Terve kaikille, ensimäinen kertaa täällä foorumilla !!!
Vähän omasta kokemuksesta...
Autoni on 2009 V50 R-design 2.0D automaattilaatikolla,195tkm (ostettaessa 172tkm), tuotu Virosta (alkup. Italia).
Tosi nätti peli ja erittäin siisti sisältä ja päältä :-)
Ja sitt pönttö alkoi temppuilemaan yhä useammin (vikavalo "soot filter full") niin heti ymmärsin että ei oo ikinä vaihdettu. Ja tuo pönntö jostain syystä aiuhetti välillä myös muita vikavaloja

No, mitäs tässä, päätin tyhjentaa sen pois ja optimoida kone: softa (motorbit stage1;136hv->166hv/320nm->375nm) + pöntön leikkaus/tyhjennys/pöntön poiskytkentä oli ~ 800€ luokka.
Kulutus on pienentynyt noin puol litraa satkulla, ennen ohjelmointia ~6l seka ajossa ja ohjelmoinnin jälkeen ~5.5l.

Ja jos ajat tasaisesti 80 km/t kutosella loppuun ajettuna kesärenkailla, lopputulos on 3.5l
http://tinypic.com/view.php?pic=316w70i&s=8Mutta tietenkin, tietokone valehtelee noin 0.7-0.8 (mitattu!) jota pitäisi lisätä tuohon lukemaan

Tosi hyvin on pelannut volvo ei minkäänlaista kiukuttelua, olen tyytyväinen lastutukseen

Ainoastaan jotenkin ei tuntuu paljo mitä lisää voimaa/vääntöä niin kuin odotin, jotenkin suunnilleen että ei lähes mitään muutosta on tullut olenkaan ?!? Tai olen vain tottunut siihen välillä...
P.S. Volvotdi:lle, ehkä pikkuinen offtopic kysymys mutta...onko sinun autoille on tehty fyysisestta muutoksia kun on lisaty niin paljo hv/nm? Esim. nuo Merssulle muutos oli aika iso (C200CDI BE Avantgarde -11 (136/330 -->212/521)

Välijäähdytin?Turbo?Jotain muuta?
Kiitti
