KL-varaosat  Race.fi

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 82459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #120 : 09.06.2012, 00:11:50 »
en jaksa nyt käydä koko topikkia läpi mutta ajotko kunnostaa koneen lähes alkuperäseksi pikku vireillä vai jotain suurempaaki?

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #121 : 09.06.2012, 00:24:16 »
No koneenna on nyt
B20 penta 0.30" ylikokoossa tasapainotetulla alakerralla ja tasosta otettu 0,9mm pois
Kansi on 46 imu ja 38,5pako rosteri venoilla tuplajousilla ja hyvin portatuilla kanavilla virtaus oli 12mm nostolla 180hp++(ollut rallisprintti autossa)
123ignition Tune jakaja
KG5 Nokka 12.9mm nosto ja asteet 320
Weber 45 Volvon R-sport imusarjoilla
Timon steg3 peltisarja ja 2.5" putkisto
Kevennetty teräsjakopää
Kevennetty 5,8kg vauhtipyörä

Eli en nyt ihan pikkuvireiksi näitä sanois mutta voishan se kireempikin olla. Voihan se olla että tässä käy niinkuin yleensäkin virittäessä eli nälkä kasvaa syödessä mutta kyllä nyt seuraavaksi ois tarkoitus alkaa laitteleen kori, alusta ja voimansiirto viimesenpäälle ennen kuin otetaan lisää tehoja ja turboa tähän ei tule.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 00:30:14 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #122 : 09.06.2012, 08:50:29 »
Joo Weberit on. Tyhjäkäynti suuttimet on muistaakseni 60F9 ruuvit tais olla nyt 1.5 kierrosta auki ja tulpat on mustat että ei pitäis käyä laihalla. Synkroakin on säädelty vaan ei tunnu vaikuttavan aivasteluun eikä imuvuotojakaan ole havaittu. Voiskohan sitten vaikuttaa kun ei ole imutorvia paikallaan?

Suuttimet on alueella seosruuvii kokeilisin aukasta alueelle 2-2,5 kiekkaa auki. Weberin seosruuvin paras alue on 1,5 -4 kierrosta auki, suutinkoosta riippuen. Pääsuutin pitäs olla 4-4,5 x sisäkurkku koko, kiihdytyspumpulle suutin n.45-50.
Ongelmia aihettaa myös hitsaillut synkkavivut js kaasareiden linjaus.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #123 : 09.06.2012, 10:57:01 »
Ja se imutorvien puute voi myös aiheuttaa takaisinpäin puhallusta, mutta yleensä ehkä enemmin yläkierroksilla.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #124 : 09.06.2012, 11:42:22 »
Tuo meinaa yskiä takaisin tyhjäkäynnillä käydessä jonkin aikaa ja ehkä jossain 2000-2500 kierroksilla osakaasulla ajettaessa mutta enää 3000 kierroksilla ei ole probleemaa. Pitääpä koittaa aukasta vielä jos helpottais. Synkkavipuja ei ole hitsailtu mutta imusarjat on linjattu kannen kanavien mukaan ja ovat ehkä aavistuksen kallellaan.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #125 : 09.06.2012, 20:01:30 »
Seos ruuveja lisää auki niin pärskiminen loppuu, selkeesti on laihalla tyhjäkäyntipiiri

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #126 : 09.06.2012, 20:17:33 »
Eipäs aivastelu loppunut vaikka väänsin ruuveja auki ei ottanut enää niin herkästi kierroksia. Parhaiten ottaa kierroksia kun on auki 1.5 kierrosta. Synkroa on taas pyöritelty eikä helpottanut juuri sekään voiskohan olla että bensapumppu vaan ei yksinkertaisesti jaksa pumpata tarpeeks soppaa? Vakio pumppu paikallaan ja välillä tuntuu menevän suodatin aika tyhjäks. Sähkönen pumppu on tuossa vieressä pöydällä remontissa että sen ois tarkoitus tähän kuitenkin tulla.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #127 : 09.06.2012, 21:06:50 »
Eipäs aivastelu loppunut vaikka väänsin ruuveja auki ei ottanut enää niin herkästi kierroksia. Parhaiten ottaa kierroksia kun on auki 1.5 kierrosta. Synkroa on taas pyöritelty eikä helpottanut juuri sekään voiskohan olla että bensapumppu vaan ei yksinkertaisesti jaksa pumpata tarpeeks soppaa? Vakio pumppu paikallaan ja välillä tuntuu menevän suodatin aika tyhjäks. Sähkönen pumppu on tuossa vieressä pöydällä remontissa että sen ois tarkoitus tähän kuitenkin tulla.

