Päivitystä omaan tilanteeseen. Syylliseksi paljastui viallinen hiukkassuodattimen paine-eroanturi. Tuli teetätettyä ehkä vähän turhaan hiukkassuodattimen pesu ja pakkoregenerointi, koska tämänkin jälkeen jäi tuo p2002 vika päälle. Olin jo valmis poistamaan koko pöntön, kunnes auto päätti heittää kesken mökkireissun, ensin "Nokisuodatin täynnä" ja "Moottorijärjestelmä vaatii huollon" ilmoitukset ja tehot pois. Vikakoodien nollailut ja muutkaan poppakonstit ei toiminu tienpäällä. Vikakoodeiksi antoi:
P244B "Diesel Particulate Filter Differential Pressure Too High Bank 1",
P2463 "Diesel Particulate Filter Soot Accumulation" ja
P2453 "Diesel Particulate Filter Pressure Sensor 'A' Circuit Range/Performance",
joista jälkimmäinen tulee virheellisestä anturidatasta. Näitä vikoja heitteli jatkuvasti ja ihan miten sattuu kesken ajon tai pelkästään virtojen ollessa päällä.
Tänään kävin sitten hakemassa uuden anturin, vaihdoin sen ja kaverilla oli piuha jolla säätöarvot pystyi nollaamaan ja tähän mennessä ei vikoja. "Nokisuodatin täynnä" -ilmoitus vilahti ruudulla, jonka jälkeen lähti heti poltto käyntiin. Ilmeisesti ei ole hetkeen tuota polttoa päässyt tekemään kun 4 viimeisintä tankkausta on menty tismalleen samoilla keskikulutuslukemilla (itse laskettu ks. sigu).
Anturi (
3M5A-5L200-AB) maksoi 170€ Fordilla (Vaunula Hyvinkää).
Toivottavasti jollekkin on apua näistä kokemuksista.
