Carcom Oy  Elekma

Taskin V60 '14

  • 17 Vastauksia
  • 4957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Taskin V60 '14
« : 01.06.2018, 22:06:59 »
Laitetaas oikein kertomusta. En ole varmaan kymmeneen vuoteen tehnyt mistään vekottimesta mitään topiccia niin nyt sen teen.
Toimii samalla hyvänä huoltomuistiona.
Tuli hommattua matkalehmäksi motarin sahaamiseen tuollainen '14 D3. Muutama volle tätäkin ennen ollut, mm. 08' S80 D5 näistä tuoreemmista. Siinä alkoi kilsat mennä jo reippaasti yli kahden satkun niin päivitin tuoreempaan tuossa puolisen vuotta takaperin.

Talvesta selvittiin, niin pultattiin alle K-Sportin korkeus ja jäykkyyssäädettävä alusta, lasit tummaksi edestäkin, ikkunakehykset mustaksi ja vanteet vaihtoon. Nyt näyttää jo autolta ja se volvolle ominainen "mukavuus" saatiin eliminoitua. Eihän tämä mikään Bemari näillä muutoksilla ole, mutta samoilla varusteilla olevasta laatuautosta olisi joutunut maksamaan äkkiä 4:lla alkavia lukemia tämän ikäisenä ja tämän verran ajettuna (ja lisäksi saa pelätä jakopäävaivoja sun muita). Volvo on hyvä kompromissi laatuvaikutelman ja halvan ylläpidon kanssa.

Varusteina mm. mustat nahat, paremmat audiot, aktiivivakkari, Connect Pro, On Call, Ratin ja -tuulilasin lämmitin, Sporttipenkit, Musta sisäkatto, Aktiivivalot jne. paljon vuodessa ajavalle mukavia varusteita.
Onkos tähän ruksittu joku somistepaketti kun on tosiaan aika lähellä R-Designiä sisusta (mm. mustavalkoinen bicolor-ratti) ja sitten jotain noita pronssinvärisiä helmoja, diffuusoria ja etulippaa?

Softaus kiinnostaa, mutta ei taida näillä kilsoilla vielä DPF olla poistoiässä, joten odotellaan sitä hetki. Pönttö sitten kuikkaan ja koneesta "kaikki irti" kun sen aika tulee.

Laatikon öljyt vaihdeltiin vähän 100tkm jälkeen ja nyt ensi viikolla tehdään jakopää pois kun tulee tänä vuonna 5-v täyteen.











« Viimeksi muokattu: 13.06.2018, 13:15:35 kirjoittanut taski »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #1 : 01.06.2018, 22:27:06 »
Hieno peli. Turhaa sitä pönttöä poistat, kun esim. Rican Stage2 275hp/536Nm riittää kuljettamaan kohtuu iloisesti ja voimansiirrolle turvallisesti. Ei ainakaan tule mitään ongelmia päästöjen kanssa, kun tuossa on Euro 5 vaatimus 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #2 : 01.06.2018, 22:31:08 »
En jaksa uskoa että mitään ongelmaa ilman sitä pönttöäkään tulee. Kyllä ne päästöt aina jotenkin saa kikkailtua kohdalleen.
Jos niin huono mäihä käy että leimamiestä kiinnostaa niin viskaa sitten pöntön takaisin. Tosin seuraava leimakin on vasta 2v päästä joten tuskin silloin on enää koko autoakaan itsellä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2018, 22:52:36 kirjoittanut taski »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #3 : 01.06.2018, 23:15:50 »
Tämä näyttää hyvältä. Itse uskon noihin Rican tonnin softiin yhtä paljon kuin BSR:n, yhtään penkkilappua ennen/jälkeen en vielä ole nähnyt.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #4 : 02.06.2018, 10:41:03 »
En jaksa uskoa että mitään ongelmaa ilman sitä pönttöäkään tulee. Kyllä ne päästöt aina jotenkin saa kikkailtua kohdalleen.
Jos niin huono mäihä käy että leimamiestä kiinnostaa niin viskaa sitten pöntön takaisin. Tosin seuraava leimakin on vasta 2v päästä joten tuskin silloin on enää koko autoakaan itsellä.
Ei tarvi olla pelkoperseessä, jos vahingossa huollonyhteydessä ladataan moottorinohjaussofta sisään, että liikkuuko auto sen jälkeen. Ehkä itse muistaa sanoa huollossa sen, mutta seuraava joka auton mahdollisesti ostaa, niin voi tulla yllätyksenä jonkin huollon yhteydessä tehty päivitys ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #5 : 02.06.2018, 10:45:19 »
Tämä näyttää hyvältä. Itse uskon noihin Rican tonnin softiin yhtä paljon kuin BSR:n, yhtään penkkilappua ennen/jälkeen en vielä ole nähnyt.
En itse myöskään penkkipapereita ole noista nähnyt. Tosin kun omassa XC60:ssä tuo 275hp/536Nm oli, niin sekkarilla paikalta 0-100km/h niin jopa 6 alkavia lukemia sain.
Tuossa näkyisi olevan veto V60 D5 8)
https://youtu.be/9e6IteAgybQ
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #6 : 03.06.2018, 22:43:42 »
Itselle riittäisi ihan hyvin joku hippasen alle 200 hepoa tuohon koppaan. Harrasteet ja ratakikkareet sitten erikseen, ei tuolla nyt kuitenkaan mitään urheilusuorituksia pääse tekemään.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #7 : 04.06.2018, 06:15:47 »
Itselle riittäisi ihan hyvin joku hippasen alle 200 hepoa tuohon koppaan. Harrasteet ja ratakikkareet sitten erikseen, ei tuolla nyt kuitenkaan mitään urheilusuorituksia pääse tekemään.
No eikö siinä jo vakiona ole alle 200 heppaa ;)
Tuon takia ei todellakaan kannata edes miettiä pönttöä poistettavaksi. Siinä vaiheessa kun halutaan kaikki tehot irti, niin kirjaimellisesti myös pönttö irti. Silloin puhutaan jo +300 heppaa. Isompaa cooleria, customi softaa, suuttimet ja turbo kenties.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #8 : 07.06.2018, 19:46:14 »
Aika viriviri tööt tööt saa olla että 2,0 5-mukisesta saa sen 300hv revittyä irti. Alkaa olla jo niin korkeavireinen tuollainen pikkumosa siinä vaiheessa että menee liiallisen harrastamisen puolelle.

