RallyBaron  Samppasport

V60 AWD -14 haldex öljypumppu

  • 0 Vastauksia
  • 2676 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
V60 AWD -14 haldex öljypumppu
« : 17.05.2018, 22:43:36 »
Moi.
Maanantai iltana auto kertoi että:
AWD toimintakyvytön, vaatii huollon.

Onneksi autossa on ylimääräinen takuu/vakuutus joka kattaa kaikki nelivedon komponentit. Laitoin illalla myyjälle (liikkeestä ostettu) sähköpostia että minne lasku ja hän vastasi jo 15 minuutin pääsä kuinka menetellä.

Aamulla soitin paikalliselle siniselle ja sain ajan omalääkärille samalle iltapäivälle.

Kello 14 auto sisälle ja 5 minuuttia myöhemmin sain tietää että sähköinen öljypumppu rikki.
Omalääkäri kertoi että näistä on B-tyypin huoltokutsu:
Jos omistaja valittaa nelivedon toimimattomuutta ja auto on alle 4 vuotta vanha niin pumppu vaihdetaan automaattisesti, ja lasku menisi tehtaan suuntaan.
 
No mulla auto oli täyttänyt 4 vuotta jo tammikuussa niin tuo vaihtoehto ei käynyt. Mutta tuo kahden vuoden takuu/vakuutus korvasi remontin.
Auto lähti hallista 14.45 ja lähtiessä kysyin omalääkäriltä mitä tuo lysti olis maksanut jos olisin itse kaivanut rahat?

pumppu 480€
öljy 70€
vikakoodinluku joitakin kymppejä
työtä vajaa tunti. oisko 50€?

Mulla taisi tuo remontti jo maksaa takaisin tuon ylimääräisen takuun/vakuutuksen.

Aika kiva oli muuten seurata kun omalääkäri läppärillä ilmasi sen pumpun ja sitten kalibroi sen myös.

Joten jos on vähänkään oiretta nelikossa niin kannattaa kysyä kuuluuko autosi tuohon huoltokampanjaan.

T.make





 

Futurez  Kulkukoira