Samppasport  Futurez

V50 2.0D hiukkassuodatin

  • 228 Vastauksia
  • 147662 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #105 : 30.12.2014, 17:39:49 »
Mulla tuli omaan kikottimeen ilmoitus, että moottorijärjestelmä vaatii huollon ja tehot hävis. Samalla tuli ilmoitus,että nokiloukku on täynnä. Vikakoodien mukaan ilmoittaa, että häiriöitä paine-eroanturille ja nokiloukulle. Huollossa tarkistivat silmämääräisesti letkut ja ne oli kunnossa. Hieman ihmettelivät, kun tuo anturin arvo heiluu tyhjäkäynnillä 600-800mbarin välillä. Onko tuollainen normaalia, jos nokilouku on täysi vai onko anturi mahdollisesti rikki? Entä onko mahdollista, että nuo paine-eroanturin putket menis jäähän ja sulaessa sinne jäisi vettä?
Volvo V90 D4 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #106 : 30.12.2014, 18:05:01 »
Mulla tuli omaan kikottimeen ilmoitus, että moottorijärjestelmä vaatii huollon ja tehot hävis. Samalla tuli ilmoitus,että nokiloukku on täynnä. Vikakoodien mukaan ilmoittaa, että häiriöitä paine-eroanturille ja nokiloukulle. Huollossa tarkistivat silmämääräisesti letkut ja ne oli kunnossa. Hieman ihmettelivät, kun tuo anturin arvo heiluu tyhjäkäynnillä 600-800mbarin välillä. Onko tuollainen normaalia, jos nokilouku on täysi vai onko anturi mahdollisesti rikki? Entä onko mahdollista, että nuo paine-eroanturin putket menis jäähän ja sulaessa sinne jäisi vettä?

Kai ne jäähänkin voi mennä, mutta paine-ero tyhjäkäynnillä on juuri sellainen tyypillinen, että tukossa alkaa oleen. Normi on sellainen 80-150mbar välillä. Jos ne putket ovat jäässä niin epäloogisesta toiminnasta tulee vikakoodia kyllä eli hieman kyllä epäilen jäätymistä, mutta vie johkin lämpimään niin sillähän asia varmistuu aivan varmasti. Vettä noista on tullut lähes aina kun irrottaa anturin ja ravistelee eli jossain määrin normaalia tuo on.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

m.volvonen

  • Vieras
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #107 : 01.01.2015, 18:46:02 »
Joku aika sitten poistin hiukkassuodattimen 2.0D volvosta tämän ohjeen mukaan http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=191643

Myös reikä suotimeen ilmeisesti toimii, kunhan se ei ole liian iso. Öljyyn menee varmasti löpöä edelleen, mutta tuskin dramaattisesti.

Järjestelmään ei siis tule muita muutoksia ja suodattimen voi vaihtaa uuteen ja ohjelmoida alkuperäisen ohjelman takaisin jos itse tekee.

Jos joku rupeaa suodinta poistamaan, kannattaa sen elementin puhkaisuun varata järeä työkalu, eli joku piikkauskone tai vastaava. Käsin vasaralla se on toivoton työmaa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2015, 18:53:54 kirjoittanut m.volvonen »

Poissa s40/2007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #108 : 01.02.2015, 12:22:48 »
Tunnistaakos auto sen, jos tankki on melkein tyhjä (jäljellä esim 5-10 litraa polttoainetta), niin hiukkassuodattimen regenerointi (poltto) ei lähde käyntiin? Eli onko näissä joku "turvamekanismi" sille, jottei polttoaine pääse loppumaan kesken matkaa? Itse tapaan ajaan tankin aina suht. tyhjäksi ja aloin miettimään, jos poltto alkaakin silloin, kun tankki on melkein tyhjä...
S40 2.0D vm. 2007

m.volvonen

  • Vieras
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #109 : 03.02.2015, 12:44:00 »
Ei se poltto nyt niin paljon ainetta vie, mutta en ihmettelisi vaikka tunnistaisikin. Löytyy kyllä teknisistä papereista mutta taitaa nuo forumillekin linkatut nolla niin vanhoja ettei niissä käsitellä hiukkassuodatinta.

