää nuo lashcapit, kestääkö paikallaan turbomoottorissa joka luultavasti saa rajaria ja launchia enemmän kun laki sallii?

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2221
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #5 : 10.06.2019, 17:32:40 »
Nyt mietityttää nuo lashcapit, kestääkö paikallaan turbomoottorissa joka luultavasti saa rajaria ja launchia enemmän kun laki sallii?

Ei taida pysyä välttämättä paikallaan.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 346
  • vapari
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #6 : 10.06.2019, 19:38:36 »
Onko lash cappeja tarkoitus käyttää pienemmän perusympyrän kompensoimiseksi?
Jos varmuutta haluat, niin pidemmät venttiilit kanteen. Esim. Janicol Racingiltä löytyy hyvin mittojen kanssa venttiileitä.
Volvo 960 -91 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 B200F+M47 [harrastekäyttis]

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #7 : 10.06.2019, 19:47:36 »
Joo kattelin noita KL-racingin nokkia kun oli aika sopuhintasia. Ja joo lueskelinkin että pidemmillä venoilla sais lashcapit jätettyä pois, täytyy perehtyä millanen homma semmoset ois tonne kanteen vaihdella samalla kun siistii kanavat.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #8 : 15.06.2019, 11:12:32 »
Taitaa olla vähän myöhästä, mutta mulla ois A-nokkia ja jäykkiä venajousia jos tulee tarvetta?
Isoilla pojilla ei vissiin pysy cäpit päässä jos alkaa paukkua.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Reinikan 740
« Vastaus #9 : 22.06.2019, 23:22:14 »
Perus hommat kuntoon niin pärjää kyllä noilla alapuolen säädöllä. Riittävän kova jousipaine pakoventtiileihin ettei kanna niin toimii

 

KL-varaosat  Carwist