Ja vakiona on alle 200, mutta lähempänä sataa kuin kahta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #9 : 07.06.2018, 20:01:31 »
Hyvän näköinen kuuskymppi. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #10 : 07.06.2018, 20:17:07 »
Aika viriviri tööt tööt saa olla että 2,0 5-mukisesta saa sen 300hv revittyä irti. Alkaa olla jo niin korkeavireinen tuollainen pikkumosa siinä vaiheessa että menee liiallisen harrastamisen puolelle.

Ja vakiona on alle 200, mutta lähempänä sataa kuin kahta.
Tosiaan tuo onkin 2 litrainen. AWD ois ollut, niin siinä ois tuo 2.4litrainen 5 mukinen.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #11 : 10.06.2018, 21:49:22 »
Täytyy varmaan ahtoanturi vaihdella kun jakopäärempan tehneeltä tuli palaute että tuntuu laiskalta vrt normi D3.
Ilmankos tuo on tuntunutkin jotenkin puhdittomalta.

Jotenkin kun sahaa eri laitteilla paljon työn puolesta, turtuu tuohon omaan autoon niin että kun motaria sahaa vakkari päällä, ei niin kauheasti kiinnitä moiseen huomiota. Tai sanotaanko näin ettei tuo nyt erityisen laiskalta tunnu vrt. muut pikkudieselit.

Katsotaan onko eroa havaittavissa kun saa uuden. Vikakoodeja ei ole eikä vikavaloja pala. Ilmeisesti näissä jonkinverran näitä anturivikoja ja maalaisjärjellä ahdot pienemmät -> kulku huonompi.

Tosin ei nuo 20" tinapallot ainakaan sitä suorituskykyä paranna, mutta en usko että ihan niin paljon vaikuttavat että työkseen joka päivä tällaisilla ajava huomioisi eroa ellei mitään sanomista olisi.

Jumppasin coilien kanssakin perää parempaan tasoon. Jännästi edelleen näyttää kuvissa aina että taakse vaatisi spacerit. Livenä en ole huomannut ko. efektiä mutta ehkä sinne voisi jotain 10mm lättyjä kokeillakin.

Edit: kuvaspämmiä ettei tule pelkkää tekstiä :)

« Viimeksi muokattu: 10.06.2018, 21:59:57 kirjoittanut taski »

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #12 : 10.06.2018, 22:49:43 »
Täytyy varmaan ahtoanturi vaihdella kun jakopäärempan tehneeltä tuli palaute että tuntuu laiskalta vrt normi D3.
Ilmankos tuo on tuntunutkin jotenkin puhdittomalta.

Katsotaan onko eroa havaittavissa kun saa uuden. Vikakoodeja ei ole eikä vikavaloja pala. Ilmeisesti näissä jonkinverran näitä anturivikoja ja maalaisjärjellä ahdot pienemmät -> kulku huonompi.

Jumppasin coilien kanssakin perää parempaan tasoon. Jännästi edelleen näyttää kuvissa aina että taakse vaatisi spacerit. Livenä en ole huomannut ko. efektiä mutta ehkä sinne voisi jotain 10mm lättyjä kokeillakin.

Edit: kuvaspämmiä ettei tule pelkkää tekstiä :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nuo ahtopaineanturit eivät ole kalliita, mutta kannattaa varmaan ensin tutkailla anturiarvoja jollain obd-palikalla, että miten ne käyttäytyy.

Näissä tämän sukupolven Volvoissa jää järjestään takimmaiset sisemmäksi kuin etuset.

Ja hieno on vekotin, sisältäkin olisi kiva nähdä minkälainen kampe on kyseessä.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #13 : 11.06.2018, 19:19:06 »
Näin se on itselläkin, näyttää että takapyörä on aika sisällä mutta silti on sisälokareiden yläkantit riekaleina. Itse asiassa apparin puolelta puuttuu jo kokonaan muutaman kymmenen sentin pätkä... Milläs spekseillä vanteet/renkaat, mulla 235/35-20 8,5x20 et45. Mankelille olisi tarvetta, ei ole isosta kiinni niin mahtuis hyvin pyörimään.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Taskin V60 '14
« Vastaus #14 : 11.06.2018, 20:51:51 »
Mulla taitaa olla sama mitta, mutta renkaana 235/30-20.

Kyllähän siinä taisi olla ahtoanturi tiensä päässä, tuli vaihdettua ja eroa on. Varsinkin +100 nopeuksissa kulkee iloisemmin vaikkei nyt mikään raketti vielä olekaan.

 

Autoracing  KL-varaosat