Mitähän ne polttoruiskutuksen määrät olisi, ei kuitenkaan edes lähelläkään mitään täyskaasuruiskutuksia.

Poissa Moxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #110 : 03.02.2015, 13:50:49 »
Laitan tänne ku parempaa paikkaa en keksi.

Onko autossani hiukkasloukku vaiko ei. 2004-2007 S40/V50/C30 2.0D (D4204T) koneet

Lainaus
Later the DPF got standard equipment in most european markets. The emission code of a specific vehicle can be determined by looking at the VIN. Position 6 and 7 of the VIN determine the engine code (75 for D4204T) and position 8 the emission code (3 - diesel euro3 without DPF, 4 - diesel euro4 without DPF, 5 - diesel euro4 with DPF).

Vapaa suomennos Moottorin koodin jälkeen (75) on joko 3,4 tai 5
3 = Euro 3 ilman DPF
4 = Euro 4 Ilman DPF
5 = Euro 4 DPFllä

Eli VIN koodista selviää (tulipelti vänkärin puoli) VIN koodin lukuohjeet TÄSTÄ

saa korjata/muokata/siirtää

-Moxi

ps. Omastani löytyy taka-akselin päältä kyllä "laatikko" minkä sisässä on silikoniin vuorattu lyijymöykky (vibration damper koodin mukaan)
Volvo V50 2.0D -05
ex- Volvo S40 T4 -02
ex- Toyota Corolla dx 1,3 2E -85

Poissa Henahiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #111 : 22.03.2015, 22:30:02 »
Omassa D5 koneessa (185hv, -06) ajotietokone huutaa, että hiukkassuodatin on täynnä. Kun herja tuli, en pystynyt heti ajamaan sitä tyhjäksi. Nyt viikonlopun aikana sain ajettua n.300km maantieajoa, mutta herja vaan ei lähde pois. Aiemmin on lähtenyt joka kerta, kun on ilmestynyt ja on ajanut niin pitkään, että poltto on tehnyt tehtävänsä.

Voiko tähän olla vaikutusta sillä, että polttoainelämmitin on pois pelistä ja kone käy liian viileänä. Myös suuttimien poistoputki vuotaa jostain hieman? Öljyn määrää en ole vielä tarkastanut. Jos jatkan ajoa niin mitä ongelmia tästä tulee?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #112 : 23.03.2015, 11:16:05 »
Omassa D5 koneessa (185hv, -06) ajotietokone huutaa, että hiukkassuodatin on täynnä. Kun herja tuli, en pystynyt heti ajamaan sitä tyhjäksi. Nyt viikonlopun aikana sain ajettua n.300km maantieajoa, mutta herja vaan ei lähde pois. Aiemmin on lähtenyt joka kerta, kun on ilmestynyt ja on ajanut niin pitkään, että poltto on tehnyt tehtävänsä.

Voiko tähän olla vaikutusta sillä, että polttoainelämmitin on pois pelistä ja kone käy liian viileänä. Myös suuttimien poistoputki vuotaa jostain hieman? Öljyn määrää en ole vielä tarkastanut. Jos jatkan ajoa niin mitä ongelmia tästä tulee?

