Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 82538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #150 : 11.08.2012, 13:20:48 »
Ai sillä on vasta sen verta ajettu, no sitten  :)
Ajaa sen eka loppuun ja sit kahtelloo. Paljon meinasit ajaa sisäänajoa?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #151 : 11.08.2012, 13:30:23 »
No männät oli valmiiksi sisäänajetut kun ne ostin niin eipä tuossa ole kuin männänrenkaat,laakerit ja sylinterit jotka tarvii pienen sisäänajon sylinterehinkin tuli vain hieno hoonaus niin suunnittelin että jos tuossa kun on n500km saanut alle niin vaihtais paremmat öljyt jne.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #152 : 11.08.2012, 17:52:54 »
Mites sä ylinopeutta oot ajanu jos poliisinkaan mielestä se ei mihinkään liiku  :D
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #153 : 11.08.2012, 17:56:52 »
Mites sä ylinopeutta oot ajanu jos poliisinkaan mielestä se ei mihinkään liiku  :D

Kyllähän perus b20a:kin kulkee 147km/h gepsiin, enempää ei jaksa kone kiertää.
Testi suoritettu avoimella moottoritiellä oli hyvät ilmeet kanssaautoilijoilla ku paino ohi  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #154 : 12.08.2012, 03:04:53 »
Mites sä ylinopeutta oot ajanu jos poliisinkaan mielestä se ei mihinkään liiku  :D
Siinäpä hyvä kysymys ;D
Kyllähän perus b20a:kin kulkee 147km/h gepsiin, enempää ei jaksa kone kiertää.
Testi suoritettu avoimella moottoritiellä oli hyvät ilmeet kanssaautoilijoilla ku paino ohi  ;D
Oliko ihan strömpällä? Mulla meni 32/32 pysty weberillä muistaakseni noin 160km/h... Nyt luulis vähän lujempaa kulkevan vaikka eipä niillä huippunopeuksilla niin väliä kunhan kiihtyy  ;)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #155 : 26.09.2012, 21:58:53 »
Noniin nyt on sisäänajo suoritettu ja vaihdettu kunnon öljyt koneeseen. Auto on pelannut hyvin ja työmatkatkin on sillä tullut ajeltua.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #156 : 06.04.2013, 01:24:22 »
Alkaa pikku hiljaa taas näkyä näitä kesänmerkkejä ja alkaa olla aika kaivella tämäkin auto talviunilta. Autoon pitäisi laittaa kuitenkin vielä bensapummpu, anturi autometerin vedenlämpömittarille ja sähköflekti. Suunnitelmissa olisi myös vararengas paljujen poistaminen eli tasaiset pellit vain tilalle ja jotain muuta pientä.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #157 : 12.04.2013, 22:59:57 »
Nonii nyt o kesäkausi avattu kun hain 142 talviunilta. Kylläpä oli taas mukava hypätä tämän rattiin  :P

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #158 : 24.05.2013, 16:50:52 »
On tullut tälläkin ajeltua melkeimpä päivittäin ja hyvin on pelannut nyt tosin vielä pelaa paremmin ko säätelin kaasareiden synkroja vähän uusiks kun oli päässyt vähän muuttumaan. Vaihdelaatikon vaihto taitaa olla edessä myös kun vähän meinaa valitusta laatikolta kuulua. Ainakin toistaseksi ois tulossa toinen M40 tilalle kun ei oo vielä mitään muuta sopivaa laatikkoa nurkille kulkeutunu.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #159 : 31.05.2013, 18:08:09 »
Nonii saas nähä tuliko koneen purkamis hommia. Eilen töistä tullessa melkeinpä olin jo kotiportilla niin tipahti öljynpaineet alas en vielä ole varma onko mittarin jokin johto vähän huonosti vai onko joku menny oikeesti rikki. Kone kuitenkin käy nätisti eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Jos jokin on hajallaan niin häätyy alkaa sitten rakentamaan tehokkaampaa ja parempaa tilalle. Päivitetään taas kun saadaan selville mikä on vialla.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #160 : 01.06.2013, 19:02:11 »
Tuossa kävin vähän tutkailemassa ja nyt on pääepäiltynä 3 sylinterin männänrengas kun tupat irroitin niin 3 sylinterin tulppa oli ihan märkä.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #161 : 01.06.2013, 20:13:30 »
Tuossa kävin vähän tutkailemassa ja nyt on pääepäiltynä 3 sylinterin männänrengas kun tupat irroitin niin 3 sylinterin tulppa oli ihan märkä.

Mites toi männänrengas ne öljynpaineet vie  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #162 : 02.06.2013, 19:40:56 »
No tämmöset epäilyt ainakin oli eräällä paikallisella vanhalla volvo virittäjällä kun kone ei kuitenkaan mitään ylimääräisiä ääniä pidä. Itellä tuli kyllä ensimmäisenä mieleen laakerivika kun tipahti öljynpaine mutta toisaalta vähän epäilyttää että voiko olla laakerit hajallaan kun kone kuitenkin käy niin nätisti. Mutta tosiaan nyt kun mainitsit niin ei kyllä tuu mielee että miten se vois ne paineet hukata. Sama ilmeisesti purkaa vain koko mylly ja tutkailla missä se vika on.

Edit.
Paineet on tosiaan tyhjäkäynnillä noin 1bar ja heti kierrosten noustessa nostaa paineen sinne 3.5-4bar. En tietenkään oikeen ole viitsinyt antaa kierroksia ettei mene aivan hajalleen.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2013, 19:49:23 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #163 : 02.07.2013, 17:58:26 »
Noniin nyt taas on öljynpaine normaali. Luultavasti oli vain jokin roska anturissa kun annoin reilummin kierroksia niin nous öljynpaineet taas sinne normaali lukemiin eli 3,5-4bar tyhjäkäynnillä ja kierroksilla about 5bar. Nyt pitäs vain käyttää tämä leimalla ja sitten taas pääsee cruisaamaan.  8)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #164 : 10.12.2016, 21:00:01 »
Päivitystä tännekkin!
Kansiremonttia on tehty kun käynti meni huonoksi ja tyhjäkäynti katosi kokonaan ja aiheuttajina oli kuolleet venajouset, pari ohjuria halki ja seetit levinnyt. Kansi olis nyt valmiina uusilla osilla. Vielä pitäisi vahvempi keinuvipu pukki rakentaa joten toivoa on että tämä saadaan liikenteeseen ensi kesäksi.



Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

Kulkukoira  Proturbo