Ateho  Elekma

VRCF Ry:n suurmiitti ja ratapäivät 28.07.2018 - Ahvenisto Race Circuit

  • 85 Vastauksia
  • 11126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallitus - Varapuheenjohtaja - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4788
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
VRCF Ry:n kesän ykköstapahtuma, vuoden 2018 suurmiitti ja ratapäivät järjestetään tänä vuonna Ahveniston moottoriradalla Hämeenlinnassa 28.07.2018!



Tapahtumassa on mukana myös Suomen Volvokerho eli molempien kerhojen jäsenet pääsevät ajamaan radalle. Moottorirata on varattu koko päiväksi, joten ajamiseen on runsaasti aikaa!

Luvassa rentoa meininkiä, radalla-ajoa ja ehkä jotain ohjelmaakin. Pääsy alueelle on kaikille ilmaista.

Alueella on ravintola jonka palvelut ovat käytössä. Alueen ravintolassa on myös lounastarjoilu. Tiiriön alueella noin kilometrin päässä on Nesteen, Teboilin, ST1:n ja ABC-ketjun asemat, eli polttoaine tuskin loppuu kesken. Ja löytyy myös Motonet, ihan vaan jos varaosia tarvitsee  ;)

Alustava aikataulu:
11:00 Rata-alueen portti aukeaa ja ratakatsastus alkaa. Tämän jälkeen radalle pääsee ajamaan.
12:00 "Virallinen" aloitus, puheenjohtaja pitää pienen puheen ja käydään läpi päivän tapahtumaa ja siihen liittyviä asioita.
13:00 "Possujuna" eli jonossa ajetaan rataa ympäri pari kierrosta ilman ohittelua ja max 80km/h.
14:30 Palkintojenjako
15:00 "Possujuna"
16:00 "Virallinen" osuus päättyy
17:00 Radalla ajo päättyy, rata suljetaan

TÄRKEITÄ SÄÄNTÖJÄ JA OHJEITA

Hieman infoa radalle haluaville! Lue ja sisäistä!

Rata-ajo hinnasto:

Rata-ajo on yhdistyksen jäsenille ilmaista.
Ei-jäsenet 30€ ja ajo ainoastaan volvolla.

Jäseneksi voi liittyä TÄSTÄ. Jäseneksi voi myös liittyä paikan päällä.
HUOM! 1.7.2018 ja sen jälkeen liittyneet pääsevät radalle ainoastaan volvolla. Vanhat jäsenet myös muun merkkisillä autoilla.


AUTON KATSASTAMINEN

Melurajat: Normaalipäivinä saa ajaa autoilla, jotka mittauksien mukaan alittavat 95,0 dBA.  Mittaus tapahtuu seuraavasti: Autoilla 4500 rpm, puolen metrin etäisyydeltä, 45º kulmalla, pakoputken suuaukolta.. Ajoneuvo ei myöskään saa ylittää ohiajomitauksella 95 dbA.
- Melu kuntoon ennen ratapäivää, katsastuksessa maksimimissaan 2 yritystä.

- Autossa ei saa olla irtorojua kyydissä, ei edes peräkontissa sitä irtonaisena seilaava subbaria. (Tukevat/kiinteät asennukset katsotaan tapauskohtaisesti)
- Akun tulee olla tukevasti kiinni!
- Renkaiden tulee olla kunnossa (ei mitään asiaa radalle jos kankaat paistaa!)
- Autossa ei saa olla nestevuotoja (öljy/bensa/diesel/jäähdytinneste tms)
- Auton tulee olla vakuutettu

Yleispätevästi auton tulee siis olla tieliikennekelpoinen!

Ajaminen



- Promillereaja on 0. Ajokunto voidaan todeta puhalluskokeella.
- Kuljettajalla ja mahdollisella kyytiläisellä oltava rata-ajoon soveltuvat kypärät päässä.
- Ikkunat pidetään radalla ajon ajan kiinni!
- Seuraa myös taustapeilejä ja aja herrasmiesmäisesti. Emme ole kilpailemassa joten päästä nopeammat edelle kun se on turvallista.
- Kun ohitat hitaampaa tai jäähdyttelykierroksella olevaa, tee se turvallisesti ja varmistu että tila riittää. Edessä oleva ei välttämättä ole huomannut sinua vielä!