Tuo vuoto ei vaikuta polttoon ellei siitä ole vikakoodia. Polttoainelämmittimen toimimattomuus estää polton jos lämmöt jäävät liian alas eli muistaakseni alle 76c niin poltto ei lähde käymään. Jos jatkat ajamista niin jossain kohtaa meno loppuu kun putki on tukossa. Eli hankkiudu koodien lukuun ja mahdolliseen pakkopolttoon.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jerwar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #113 : 18.04.2015, 12:32:36 »
Itsellä alkoi hiukkassuodatin olemaan aika tokossa, koska polttojen väli alkoi olemaan alle 100km ja autolla on ajettu 174tkm eikä tietääkseni ole vaihdettu 120tkm kohdalla suodatinta. No varasin ajan Debiliin hiukkassuodattimen tyhjennykseen ja pois ohjelmointiin. Auto oli torstaina kyseissä operaatiossa siitä sitten läksin ajelemaan kotia päin ja joku 40km kerkesin ajaa niin auto aloittikin tyhjennys polton. Soittin tietysti heti debiliin ja ihmettelivat miten voi olla mahdollista ja pyysivät ottamaan hiukkassuodattimen paineanturin johdon irti, mutta sille ei ollut vaikutusta. Elikkäs auto tekee nyt sitä polttoa tietyn väliajoin (aika usein) oli tuo kyseinen piuha kiinni tai ei.

Onkos kennelläkään vastaavia kokemuksia pois ohjelmoinnista?

edit. Niin ja autohan oli 2.0d -08
« Viimeksi muokattu: 18.04.2015, 13:22:31 kirjoittanut jerwar »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #114 : 18.04.2015, 13:52:42 »
Itsellä alkoi hiukkassuodatin olemaan aika tokossa, koska polttojen väli alkoi olemaan alle 100km ja autolla on ajettu 174tkm eikä tietääkseni ole vaihdettu 120tkm kohdalla suodatinta. No varasin ajan Debiliin hiukkassuodattimen tyhjennykseen ja pois ohjelmointiin. Auto oli torstaina kyseissä operaatiossa siitä sitten läksin ajelemaan kotia päin ja joku 40km kerkesin ajaa niin auto aloittikin tyhjennys polton. Soittin tietysti heti debiliin ja ihmettelivat miten voi olla mahdollista ja pyysivät ottamaan hiukkassuodattimen paineanturin johdon irti, mutta sille ei ollut vaikutusta. Elikkäs auto tekee nyt sitä polttoa tietyn väliajoin (aika usein) oli tuo kyseinen piuha kiinni tai ei.

Onkos kennelläkään vastaavia kokemuksia pois ohjelmoinnista?

edit. Niin ja autohan oli 2.0d -08

Ohjelmavika ei muuta vikaa. Mene uudestaan sinne Debilille niin tekevät varmasti uuden ohjelman.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jerwar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #115 : 19.04.2015, 13:39:08 »
Auto on kyllä mennossa takaisin Debilille kunhan sovitaan aika huomenna.

Ihmetyttää vain mikä sen polton käynnistää kun eikös tuon paineanturin pitäisi se normaalisti käynnistää? Eikä auto edes herjaa mitään vaikka sen anturin johto on irti.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #116 : 19.04.2015, 15:58:52 »
Auto on kyllä mennossa takaisin Debilille kunhan sovitaan aika huomenna.

Ihmetyttää vain mikä sen polton käynnistää kun eikös tuon paineanturin pitäisi se normaalisti käynnistää? Eikä auto edes herjaa mitään vaikka sen anturin johto on irti.

Ohjelmassa on muitakin tekijöitä kuin paineanturi mikä sen polton käynnistää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jerwar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #117 : 20.04.2015, 19:23:06 »
Ohjelmassa on muitakin tekijöitä kuin paineanturi mikä sen polton käynnistää.

Osaatko sanoa tarkemmin mikä muu sen polton mahdollisesti käynnistää....

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #118 : 21.04.2015, 08:24:47 »
Osaatko sanoa tarkemmin mikä muu sen polton mahdollisesti käynnistää....

Ylläpitopoltto on yksi mikä jää monesti muuttamatta vaikka hyväksyisikin tyhjän pöntön. luulen, että tuo kiusaa nyt autossasi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jerwar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #119 : 21.04.2015, 12:51:15 »
Ylläpitopoltto on yksi mikä jää monesti muuttamatta vaikka hyväksyisikin tyhjän pöntön. luulen, että tuo kiusaa nyt autossasi.

Pitäisikö tuon ylläpitopolton tapahtua kuinka usein, koska nyt poltto tapahtuu n. 20-30 km välein.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo