Noniin. Nyt ei tarvitse enää hiukkasloukun kanssa värkkäillä.
Oli helppo homma ottaa loukku irti ja tyhjentää. Homma onnistui autokatoksessa ilman mitään monttua. Hieman kun tunkilla nosti siinävaiheessa, kun pujotti pöntön alakautta pois... Ja ecu löytyi muutaman ruuvin irroittamisen jälkeen ja oli helppoa viedä ohjelmointiin. Illalla heitin romppeet takaisin paikoilleen pullakahvia odotellessa ja pullakahvien jälkeen koeajolenkille ja kaikki pelas, miten pitääkin. Auto piristyi operaatiolla todella paljon.
Hiukkasloukun moottorinpuoleinenpää oli auki enää noin 10%:sti. Ulostulopuoli oli siisti ja täysin auki. Pillien sisällä oli mustaa ja ruskeaa tönähkää.
2 viikkoa sitten ostin auton silläajatuksella, että ei tarvitse rassailla, kun on v.2009 mallin uudehko Volvo ja kilometrejä vasta 156t. En olisi uskonut, että se sama rassaaminen jatkuu näiden uudempienkin Volvojen kanssa.

V70 jakopään sekoittumisen jälkeen päätin, etten enää koskaan Volvoa osta, mutta jotenkin viurahdin vielä tähän. 1,6D kone ei syö paljoa ja on siinä rajoilla, ettei ihan pikkuinen ole kooltaan, vaikkakin koppimolta tuntuu V70 jälkeen.

Seuraavana projektiona tähän autoonliittyen on rakentaa hyvä laakerinulosvetäjä, kun pyöränlaakereita tämäkin malli ilmeisesti syö yhtäpaljon, kuin muutkin volvot...
Mutta - tänään on ollut hyvä päivä Volvolla - ei mitään vikaa!