Radalla ajaessa seuraa ja noudata mahdollisia lippuja ja muita ohjeita.


Ajetaan turvallisesti, kovaa ja pidetään hauskaa! Turha kisailu, kehoilu ja pelleily ei kuulu tähän tapahtumaan!

Varikkoalueella / miitin parkkipaikalla on noudatettava varovaisuutta! Huomaathan, että alueella liikkuu jalkaisin myös lapsia, koiria yms. Tästä syystä on EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ varikolla/parkkipaikalla polttaa kumia, tehdä nopeita lähtöjä, ajaa nopeampaa kuin "reipasta kävelyvauhtia".
Jos soitat autosi hifilaitteita, ota huomioon muut. Erityisesti silloin kun järjestäjien puolesta on ohjelmaa, pitää omat popit kääntää hiljemmalle

Tärkein sääntö: pidä hauskaa ja varmista omalla käyttäytymisellä, että myös muilla on hauskaa! :)

Jos törkeitä ja/tai turvallisuuden vaarantavia sääntörikkomuksia tavataan, yhdistyksellä ja sen toimihenkilöillä on valtuudet poistaa sääntöjä rikkonut henkilö/auto alueelta tai peruuttaa ajo-oikeus radalla.


Nähdään Ahvenistolla!
« Viimeksi muokattu: 21.07.2018, 12:04:34 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Volvomies89

  • BWC & jääratavastaava
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2465
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Melurajat: Normaalipäivinä saa ajaa autoilla, jotka mittauksien mukaan alittavat 95,0 dBA.  Mittaus tapahtuu seuraavasti: Autoilla 4500 rpm, puolen metrin etäisyydeltä, 45º kulmalla, pakoputken suuaukolta.. Ajoneuvo ei myöskään saa ylittää ohiajomitauksella 95 dbA.

Siis täh, puolen metrin päästä mittaus vai suoraan putken suulta?
Ja joo todennäköisesti jää nämä kinkerit väliin kun varmasti läpäise tuo oma romu tuota metelirajaa, 92db mitattiin 3500rpm katsastuksessa ja nyt pitäisi tonni enemmän olla jenkaa...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • Group R
Siis täh, puolen metrin päästä mittaus vai suoraan putken suulta?

Puolen metrin päästä. Ja tuo puoli metriä lasketaan putken päästä.
Savolainen kusipää volvon ratissa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9394
  • AWD-club Botnia Chapter #1
Siis täh, puolen metrin päästä mittaus vai suoraan putken suulta?
Ja joo todennäköisesti jää nämä kinkerit väliin kun varmasti läpäise tuo oma romu tuota metelirajaa, 92db mitattiin 3500rpm katsastuksessa ja nyt pitäisi tonni enemmän olla jenkaa...

Sama systeemi kuin aiemminkin. Se mittauskeppi työnnetään putken suuhun kiinni, jolloin itse mittari on puolen metrin päässä putken suusta.

92dB -> 95dB on toki aika iso ero melussa. Mutta kieltämättä voi mennä rajoille ellet jotain toimivaa noisekilleriä keksi...



Ps. Ensimmäisenä VRCF:n Ahveniston vuonna keräsin rataportilta talteen ison nipun hanskoja. Pari on mulla työkäytössä edelleen. Jostain syystä niitä lenteli muutaman auton pakoputkesta aina siihen. (vinkki: tämä ei ole toimiva ja hyväksyttävä ratkaisu...)
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66, S70 TDI -99
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Maxxxed

  • Hallitus - Varajäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4452
  • XC70 D5 AWD Polestar
    • Teemu Lehtisaari Photography
Hyvin on inan vajaa 2kk aikaa tehdä desibeli "killeri" jos on turhan kovaääninen menopeli, joskus itsekin tollasen tehnyt. :)

Poissa Volvomies89

  • BWC & jääratavastaava
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2465
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Eihän se dB killerin teko ole mikään ongelma vaan se mittaus, tällä kylällä en tiedä kellään mittaria jolla vois mitata ääniä. Tai no katsastuskonttorilla voi kyllä mutta 60e per kerta käy lompakon päälle  ELK.
Lähinnä sitä tarkoitin että saattaa tympästä jos paikalle hiilautuu eikä pääsekkään radalle  :P
Mun tuurilla äänet vaan kasvaa kun rupee tuota putkistoa muokkaamaan  :D
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 570
Melu mietityttää itseänikin. Biltemasta näköjään saa melumittarin. Eikun mittailemaan  ::)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9394
  • AWD-club Botnia Chapter #1
Melu mietityttää itseänikin. Biltemasta näköjään saa melumittarin. Eikun mittailemaan  ::)

Näköjään eikä ole edes pahan hintainen! :o

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Aanenvoimakkuusmittari-2000034363/

En osaa toki sanoa mitään tuon vekottimen tarkkuudesta tms. Mutta eiköhän sillä ainakin suuntaa antavan tuloksen saa.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66, S70 TDI -99
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Näköjään eikä ole edes pahan hintainen! :o

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Aanenvoimakkuusmittari-2000034363/

En osaa toki sanoa mitään tuon vekottimen tarkkuudesta tms. Mutta eiköhän sillä ainakin suuntaa antavan tuloksen saa.

Piruuttani hain ton mittarin, kun just noilla foordimiesten ratapäivillä ahvenistolla mittasivat tosta omasta 940:stä 89dB.

Noh Biltemalainen antoi tuolle tulokseksi 103dB. :2funny: Eli en suosittele...
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-945 B230fk m90 g80 - 95
-Bayliner1952 Volvo penta 145a -*Sprinter 308 -98

Poissa Riikka

  • Hallitus - Somevastaava - Rva. Valokuvio
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1328
  • www.vrcf.fi
Piruuttani hain ton mittarin, kun just noilla foordimiesten ratapäivillä ahvenistolla mittasivat tosta omasta 940:stä 89dB.

Noh Biltemalainen antoi tuolle tulokseksi 103dB. :2funny: Eli en suosittele...
Oho  :D No mutta toisaalta parempihan se niin päin..  :D
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" 240 B230F -90 "Jaakko"  V50 2.0D -05 "P*rkele"

Poissa TPK1980

  • Hallitus - Harhaanjohtaja #1
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -3790
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Piruuttani hain ton mittarin, kun just noilla foordimiesten ratapäivillä ahvenistolla mittasivat tosta omasta 940:stä 89dB.

Noh Biltemalainen antoi tuolle tulokseksi 103dB. :2funny: Eli en suosittele...

Oliko sama etäisyys ja kulma?
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Oliko sama etäisyys ja kulma?

Suurinpiirtein. Toi anto 95dB jo kun istuin kuskinpenkillä mittari kädessä ovi auki. :o
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-945 B230fk m90 g80 - 95
-Bayliner1952 Volvo penta 145a -*Sprinter 308 -98

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 638
Ahvenisto on hyvä valinta. Toivottavasti tila riittää varikolla.
BMWC 318ti + citikka

Poissa VäLKKy

  • TUTTU AUDI MIES
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4608
  • Kaikkee sitä...
Näköjään eikä ole edes pahan hintainen! :o

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Aanenvoimakkuusmittari-2000034363/

En osaa toki sanoa mitään tuon vekottimen tarkkuudesta tms. Mutta eiköhän sillä ainakin suuntaa antavan tuloksen saa.

Kännykkäapsikin antaa suuntaa. Jos ei muuta niin mittaa ennen muutoksia ja jälkeen.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Olikos täälä screameri sallittu asia? Ihan vaan josko pata pysyis nipussa nii ei jää sitte laiskuudesta kiinne mahollinen ajaminen.

 

Autoracing  KL-varaosat