Remontissa  ???
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #128 : 09.06.2012, 21:27:20 »
Oman sähläyksen takia lähti se johtojen terminaali irti :-[
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #129 : 09.06.2012, 21:52:44 »
Oman sähläyksen takia lähti se johtojen terminaali irti :-[

Noh mites nyt näin? Kai sää sen kuntoon saat?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #130 : 09.06.2012, 22:00:00 »
Noh mites nyt näin? Kai sää sen kuntoon saat?
Sanotaan vaikka näin että liian pitkän työpäivän tulos tallilla. Joo eiköhän tuon kuntoon saa. Pitäis vaan saada vedettyä uudet johdot tuolta pumpun sisältä niin saa pelittämään.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #131 : 09.06.2012, 22:00:50 »
Sanotaan vaikka näin että liian pitkän työpäivän tulos tallilla. Joo eiköhän tuon kuntoon saa. Pitäis vaan saada vedettyä uudet johdot tuolta pumpun sisältä niin saa pelittämään.

Okei, no ei muutaku ropaamaan vaan.
En yhtään ihmettele jos jotain käy liian pitkän työpäivän jälkee
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #132 : 09.06.2012, 23:20:29 »
Eipäs aivastelu loppunut vaikka väänsin ruuveja auki ei ottanut enää niin herkästi kierroksia. Parhaiten ottaa kierroksia kun on auki 1.5 kierrosta. Synkroa on taas pyöritelty eikä helpottanut juuri sekään voiskohan olla että bensapumppu vaan ei yksinkertaisesti jaksa pumpata tarpeeks soppaa? Vakio pumppu paikallaan ja välillä tuntuu menevän suodatin aika tyhjäks. Sähkönen pumppu on tuossa vieressä pöydällä remontissa että sen ois tarkoitus tähän kuitenkin tulla.

Omituinen juttu.... olin lähes varma tosta. No se kaasareiden linjaus on tarkka juttu, pitäis olla mahdollisimman tarkkaa samassa linjassa jotta kaasarit pysyy synkassa kaikilla kaasun avauksilla. Hmm... vuotavat neulaventtiilit vois kans aiheuttaa ongelmia..Mutta ne vissiin vaihdoit uusiin...

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #133 : 10.06.2012, 01:57:33 »
Muutenkin seilaa käynti aika paljon tyhjäkäynnillä ja meinaa välillä käymään korkeammille kierroksille kun antaa kaasua että vaikuttais vähän kyllä imuvuodolta mutta en kyllä keksi mistä vuotais kun kaikki mahdolliset paikat oon yrittänyt tutkia. Epäilen kuitenkin tällä hetkellä sitä bensapumppua kun kaikki muu on käyty nyt läpi paitsi se ja kuten mainitsinkin jo välillä suodatin on melko tyhjä että haukkaisko jotenkin sieltäkin ilmaa että seos pääsee vaihtelemaan?? Huomenna ( tai oikeastaan tänään) ois tarkoitus kokeilla tuota sähköistä pumppua ja yrittää sitten säädellä uudestaan jos vaikka jotenkin auttais ja tosiaan neulaventtiilit vaihdoin ja ovat aivan uudet. Pitäis kai sen kuitenkin käydä tyhjää aivastelematta kun synkroja säätää vaikka ei olisikaan linjassa kun säätää että kaikki läpät on alakierroksilla samanverran auki.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #134 : 10.06.2012, 10:23:42 »
Minkälaiset kumilaipat kaasarin ja imusrj välissä on? Oman sain vain niillä vulkanoiduilla misabin laipoilla toimimaan. http://youtu.be/FwlffvHVAek Kaasarit kylläkin solexit tossa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy