Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3994275 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10860 : 14.12.2016, 12:03:09 »
Mikä on tdi:n suuttimien aukeamispaine
No kun halvalla sai.

Poissa Siddi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • Volvo S40 T4 -98 (EX), Volvo S60 R AWD -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10861 : 15.12.2016, 18:43:52 »
Osaisko joku fiksu kertoa mikä on kuvassa näkyvä ns. tulppa syylärin yläkulmassa? Kyseessä siis isäukon 940 2.3T B230FK -95, jossa vastaavanlainen syyläri. Jonkinaikaa sitten tuo kyseinen tulppa oli lähtenyt helvettiin ja sen jälkeen työntää tottakai nesteet pihalle. Ainoa mitä tuohon oli jäänyt, oli tuo kumirengas.... Saako jostain tuohon paremman "tulpan" joka pysyisi paikallaan?


Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10862 : 15.12.2016, 18:45:15 »
Paikka flektin lämpöanturille.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10863 : 15.12.2016, 18:50:40 »
Paikka flektin lämpöanturille.
jep jep. Joissakin on termarikin prkl siis se anturi valmiina, joissain ei edes reikää
« Viimeksi muokattu: 15.12.2016, 19:12:07 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10864 : 15.12.2016, 18:59:00 »
Osaisko joku fiksu kertoa mikä on kuvassa näkyvä ns. tulppa syylärin yläkulmassa? Kyseessä siis isäukon 940 2.3T B230FK -95, jossa vastaavanlainen syyläri. Jonkinaikaa sitten tuo kyseinen tulppa oli lähtenyt helvettiin ja sen jälkeen työntää tottakai nesteet pihalle. Ainoa mitä tuohon oli jäänyt, oli tuo kumirengas.... Saako jostain tuohon paremman "tulpan" joka pysyisi paikallaan?

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Tulpaksi käy vaikka veneen pohjatulppa joka kirratessa turpoo. Tai jostain kyseinen anturi tiivisteen kans jollei roiku johdonpätkä ja anturi konehuonees.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10865 : 15.12.2016, 19:04:49 »


Ei muuten lennä mihinkään :P
kiitoos ja anteeks.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4736
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10866 : 15.12.2016, 19:06:56 »
jep jep. Joissakin on termarikin valmiina, joissain ei edes reikää

Niin sitten vaan porataan ja hyvä tuli :crazy2:
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Siddi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • Volvo S40 T4 -98 (EX), Volvo S60 R AWD -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10867 : 15.12.2016, 19:09:39 »
Paikka flektin lämpöanturille.
Oolrait, ei semmosta kyl tuossa ukon autossa ole ollukaan  ??? Kiitos tiedosta!

Tulpaksi käy vaikka veneen pohjatulppa joka kirratessa turpoo. Tai jostain kyseinen anturi tiivisteen kans jollei roiku johdonpätkä ja anturi konehuonees.
Juu, joku pitävä tulppa tohon on kyllä keksittävä. Hätäisesti löysin ison pultin jonka vedin jollain Wurthin supermegaliimamönjällä kiinni, mut ilmeisesti vähän vuotaa... Se vakio tulppakin näytti olevan jollain liimalla kiinni tuossa kumirenkaassa kun oli liiman jäljet jääny. Eikä kyl konehuoneessa näy mitään ylimääräisiä johtoja tms. joka tuohon sopisi. Ei ollut vanhassakaan syylärissä, tää vaihdettiin noin pari vuotta sitten..  ::)

Poissa Siddi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • Volvo S40 T4 -98 (EX), Volvo S60 R AWD -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10868 : 15.12.2016, 19:15:25 »

Ei muuten lennä mihinkään :P
Mikähän tuon reiän halkaisija mahtaa olla? Toi veneen tulppa vois olla kova sana  :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10869 : 15.12.2016, 19:17:11 »
Mikä on tdi:n suuttimien aukeamispaine
Puhelimella en löytänyt mitään, mutta koneella löysin ainakin jostain listasta 190bar. Kuulostaa pienehköltä. Pitääkö paikkansa?
No kun halvalla sai.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10870 : 15.12.2016, 19:23:41 »
Mikähän tuon reiän halkaisija mahtaa olla? Toi veneen tulppa vois olla kova sana  :D
Abaut 20 mm bilteman hyllystä tuon löysin ja levii ihan pirusti ELK
kiitoos ja anteeks.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10871 : 15.12.2016, 20:09:23 »
Sarjassamme autistinen kysymys, jollaista tuskin kukaan täysjärkinen miettii, mutta...

Kuinka kestävää tekoa tuo turbiinin lukko on? Lähinnä mietin seuraavia tilanteita sen kestävyyden kannalta:

1. Kiihdytän rampilta moottoritienopeuteen reippaasti jolloin noin 80km/h vauhdissa ja kierrosten ollessa noin 3000rpm 4. vaihteella-->Turbiinin lukko kytkeytyy ja kierrokset tippuvat rivakasti noin 1000rpm alemmaksi.

2. Sama tilanne, mutta juuri ennenkuin tiedän turbiinin lukon kytkeytyvän, höllään vähän kaasua, jolloin kierrokset tippuvat lähelle sitä kierroslukua jolla moottori kävisi myös kohta kun turbiinin lukko olisi kytkettynä.

Kaiken järjen mukaan 2. tapaus säästää laatikkoa jossain määrin, koska oikein tehtynä näin ei edes huomaa turbiinin lukon kytkeytymistä, kun taas 1. tapauksessa sen huomaa jossain määrin, ainakin siitä kierroslukumittarista. :2funny:
Automaattivaihteistot pitävät reilusta kaasun käytöstä, älä suotta turhaan hölläile saadaksesi vaihteita tai lukko kytkeytymään.

Meijän ukkokin automaatilla ajaessaan keventelee kaasua ennen vaihtohetkeä kun vaihtaa kuulemma nätimmin. ::)

Itse näkisin että pieni nykäisy on vain merkki siitä ettei laatikko turhia luista.

Toki joskus saattaa houkutella ylivaihteen tai turbiinilukon päälle jos tuntuu olosuhteisiin nähden panttaavan turhan pitkään.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Siddi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • Volvo S40 T4 -98 (EX), Volvo S60 R AWD -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10872 : 15.12.2016, 21:00:33 »
Abaut 20 mm bilteman hyllystä tuon löysin ja levii ihan pirusti ELK
Kiitokset  :hg:

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10873 : 17.12.2016, 20:44:44 »
Moro,

Tarvittaisiin nopeasti 850R:ään päävesilinjan o-rengas. Olisiko kenelläkään tietoa edes koosta ja materiaalista?

Volvon originaalikoodi 976045, nykyään kaiketi 30622784

https://www.eeuroparts.com/Parts/10463/Engine-Water-Pump-O-Ring-976045/

Kiitoksia!

Poissa Siddi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • Volvo S40 T4 -98 (EX), Volvo S60 R AWD -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10874 : 18.12.2016, 16:26:36 »
Mikähän tuon reiän halkaisija mahtaa olla? Toi veneen tulppa vois olla kova sana  :D
Veneen tulppahan sinne kävi hienosti ja kiristämällä tarrasi kiinni hyvin. Eipä pitäisi vuotaa enää! Tosin eipä tulppa kovin syvälle mennyt kun oli hieman liian iso, joutui mattoveitsellä vähän vuolemaan  :D

 

Samppasport  Futurez